طعنه دردسرساز خيابانی به دایی

پنج‌شنبه هفته گذشته جواد خياباني روز پرماجرايي را پشت سر گذاشت. او كه به‌عنوان گزارشگر بازي استقلال و صباي قم برگزيده شده بود، اشتباهات بسيار بزرگي را در طول 90 دقيقه انجام داد كه از اين بابت حسابي مورد انتقاد هواداران قرار گرفت.

کد خبر : ۷۳۱۸
بازدید : ۴۹۹۱
پنج‌شنبه هفته گذشته جواد خياباني روز پرماجرايي را پشت سر گذاشت. او كه به‌عنوان گزارشگر بازي استقلال و صباي قم برگزيده شده بود، اشتباهات بسيار بزرگي را در طول 90 دقيقه انجام داد كه از اين بابت حسابي مورد انتقاد هواداران قرار گرفت.

به گزارش دنیای اقتصاد، فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي طي 48 ساعت گذشته حسابي عليه آقا جواد توفاني بودند كه البته چندان هم غيرمنتظره نبود. در شرايطي كه منصور پورحيدري از روز چهارشنبه در بيمارستان بستري بود، خياباني در دقايق مياني نيمه اول مدعي شد سرپرست استقلال را ديده كه با يكي از بازيكنان اين تيم حرف زده و در همين هنگام به شدت از سوي هواداران تشويق شده است! خياباني البته لحظاتي بعد با كمكي كه از سوي همكارانش گرفت اين اشتباه را اصلاح كرد، اما اين تنها خطاي گزارشگر باسابقه تلويزيون در اين بازي نبود.

خياباني بعد از اخراج بازيكن استقلال در تشخيص كسي كه كارت قرمز گرفته دچار اشتباه شد و بهنام برزاي را روزبه چشمي ديد! آقا جواد كه مدام در معرفي بازيكنان صاحب توپ خطا مي‌كرد، در دقيقه 83 مدعي شد استقلال حدود 80 دقيقه است كه با يك بازيكن كمتر به بازي ادامه مي‌دهد؛ در حالي كه برزاي در دقيقه 26 اخراج شده بود و تا آن زمان تنها 57 دقيقه از اين اتفاق مي‌گذشت. مجموعه اين مسائل نشان مي‌داد خياباني نه تنها در روزهاي منتهي به اين مسابقه حساس به اندازه كافي در مورد ديدار استقلال و صبا اطلاعات جمع نكرده، بلكه حتي در طول بازي هم تمركز لازم را نداشته است. اين اتفاقات باعث شد بار ديگر خياباني با حجم گسترده‌اي از انتقادها روبه‌رو شود. هرچند دامنه اعتراضات عليه وي به علاقه‌مندان فوتبال منحصر نشد و مسوولان باشگاه صباي قم نيز با خياباني دچار اصطكاك شدند.

مورد عجيب تلويزيون
حالا ديگر نيازي به گفتن نيست كه عدم همكاري صداوسيما با فدراسيون در زمينه پرداخت حق پخش واقعي مسابقات فوتبال باعث شده مشكلات بسيار زيادي براي باشگاه‌ها به وجود بيايد. آه و فغان مديران فوتبال در مورد فقدان مهم‌ترين منبع درآمدي فوتبال در ايران مدام بلند است و البته كسي هم به اين اعتراضات ترتيب اثر نمي‌دهد. حالا جالب است كه تلويزيون ايران در عين بي‌توجهي به منافع باشگاه‌ها، مدام آنها را با مطالبات و توقعات جديد مواجه مي‌كند. در حال حاضر چند هفته‌اي هست كه گزارشگران مسابقات برگزار شده در ورزشگاه آزادي موظف شده‌اند بعد از پايان بازي مربيان دو تيم را كنار زمين فرابخوانند و درست مقابل تابلوهاي تبليغاتي با آنها در مورد اتفاقات مسابقه حرف بزنند. به اين ترتيب درست در همان زماني كه خبرنگاران در سالن كنفرانس منتظر حضور مربيان هستند، آنها با تلويزيون به‌صورت اختصاصي مصاحبه مي‌كنند كه در نوع خودش شگفت‌انگيز و كم‌نظير است. در پايان بازي استقلال و صبا هم خياباني همين خواسته را با مظلومي و دايي مطرح كرد كه در اين ميان سرمربي صبا حاضر به همكاري با گزارشگر تلويزيون نشد. گويا اين مساله به مذاق خياباني خوش نيامد تا گزارشگر تلويزيون در پايان مصاحبه با مظلومي طعنه‌اي نثار دايي كند: «آقاي مظلومي اميدواريم وقتي تيم‌تان مي‌بازد هم مثل امروز براي مصاحبه بياييد؛ چون تيم آقاي دايي باخت و ايشان نيامدند!» البته خود مظلومي هم در واكنش به اين جملات خياباني گفت شخصا به‌خاطر اين مصاحبه خارج از نوبت در كنار زمين دچار زانودرد شده است. با اين وجود ساعتي بعد باشگاه صبا رسما در مورد اظهارات گزارشگر تلويزيون موضع گرفت.

مدير رسانه‌اي صبا در اين مورد به سايت رسمي باشگاه گفت: «متاسفانه بعد از بازی گزارشگر و مجری شبکه سه این‌گونه القا کردند که علی دایی به سبب باخت تیمش مقابل دوربین حاضر نشده است؛ در حالی که وقتی خود فدراسیون به اجرای نعل به نعل و واو به واو آیین‌نامه‌ها اصرار دارد، باید بدانیم در آیین‌نامه مسابقات فقط کنفرانس قبل و بعد از بازی در محل مشخص شده قید شده است. اینکه یک کنفرانس مجزا و اختصاصی برای صداوسیما باشد هیچ‌جا پیش‌بینی نشده و آقای دایی هم به همین دلیل و به سبب احترام به جامعه خبرنگاران رسانه‌های مکتوب مقابل دوربین حاضر نشد؛ زیرا معتقد است نباید بین رسانه‌ها تفاوتی قائل شد و صداوسیما هم می‌تواند همان کنفرانس عمومی بعد از بازی را پوشش بدهد.» حالا مشخص نيست وقتي تلويزيون به بديهي‌ترين حقوق فوتبال بي‌توجه است، چرا مربيان ايراني بايد به توقعات روزافزون اين رسانه تن بدهند؟
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید