گزارش آبروریزی اسکی ایران به فدراسیون جهانی

آتش اختلافات در فدراسیون اسکی بیشتر شد. جمع زیادی از اهالی این رشته (مربیان تیم‌های ملی، کارکنان و کارشناسان فدراسیون) که چندی‌پیش به‌دلیل اختلاف سلیقه، با ناصر طالبی، رئیس جدید این فدراسیون، به‌صورت دسته‌جمعی از سمت خود استعفا دادند، حالا به برهم‌زدن رقابت‌های بین‌المللی اسکی دیزین متهم شده‌اند.

کد خبر : ۸۲۳۳
بازدید : ۵۶۳۰
آتش اختلافات در فدراسیون اسکی بیشتر شد. جمع زیادی از اهالی این رشته (مربیان تیم‌های ملی، کارکنان و کارشناسان فدراسیون) که چندی‌پیش به‌دلیل اختلاف سلیقه، با ناصر طالبی، رئیس جدید این فدراسیون، به‌صورت دسته‌جمعی از سمت خود استعفا دادند، حالا به برهم‌زدن رقابت‌های بین‌المللی اسکی دیزین متهم شده‌اند.

فدراسیون اسکی ایران در شرایطی میزبان این رویداد شد که قرار بود مسابقات اسنوبرد را در روزهای ١٣ و ١٤ دی و رقابت‌های آلپاین را امروز و فردا برگزار کند.

روز یکشنبه بعد از اینکه اعلام شد این پیکارها لغو شده، رئیس پیست اسکی دیزین، فدراسیون را عامل اصلی لغو مسابقات دانست. سید‌جواد صید، گفت: «لغو مسابقات به‌‌دلیل بی‌برنامگی فدراسیون است. ما روی تجربه‌ای که برای برگزاری مسابقات داریم پیست را کوبیدیم و آماده کردیم، اما فدراسیون حتی یک جلسه هم برای هماهنگی برگزار نکرد».

در مقابل این اظهارات صید، شماری از افراد و اسکی‌بازان نیز مدعی شدند برگزارنشدن این رویداد، کارشکنی مسئولان پیست اسکی بوده است و با تهدید ورزشکاران، اجازه شرکت‌کردن در مسابقات را به آنها نداده‌اند.

مسئولانی که گفته می‌شود مخالفان سرسخت رئیس فدراسیون هستند و جز مستعفیان بوده‌اند. صید که پیش از این سرمربی تیم‌ ملی اسکی روی چمن بود، اما از سمت خود کناره‌گیری کرد، در واکنش به این اظهارات افزود: «من چه‌کاره‌ام به ورزشکار بگویم در مسابقه شرکت نکند، اگر می‌خواستم این کار را انجام دهم پیست را آماده نمی‌کردم».

دعوای بین اهالی اسکی زمانی جنجالی‌تر و رسانه‌ای شد که یکی از اسکی‌بازان که نخواست نامی از او برده شود در گفت‌وگو با تسنیم افشاگری کرد. او دیروز به این خبرگزاری گفت: «وقتی که ما قصد شروع مسابقه را داشتیم، افرادی که با فدراسیون مشکل دارند، به ما گفتند ما پوست فدراسیون اسکی را کنده‎ایم و اگر این مسابقه برگزار نشود، تا آخر هفته طالبی را برکنار می‎‎کنند. آن زمان ما می‎آییم و دیگر هیچ‌کدام از شماها در اسکی جایی نخواهید داشت. ما هم چاره‎‎ای نداشتیم و مجبور به تمکین شدیم».

علاوه بر صحبت‌های این اسکی‌باز، یک منبع آگاه از درون فدراسیون اسکی در گفت‌وگو با «شرق» به موضع جالب‌تری هم اشاره کرد: «مشکلاتی در نصب سیستم‌ها و طراحی مسیر دروازه‌ها وجود داشت که اجازه نداد ما مسابقات را برگزار کنیم. متأسفانه مسئولان پیست دیزین تمامی سیستم‌ها را از بین برده بودند تا رقابت‌ها برگزار نشود».

بی‌نظمی و هرج‌ومرج در برگزاری رقابت‌های بین‌المللی اسکی اسنوبرد در حالی رخ داده که نماینده فدراسیون جهانی اسکی از نزدیک همه آنها را دیده و در گزارشی به این فدراسیون اعلام کرده است.

حمید مهدوی، دبیر فدراسیون اسکی، روز گذشته با تأیید صحبت‌های این اسکی‌باز، به ایرنا گفت: «این رقابت‌ها قرار بود روز یکشنبه برگزار شود، اما نماینده فدراسیون جهانی که در محل پیست حاضر بود گفت به‌دلیل بارش برف در شب قبل از مسابقات، این رقابت‌ها باید با دو ساعت تأخیر آغاز شود. ناظر فدراسیون جهانی نیز پس از بررسی وضعیت پیست از نظر ایمنی و تجهیزات ،اجازه برگزاری مسابقات را داد، اما هیچ اسکی‌بازی حاضر به شرکت در رقابت‌ها نشد. در‌حال‌حاضر این رقابت‌ها از سوی نماینده ناظر فدراسیون جهانی اسکی لغو شده است. او شب گذشته از ایران رفت و می‌خواهد گزارش‌های خود را به فدراسیون جهانی بدهد».

بنابر گفته‌های مهدوی ورزشکارانی که به هر دلیلی حاضر به شرکت در این مسابقات نشدند، طبق قوانین از سوی فدراسیون جهانی با محرومیت روبه‌رو خواهند شد.

نکته درخور توجه در به‌وجود آمدن اتفاق‌های دو روز گذشته در پیست اسکی دیزین، غیبت ناصر طالبی به‌عنوان رئیس فدراسیون در محل مسابقات بود. گفته می‌شود طالبی به‌دلیل بیماری در بیمارستان بوده و شرایط حضور در پیست دیزین را نداشته است.

تسنیم درباره عامل اصلی اختلاف‌های بین اهالی قدیمی این رشته با طالبی، می‌نویسد: «اختلاف‌ها زمانی آغاز شد که برخی از افراد با فشار به طالبی سعی در انتصاب فردی به‌عنوان نایب‌رئیس فدراسیون کردند که رئیس فدراسیون خواسته آنها را رد کرد و سرانجام آن فرد با وجود تمام فشارهای بیرونی به‌ نایب‌رئیسی فدراسیون منصوب نشد».

فدراسیون اسکی بعد از استعفای دسته‌جمعی سیدجواد صید سرمربی تیم ‌ملی اسکی روی چمن، علی‌داد ساوه‌شمشکی سرمربی تیم ‌ملی اسکی آلپاین، سیدمرتضی صید سرمربی تیم‌ ملی اسنوبرد، باقر کلهر سرمربی تیم ‌ملی آلپاین جوانان، حسین موسوی‌پور مسئول امور بین‌الملل فدراسیون، مؤمن تیر رئیس کمیته مسابقات، صادق کلهر، سیدمجتبی میرهاشمی، سیدمصطفی میرهاشمی، حسن شمشکی، بهروز کلهر، حسین کلهر، قربان‌علی کلهر از کارشناسان اسکی، برای آنها کمیته انضباطی تشکیل داد که هیچ‌یک از این افراد در این جلسه حاضر نشدند.

کمیته انضباطی فدراسیون اسکی نیز با توجه به غیبت این نفرات، منطبق با بندهای ٢، ٣ و ٥ ماده ٧ آیین‌نامه انضباطی، تخلف آنها را محرز اعلام کرد و متخلفان به استناد بندهای ٣ و ١١ ماده (٨) این آیین‌نامه، به شش ماه تا یک سال محرومیت تعلیقی از شرکت در مسابقات ورزشی و پرداخت ٣٠‌ میلیون ریال جریمه نقدی در وجه فدراسیون اسکی، محکوم شدند.

با توجه به شرایط به‌وجود‌آمده بعید به نظر می‌رسد رقابت‌های اسکی آلپاین امروز و فردا هم در پیست دیزین برگزار شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید