آخرین غذایی که ناپلئون و ژولیوس سزار خوردند

آخرین غذایی که ناپلئون و ژولیوس سزار خوردند

اینکه افراد مشهور مانند ناپلئون یا جیمی هندریکس قبل از مرگ چه غذایی خوردند شاید از نظر خیلی‌ها چندان اهمیتی نداشته باشد، اما به هر حال نشان می‌دهد که آن‌ها در آن لحظات به چه چیزی فکر می‌کردند.

کد خبر : ۸۷۶
بازدید : ۱۵۰۵۳
فرادید | اینکه افراد مشهور مانند ناپلئون یا جیمی هندریکس قبل از مرگ چه غذایی خوردند شاید از نظر خیلی‌ها چندان اهمیتی نداشته باشد، اما به هر حال نشان می‌دهد که آن‌ها در آن لحظات به چه چیزی فکر می‌کردند.

به گزارش فرادید، ناپلئون بناپارت در ۱۵ اوت ۱۷۶۹ میلادی به دنیا آمد و در۵ مه ۱۸۲۱ میلادی نیز از دنیا رفت. نخستین امپراتور فرانسه در فاصله سال‌های ۱۸۰۴ تا ۱۸۱۵ میلادی بر فرانسه حکومت کرد و نقش بسزایی در تاریخ این کشور دارد. اما قبل از اینکه ناپلئون بناپارت آخرین کلمات زندگی‌اش را در زمان تبعید در جزیره سنت هلن به زبان آورد، خود را به یک میهمانی دعوت کرد. رهبر در تبعید فرانسه جگر سیاه و تکه‌های بیکن، قلوه تفت‌داده شده و تخم‌مرغ آب‌پز با خامه را همراه با چاشنی سیر و گوجه کباب‌شده میل کرد.

درست است که شاید به یاد آوردن این مجموعه‌ها غذاها در کنار هم سخت باشد، اما گاس فیلگِیت مدیر یک شرکت تبلیغاتی مرتبط با غذا در حال ساخت مجموعه فیلم‌های کوتاه است تا آخرین غذای میل شده برای اشخاص مشهور را به تصویر بکشد.

غذاهایی که ناپلئون میل کرد شاید نشان از شخصیت و خوی پرخاشگر او باشد. چربی خوک سرخ شده در ماهی‌تابه آهنی، قلوه‌های خوابانده شده در شیر و گوجه‌هایی که داخل آن خالی شده است.
به نظر می‌رسد که غذاهای دیگر نیز به همین شکل شخصیت آن فرد را انعکاس دهد. جیمی هندریکس در ۲۷ نوامبر ۱۹۴۲ متولد و در ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۰ نیز درگذشت. او گیتاریست، آوازخوان و ترانه نویس آمریکایی بود که در رتبه‌بندی صد گیتاریست برتر تمامی دوران در مجله رولینگ استون در سال 2003 در رتبه یک قرار گرفت. جیمی در واپسین روز زندگی خود در سن 27 سالگی یک ساندویچ تُن ساده خورد.

البته این مجموعه فقط به دوران معاصر محدود نمی‌شود. ژولیوس سزار در ۱۲ یا ۱۳ ژوئیه ۱۰۰ پیش از میلاد چشم به جهان گشود و در ۱۵ مارس ۴۴ پیش از میلاد نیز درگذشت. او «دیکتاتور» و رهبر جمهوری روم بود.

حلزون دو کپه‌ای ژولیو همراه با مراسمی باشکوه سرو شد. البته در آن مراسم از موسیقی شرق آسیایی نیز استفاده شد تا آن غذا بهتر و مجلل‌تر به نظر برسد.

منبع: آتلانتیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید