بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

لونلی پلانت انتشاراتی مخصوص کتاب‌های راهنمای مسافرت در سراسر جهان است که به تازگی 20 ماجراجوییِ بزرگ را در کتاب خود به عنوان «سفر بزرگ» منتشر کرده است. این 20 مکان دیدنی را با هم مرور خواهیم کرد.

کد خبر : ۹۷۴
بازدید : ۷۶۹۰
فرادید | سفر کردن یکی از بهترین اتفاقات زندگی هر انسانی می‌توان باشد. سفرهای داخلی یا خارجی اگرچه با مسائل مادی گره خورده است، اما اگر بودجه مالی مورد نیاز آن تامین شد، حتما مقصد خود را با دقت انتخاب کنید.

به گزارش فرادید به نقل از نیوز، لونلی پلانت (سیاره تنها) انتشاراتی مخصوص کتاب‌های راهنمای مسافرت در سراسر جهان است که به تازگی 20 ماجراجوییِ بزرگ را در کتاب خود به عنوان «سفر بزرگ» منتشر کرده است. این 20 مکان دیدنی را با هم مرور خواهیم کرد.

پیاده‌روی در کنار آبشارهای خیره‌کننده ایگوازو - آرژانتین، پاراگوئه و برزیل
در این منطقه زیبا بهترین جایی که می‌توان رفت آب‌های «گلوی شیطان» است که آرژانتین و برزیل را از هم جدا می‌کند. قطعا شما از دیدن این آبشارهای زیبا لذت خواهید برد. طبیعت بکر منطقه انسان را به فکر فرو می‌برد.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

پیمایش قله کوه کلیمانجارو - تانزانیا
برف همیشه بر روی قله وجود دارد و در ماه‌های گرم سال مقداری از آن کم می‌شود. چشم‌انداز زیبای بالای این کوه تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما خواهد بود. این تجربه از دست ندهید، زیرا کلیمانجارو مرتفع‌ترین کوه قاره آفریقا است.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

جشنواره ادینبرو - اسکاتلند
اسکاتلندی‌های سرخوش را در ذهنتان بیاورید! آن‌ها تمام دوستان خود را در یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های دنیا گرد هم جمع می‌کنند و یک هفته‌ی تمام به شادی و کارهای خنده‌دار می‌پردازند. جشنواره فرینج واقعا زیبا است. همه چیز در این شهر قرون وسطایی پیدا می‌شود؛ «ادینبرو» شهری که هرگز نمی‌خوابد.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

تاریخ را در آکروپولیس ورق بزنید - یونان
آکروپولیس به معنای «شهر مرتفع» است، ولی آکروپولیس یونان با بقیه متفاوت است. هزاران سال است که «سنگ مقدس» آتن برای پاسداشت خدایان یونان باستان ساخته شده است. برای درک شکوه و عظمت آن بهتر است اول صبح به آنجا بروید تا گردشگران مانع لذت شما نشوند.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

تاج محل - هند
هر گام که به تاج محل نزدیک‌تر می‌شوید، عظمت و شکوه آن بیشتر موجب حیرت و شگفتی شما خواهد شد. طراحی زیبایی تاج محل به شکلی است که تقریبا تمام سال گردشگران را جذب می‌کند و شلوغ است.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

خرسواری در گرند کنیون - آمریکا
گرند کنیون یک دره است که در میان آن رود کلرادو جریان دارد. این دره بزرگ در ایالت آریزونای آمریکا واقع شده است. بر روی یک الاغ بنشینید و گرند کنیون را بپیمایید. نگران نباشید، آن‌ها کار خودشان را بلد هستند.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

دیواره بزرگ مرجانی
اگر می‌خواهید ترکیب رنگ‌های جدید و متنوع را در کنار هم ببینید، حتما دیواره بزرگ مرجانی را امتحان کنید. می‌توانید با قایق‌هایی که در کف آن اتاقک شیشه‌ای تهیه شده، بزرگترین آبسنگ‌های مرجانی را از نزدیک ببینید. همچنین می‌توانید کپسول تنفسی را بردارید و خودتان در آنجا غواصی کنید. اصلا نترسید، ماهی‌ها با شما دوست خواهند بود.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

به نیویورک بروید
نیویورک شهری زیبا است، اما یکی از بهترین تفریحات شما در نیویورک این است که پای تلویزیون خود بنشینید و برنامه‌های زیبای آن را مشاهده کنید. در تمام ساعات روز حتما برنامه موردعلاقه شما پخش خواهد شد. البته شاید این تفریح برای «تلویزیون دوستان» مناسب باشد.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

کارست آهکی در خلیج هالونگ را از دست ندهید - ویتنام
فرقی نمی‌کند که از رستوران ساحلی این منظره را می‌بینید یا سوار یک اتوبوس قراضه شده‌اید و از دیدن این منظره لذت می‌برید، در هر حال باید چندین بار به اینجا بیایید تا رنگ‌های متنوع سنگ‌های آهکی را ببینید؛ چون ارزشش را دارد!

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

جشنواره برنینگ من - ایالات متحده
جشنواره برنینگ من یا مرد سوزان هر سال در صحرای نوادا میزبان هنرمندان، هیپی‌ها و انواع و اقسام آدم‌های دیگر است. شرکت‌کنندگان در این جشنواره یک هفته تفریح تکرار نشدنی‌ای دارند. در پایان هر جشنواره یک مرد حصیری سوزانده می‌شود و به همین دلیل به آن جشنواره مرد سوزان گفته می‌شود.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

گنگ توکیو در کمین شما است!
توکیو شهری شلوغ است، ولی نقاط دیدنی کم ندارد. در جشنواره کوزپلی گنگز در توکیو می‌توانید در جای‌جای شهر بچرخید و انواع لباس‌های عجیب را ببینید. حتی شما می‌توانید لباس‌های پاره و دورانداختنی خود را در این زمان به تن کنید.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!
آب‌بازی در کو فی فی تایلند
یکی از بهترین نقاط جهان برای غواصی و شنا همین جزیره است. آب‌ اصلا خروشان نیست و تنوع رنگی در این جزیره بسیار زیاد است. مطمئن باشید که اصلا از بودن در این جزیره سیر نمی‌شوید. یکی دیگر از تفریحات رایج این منطقه «غواصی سطحی با لوله تنفسی» است. زیرا مرجان‌های رنگارنگ کف آب فاصله زیادی با شما ندارند.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!
هرم بزرگ جیزه - مصر
این هرم بزرگ‌ترین هرم از اهرام ثلاثه مصر است. شترسواری در مصر برای رسیدن به این هرم خیلی جالب است، زیرا تنها راه رسیدن به آن همین شترها هستند. در حالی که این اهرام در دوران خود محور یک تمدن بودند. از شترسواری لذت ببرید!

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

پیاده‌روی در دره تایگر لیپینگ جرج - چین
در کنار کوه برف اژدها رود خروشان یانگزی جریان دارد و دهکده‌های مردم ناژی نیز در آنجا دیده می‌شود.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!
عاشقانه‌ای در پاریس
اگر در فصل سرما می‌روید، کلاه گرم و نرم پشمی خود را بردارید و آماده شوید. قرار است در پاریس روماتیک شوید. برج ایفل، موززه لوور و تمام مناظر این شهر از آدم دلربایی می‌کنند.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

سن پترزبورگ - روسیه
اگر به پاریس فرانسه سر زدید، «پاریس شرق» را از یاد نبرید. موزه هرمیتاژ این شهر پر از گنجینه‌های مخفی روسیه است. پارک کاترین، کانال گریبایدوف، کلیسای سن پترزبورگ و قصر پیترهوف منتظر شما هستند. پاریس شرق را از دست ندهید.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

خاطرات موتورسواری چه گوارا را زنده کنید - آمریکای جنوبی
کافی است در بوینس آیرس یک موتور اجاره کنید و به سمت جنوب و شیلی حرکت کنید. از ماچو پیچو (عکس) در سر راه دیدن کنید و مانند چه گوارا در نهایت به پرو بروید. چه گوارای جوان قبل از اینکه انقلابی شود این کارها را کرده بود.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

مالیدن بینی‌ها به یکدیگر - نیوزلند
در نیوزلند هم چیزهای مدرن می‌بینید و هم چیزهای سنتی. در این مورد بینی خود را در هانگیِ روتوروا به بینی یک مائوری بمالید! تعجب نکنید، این یک رقص سنتی است. روتوروا شهری شلوغ است اما جشنواره زیبایی دارد. در این جشنواره غذاها با حرارت طبیعی زمین پخته می‌شوند. به همین دلیل شما اصلا احساس غریبی نخواهید کرد.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

انگکور وات
«انگکور وات» نام مجموعه‌ای از معابد است که برای شاه سوریاوارمان دوم در انگکورِ کامبوج ساخته شد. اگر از بالا به آن نگاه کنید، آثار امپراتوری خمِر در آن مشهود است: چندین معبد و کاخ و عمارت که در دل جنگل ساخته‌اند.

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!

جزایر گالاپاگوس - اکوادور
گونه های جانوری و گیاهی منحصر بفرد این جزایر بی‌نظیر است. زمانی که داروین بر روی نظریه فرگشت و انتخاب طبیعی کار می‌کرد، این جزایر را مشاهده کرده بود. لاک‌پشت‌های بسیار بزرگی در این جزایر یافت می‌شوند. اما ایگوانا، پنگوئن‌های بامزه و پرنده‌های عجیب و غریب دیگری هم در آنجا دیده می‌شود. همه چیز در اینجا عجیب به نظر می‌رسد!

بیست مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید!
۰
نظرات بینندگان
  • کرمانشـاه 5000 اثر دیدنی دارد ارسالی در

    کرمانشاه ما دیدنیهای فراوانی داره که واسه تابستان منتظرتونیم بیایید ان شاالله بهتون خوش می گذره:
    طاق بستان:نشانی:کرمانشـاه-طاق بستان
    تکیه معاون الملک:نشانی:کرمانشـاه-مرکزشهر-خیابان حداد عادل
    تکیه بیگلربیگی:نشانی:کرمانشـاه-مرکزشهر-خیابان مدرس-نرسیده به بازارسنتی کرمانشـاه
    بازارسنتی کرمانشـاه:نشانی:کرمانشـاه-مرکزشهر-خیابان مدرس
    بیستون:نشانی:کرمانشـاه-بیستون
    باغ پرندگان کرمانشـاه:نشانی:کرمانشـاه-کمربندی غربی-روبه برو ترمینال راه کربلا
    باغ گلها کرمانشـاه:نشانی:کرمانشـاه-کمربندی غربی نرسیده به باغ پرندگان روبرو بیمارستان سینا کرمانشـاه
    پارک کوهستان:نشانی:کرمانشـاه-پارک کوهستان بالاتر از مجموعه تاریخی طاق بستان
    پارک شرقی و پارک غربی طاق بستان
    پارک ساحلی رود قره سوکرمانشـاه:نشانی:کرمانشـاه-رود قره سو
    سراب قنبر:نشانی:کرمانشـاه-فردوسی-سراب قنبر
    سراب نیلوفر:نشانی:کرمانشـاه-دولت آباد-سراب نیلوفر
    مساجد تاریخی کرمانشـاه که ارزش دیدن دارند:
    1-مسجد عمادالدوله:نشانی:کرمانشـاه-خیابان مدرس-بازارزرگرها
    2-مسجد و حمام حاج شهبازخان:نشانی:کرمانشـاه-خیابان مدرس-بازارزرگرها
    3-مسجد شافعی ها:نشانی:کرمانشـاه-میدان جوانشیر پشت بازارسنتی کرمانشـاه
    4-مسجد دولتشاه:نشانی:کرمانشـاه-خیابان مدرس
    5-حرم مطهر امام زاده ابراهیم:نشانی:کرمانشـاه-پارک شرقی طاق بستان
    6-حرم مطهر امام زاده باقر:نشانی:کرمانشـاه-بیستون
    7-و........
    دیدنیهای استان کرمانشـاه:
    معبد آناهیتا-غارقوری قلعه-طاق گرا-بازار ارزانی جوانرود در شهرستان جوانرود-سراب روانسر در شهرستان روانسر-سراب صحنه در شهرستان صحنه-سراب سنقر در شهرستان سنقر-شهرستان گرمسیری و نخلستانهای قصرشیرین-سراب گیلانغرب-شهرستان زیبای سرپلذهاب در نزدیکی قصرشیرین-ریجاب-آبشار پیران طولانی ترین آبشار کشور و.....
    مقدمتان به کرمانشـاه گهواره تمدن و پایتخت گردشگری(کامبادن) گلباران

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید