تازه‌های بازار تبلت

تازه‌های بازار تبلت

اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم آنچه در بازارهای دنیا به‌عنوان جدیدترین محصولات فناوری در بخش سخت‌افزار ارائه شده‌اند را نادیده بگیریم، چه اینکه این محصولات هر هفته با انواعی از تکنولوژی‌های جدید و مدرن طیف وسیعی از خریداران را به خود جذب می‌کنند.

کد خبر : ۹۸۸۹
بازدید : ۲۱۰۹
تازه‌های بازار تبلت
اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم آنچه در بازارهای دنیا به‌عنوان جدیدترین محصولات فناوری در بخش سخت‌افزار ارائه شده‌اند را نادیده بگیریم، چه اینکه این محصولات هر هفته با انواعی از تکنولوژی‌های جدید و مدرن طیف وسیعی از خریداران را به خود جذب می‌کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، در هفته‌های اخیر اخبار بسیاری از رونمایی جدیدترین محصولات سخت‌افزاری به‌ویژه در روزهای پایانی ماه ژانویه در رسانه‌ها منتشر شد و در این رهگذر همچنین کمپانی‌ها وعده‌هایی را که از پیش برای ورود به بازارها داشتند، عملی کردند.

از سویی دیگر بسیاری از شرکت‌ها هم با انتشار اطلاعاتی از محصولاتی که در آینده نزدیک به بازار ارائه می‌کنند، خریداران دست به نقد را منتظر خرید نگه داشته‌اند. در ادامه نگاهی به این جدیدترین محصولات ارائه شده در هفته اخیر خواهیم داشت.

در جنگ ورود انواع تبلت‌های اندرویدی به بازار، شرکت لنوو با افزودن ویژگی‌های متمایز، تعریف خلاقانه‌ای از تبلت را به طرفداران خود ارائه داد.

به گزارش فارنت، طراحی خاص تبلت‌های لنوو با وجود بخش استوانه‌ای در قسمت پایین دستگاه، باعث شده تا در دست گرفتن دستگاه با یک دست به‌خصوص در حالت عمودی، راحت‌تر از تبلت‌های دیگر باشد. وجود یک پایه فلزی به کاربران یوگا این امکان را می‌دهد تا بتوانند از تبلت خود در حالت‌های مختلف استفاده کنند.

شارژدهی باتری از دیگر ویژگی‌های مهم این تبلت‌هاست که می‌توان با یک‌بار شارژ تا ساعت‌ها با خیال راحت با آنها کار کرد. یوگا تبلت 2 در هر دو مدل 8 و 10 اینچی به نمایشگرهایی با رزولوشن 1200 در 1920 پیکسل مجهز شده‌اند. روشنایی و کنتراست این صفحه‌ها عالی بوده و به لطف بهره‌گیری از تکنولوژیIPS، زوایای دید صفحه نمایش بسیار مطلوب است.

از مهم‌ترین مشخصات سخت‌افزاری این تبلت‌ها می‌توان به چیپ‌ست اینتل اتم Z3745، یک پردازشگر 4 هسته‌ای با فرکانس کاری 86/ 1گیگاهرتز و 2 گیگابایت رم اشاره کنیم. لنوو برای این تبلت‌ها دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 6/ 1 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه در نظر گرفته است. روی بخش فلزی و استوانه‌ای شکل این تبلت، دو بلندگوی استریو تعبیه شده که کیفیت و صدای بسیار خوبی تولید می‌کنند.

این تبلت در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی تولید شده که قابلیت ارتقا تا 64 گیگابایت از طریق درگاه Micro-SD را دارند. مدل 8 اینچی به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت شگفت انگیز 6400 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و مدل 1/ 10اینچی نیز یک هیولای 9600 میلی آمپرساعتی را در خود جای داده است.

برای اتصال بی‌سیم، لنوو تبلت‌های خود را به WiFi با استاندارد a/ b/ g/ n، بلوتوث نسل چهارم و GPS مجهز کرده است. در این تبلت که از سیستم عامل اندروید 5 پشتیبانی می‌کند، امکان استفاده از شبکه‌های مخابراتی2G،3G و 4G و قابلیت مکالمه فراهم شده است.

افرادی که این تبلت را با ورژن اندروید 4 تهیه کرده‌اند و با آپدیت آن به اندروید5 از طریق اینترنت ایران با مشکل WiFi مواجه شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفتر خدمات سازگار ارقام با آپدیت به ورژن اندروید مخصوص ایران مشکل ایجاد شده را رفع کنند.

تبلت Iconia 713 HD ایسر
در بسیاری از مواقع در اوقات فراغت پیش می‌آید که نمی‌توانید کسی را برای تماشای فیلم همراه خود کنید و چه چیزی بهتر از یک صفحه نمایش اختصاصی که به دور از شلوغی بتوانید فیلم را البته با کیفیت بالا به تماشا بنشینید.

تبلت Iconia 713 HD محصولی است که این امکان را به بهترین نحو برای شما فراهم می‌کند. Acer Iconia 713 تبلتی اندرویدی است که قابلیت نصب سیم‌کارت دارد و علاوه بر شبکه‌های مخابراتی 2G و 3G، امکان مکالمه را نیز برای کاربر فراهم می‌کند.

در این تبلت یک پردازشگر چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 3/ 1 گیگاهرتز بر روی چیپ‌ست مدیاتک MT8382V قرار گرفته که در کنار پردازشگر گرافیکی Mali-400 و یک گیگابایت حافظه رم، ترکیب سخت‌افزاری نسبتا قوی را تشکیل داده‌اند. برای ذخیره‌سازی اطلاعات، 16 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که توسط کارت‌های micro-SD قابل ارتقا است.

صفحه نمایش تبلت 7 اینچ، معادل 9/ 8 × 116 × 193 میلی‌متر است و وزنی برابر با 298 گرم دارد. کیفیت تصویر در این تبلت HD بوده و صفحه نمایش آن از رزولوشن 800 در 1280 پیکسل برخوردار است. به لطف بهره‌گیری از تکنولوژی IPS روشنایی و کنتراست صفحه نمایش عالی و زوایای دید در آن بسیار مطلوب است.

دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و دوربین 3/ 0 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه امکان عکسبرداری، فیلمبرداری و برقراری مکالمات ویدئویی را فراهم می‌کنند. یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 9/ 12 وات در تبلت گنجانده شده که خیال کاربر را تا حد زیادی از بابت شارژ راحت می‌کند.

به ادعای کمپانی ایسر این مدل در پخش مداوم ویدئو می‌تواند نزدیک به 7 ساعت دوام بیاورد که در مقایسه با سایر تبلت‌های هم‌رده فوق‌العاده است. در مجموع Iconia 713 Acer با در نظر گرفتن پارامترهای عملکرد، کیفیت و قیمت، نسبت به سایر تبلت‌های موجود در بازار، گزینه‌ای قابل‌اعتماد خواهد بود. این تبلت هم‌اکنون با یک سال گارانتی سازگار ارقام در بازار موجود است.

انتشار اطلاعات از تبلت اچ‌تی‌سی
همچنین بر اساس شایعات شرکت تایوانی اچ‎تی‌سی مشغول توسعه تبلت جدید میان رده‌ای با نام Desire T7 است که احتمالا قرار است همزمان با مدل H7 این شرکت با قیمت پایه 170 دلاری در ماه‌های آینده راهی بازار شود.

در همین حال مشخصاتی از این محصول در بنچمارک GFXBench منتشر شد. آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، اچ‌تی‌سی در نظر دارد طی ماه‌های پیش‌رو یک تبلت بالا‌رده با نام H7 و یک مدل میان‌رده تحت سری دیزایر با نام T7 را راهی بازار کند.

بر‌اساس آنچه در بنچمارک به ثبت رسیده این محصول تبلت Desire T7 دارای نمایشگری 9/ 6اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بوده و قلب آن را قرار است یک تراشه چهار هسته‌ای ساخت کوالکام با کلاک فرکانس 3/ 1 گیگاهرتز به تپش درآورد.

از دیگر مشخصات احتمالی این محصول که با کد داخلی HTC IV5001-A شناخته می‌شود می‌توان به یک گیگابایت حافظه رم، 16گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، دوربین اصلی و سلفی 5 مگا پیکسلی، بلوتوث، GPS، NFC، مودم ‌وای‌فای‌ و بهره‌مندی پیش‌فرض از اندروید 5 اشاره کرد.

انتظار می‌رود از تبلت Desire T7 اچ‌تی‌سی طی روند برگزاری نمایشگاه MWC 2016 رونمایی شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید