روش‌های ساده برای تسکین درد کمر

روش‌های ساده برای تسکین درد کمر

برخی غذاها دارای خاصیت ضدالتهابی هستند که می‌تواند به دفع کمر درد کمک کند. غذاهای دوستدار کمر شامل گیلاس، روغن زیتون، ماهی سالمون، ماهی تن، گردو، محصولات سویا، آجیل، چای سبز، ماهی اسقومری و زنجبیل می‌شود.

کد خبر : ۱۳۱۸۷
بازدید : ۷۸۸۴
فرادید | کمر درد مشکل بسیار شایعی است و بسیاری به دنبال راهی برای تسکین آن می‌گردند. در زیر با روشهای تسکین کمردرد آشنا می‌شوید:

رژیم متوازن داشته باشید
به گزارش فرادید به نقل از ریدرز دایجست، برخی غذاها دارای خاصیت ضدالتهابی هستند که می‌تواند به دفع کمر درد کمک کند. غذاهای دوستدار کمر شامل گیلاس، روغن زیتون، ماهی سالمون، ماهی تن، گردو، محصولات سویا، آجیل، چای سبز، ماهی اسقومری و زنجبیل می‌شود. در سوی دیگر، برخی غذاها باعث افزایش درد می‌شوند، از جمله: غذاهای فرآوری شده، روغن آفتابگردان، مارگارین و محصولاتی که حاوی فروکتوز شربت ذرت و چربی‌های ترانس هستند.

بگذارید خورشید بدرخشد
کمبود ویتامین دی، مشهور به ویتامین خورشید، می‌تواند در کمر درد سهم داشته باشد. در یک تحقیق، بیش از 80 درصد از افراد مابین 15 تا 52 سال که دچار درد مزمن کمر بودند، کمبود ویتامین دی داشتند.

حواستان به کیف پولتان باشد
نشستن روی یک کیف پول چاق و چله در کل روز، ستون فقرات را دچار اشکال کرده و می‌تواند باعث فشرده شدن یک عصب حیاتی در باسن شود. این امر می‌تواند منجر به التهاب آن عصب شود. این مشکل آنقدر در میان مردان شایع است که نام خاص خود را دارد: نئوروپاتی کیف پول.

دما را بالا ببرید
وقتی که دچار کمردرد می‌شوید، سعی کنید به جای ایبوپروفن و پاراستامول، با گرم‌کننده‌های پوشیدنی درد را کاهش دهید. این پَدها تا حدود 8 ساعت، دمایی 40 درجه‌ای را برای آن ناحیه فراهم می‌آورند. همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که این کار بیش از استفاده از مسکنهای بدون نیاز به نسخه، می‌تواند به کاهش درد کمک کند و همچنین ماندگاری آثار آن بیشتر هم هست.

حواستان به پاهایتان باشد
وقتی که پشت میز می‌نشینید، با استفاده از زیرپایی یا چیزی مثل یک کتاب شرایطی ایجاد کنید تا زانوهایتان قدری بالاتر از لگن قرار گیرد تا فشار روی قسمت پایینی کمر کاهش یابد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید