غرضی: ظریف مناسب ریاست‌‌جمهوری نیست

وزیر اسبق پست و تلگراف گفت: رد صلاحیت احمدی‌نژاد باعث می‌شود که وی ادعاهای بزرگ‌تری را مطرح کند و با مظلوم‌نمایی خود در بین افکار عمومی فضای جامعه را ملتهب کند.

کد خبر : ۲۵۶۲۵
بازدید : ۸۹۸
وزیر اسبق پست و تلگراف گفت: رد صلاحیت احمدی‌نژاد باعث می‌شود که وی ادعاهای بزرگ‌تری را مطرح کند و با مظلوم‌نمایی خود در بین افکار عمومی فضای جامعه را ملتهب کند.

به گزارش آرمان، محمد غرضی در این خصوص که برخی معتقدند اگر فشارها به آقاي روحاني همچنان ادامه پيدا كند با محمدجواد ظريف براي كانديداتوري در انتخابات۹۶ وارد مذاكره خواهند شد، گفت: آقاي روحاني از نظر سابقه و تجربه سياسي وضعيت بهتري نسبت به آقاي ظريف دارند و فضاي سياسي ايران و زواياي پنهانش را بهتر مي‌شناسند و سال‌ها در آن زيست كرده اند.آقاي ظريف چگونه و با چه تجربه سياسي داخلي مي‌تواند از عهده همه مشكلات بربيايد. بدون شك آقاي ظريف در سياست خارجي و ديپلماسي يك شخصيت ممتاز جهاني و بسيار توانمند است. اما بايد اين نكته را در نظر گرفت كه مديريت كشور تنها به سياست خارجي مربوط نمي‌شود بلكه ساير حوزه‌هاي مهم ديگر را نيز دربرمي‌گيرد. به نظر من آقاي روحاني براي رياست‌جمهوري نسبت به آقاي ظريف جامع الشرايط‌ هستند.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:
  • {حضور آیت الله هاشمی در جلسات روحانیت مبارز} آيت‌الله هاشمي به دليل جايگاهي كه در بين مردم و مسئولان نظام دارند در مقاطع مختلف نقش ميانجيگري را در بين جريان‌هاي سياسي ايفا كرده‌اند و به نظر مي‌رسد در انتخابات رياست‌جمهوري ۹۶ كه كشور در يك شرايط خاص سياسي قرار گرفته نيز دوباره اين نقش را ايفا خواهند كرد.
  • آقاي هاشمي در سال ۷۶ يكي از اهرم‌هاي اصلي پيروزي رئيس دولت اصلاحات در انتخابات بود و موفق شد ۷۰ درصد آراي مردم را روي رئيس دولت اصلاحات متمركز كند. از سوي ديگر ايشان در سال ۹۲ موفق شدند۵۰ درصد آراي مردم را به سود آقاي روحاني هدايت كنند. در نتيجه نفوذ و جايگاه ايشان در بين مردم و جريان‌هاي سياسي همواره و در مقاطع مختلف چاره‌ساز و تاثيرگذار بوده است.
  • شايد هيچ شخصيتي در مقطع كنوني مانند آقاي هاشمي از چنين پتانسيلي برخوردار نباشد كه رويكردهاي سياسي را در فضاي سياسي كشور به هم نزديك كند. ايشان نيز به خوبي به اين نكته آگاهي دارند و به همين دليل به دنبال اين هستند كه از جايگاه تاثيرگذار خود در بين هر دو جريان سياسي استفاده كنند و هر دو جريان سياسي را به حمايت از آقاي روحاني در انتخابات ۹۶ تشويق كنند.
  • اصلاح‌طلبان مدت‌هاست از تندروي و اقدامات راديكال عبور كرده‌اند و مشي متعادل و قابل قبولي را در دستور كار خود قرار داده‌اند. اصولگرايان نيز پس از هشت سال رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد به اين نتيجه رسيده‌اند كه تفكرات افراطی براي سرنوشت كشور خطرآفرين است و بايد رويكرد متعادل‌تري در پيش بگيرند. از سوي ديگر مردم اجازه نخواهند داد دوباره يك گفتمان در كشور شكل بگيرد و براي كشور مشكلات داخلي و خارجي به وجود بياورد.
  • به نظر من آيت‌الله هاشمي مي‌تواند در انتخابات۹۶ نبض جريان‌هاي سياسي را به دست بگيرد و با رايزني و گفت‌وگو با عقلاي هر دو جريان سياسي فضاي انتخابات را به سمت حمايت از آقاي روحاني هدايت كند.
  • عقلا و بزرگان جريان اصلاحات دوباره در انتخابات رياست‌جمهوري سال۹۶ مانند سال۹۲ از آقاي روحاني حمايت خواهند كرد. اما اين اتفاق در بدنه جريان اصلاحات رخ نخواهد داد.بدنه جريان اصلاحات به شكل‌هاي مختلف از آقاي روحاني و دولت ايشان فاصله گرفته است.
  • به نظر من حضور احمدي‌نژاد در انتخابات آينده به سود آقاي روحاني است. احمدي‌نژاد همواره چهره‌اي جنجالي از خود بروز داده و به دليل اينكه مردم از افراط‌گري خسته شده‌اند، حاضر نيستند دوباره از احمدي‌نژاد حمايت كنند. با اين وجود من اميدوارم احمدي‌نژاد وارد انتخابات شود و در نهايت از آقاي روحاني شكست بخورد تا خطر حضور مجدد تندروهاي سياسي در مديريت كشور در آينده كمرنگ شود.
  • رد صلاحيت احمدي‌نژاد باعث مي‌شود كه وي ادعاهاي بزرگ‌تري را مطرح كند و با مظلوم‌نمايي خود در بين افكار عمومي فضاي جامعه را ملتهب كند.
  • در صورتي كه احمدي‌نژاد قصد داشته باشد وارد انتخابات شود و توسط شوراي نگهبان تاييد صلاحيت نشود وي رويكرد محافظه‌كارانه و سكوت سه سال گذشته خود را تغيير خواهد داد و رفتارهاي جديدي از خود بروز مي‌دهد.
  • نهادهای نظارتی بايد اين نكته را در نظر داشته باشند كه مظلوم‌نمايي احمدي‌نژاد در فضاي سياسي كشور ممكن است هزينه‌هاي بالايي براي نظام در پي داشته باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید