کنترل خودکار دیابت با تکنولوژی جدید

سازمان غذا و داروی ایالات متحده‌ی آمریکا مجوز فروش اولین سیستم تنظیم خودکار انسولین خون را داد.

کد خبر : ۲۷۱۰۴
بازدید : ۵۵۳۴
سازمان غذا و داروی ایالات متحده‌ی آمریکا مجوز فروش اولین سیستم تنظیم خودکار انسولین خون را داد.

برای افرادی که از بیماری دیابت رنج می‌برند کنترل میزان قند خون بسیار پیچیده است؛ در مواردی بیماران باید از انسولین به صورت تزریقی استفاده کنند. سازمان FDA در آمریکا مجوز فروش اولین سیستم تنظیم خودکار انسولین خون را برای بیماران دیابت نوع اول داده است.

گجت MiniMed 670G از شرکت Medtronic با بهره‌گیری از حس‌گرهایی خاص میزان گلوکوز خون را در هر ۵ دقیقه اندازه‌گیری می‌کند و در موقع لزوم انسولین مورد نیاز را تامین می‌کند. بنابراین با استفاده از این گجت دخالت فرد در فرآیند کنترل قند خون به حداقل می‌رسد.

با وجود مزایای مثبت، گجت 670G خالی از اشکال نیست. این گجت برای دیابت نوع دوم که شایع‌تر هم هست مناسب نیست و برای استفاده از آن محدودیت سنی وجود دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده این گجت برای افراد ۱۴ سال به بالا مناسب است و برای بیماران خردسال عملکرد دقیقی ندارد. در ضمن 670G میزان قند خون را در بازه‌ی استاندارد نگه می‌دارد و برای بازه‌های دیگر عملکرد اثربخشی ندارد.

به هر حال این گجت می‌تواند اولین قدم برای کمک به بیماران دیابتی باشد که خیلی از آن‌ها از بیماری خود اطلاعی ندارند. در ایران حدود ۴ میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که طبق آمار، سن ابتلا به این بیماری از استانداردهای بین‌المللی در کشورهای توسعه یافته بسیار پایین‌تر است.

منبع: engadget
ترجمه: زومیت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید