آیا هوش هیجانی‌تان بالاست؟

افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند معمولا کارها را به شیوه‌ای هوشمندانه و متفاوت از سایرین انجام می‌دهند. شاید بهتر باشد بگوییم به نوعی رفتار می‌کنند که آسیب کمتری از ناملایمات زندگی می‌بینند.

کد خبر : ۲۹۰۹۳
بازدید : ۱۶۱۶۲
افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند معمولا کارها را به شیوه‌ای هوشمندانه و متفاوت از سایرین انجام می‌دهند. شاید بهتر باشد بگوییم به نوعی رفتار می‌کنند که آسیب کمتری از ناملایمات زندگی می‌بینند.

در ادامه با ۷ نشانه آشنا می‌شویم که افراد باهوش هیجانی بالا از خود بروز می‌دهند. با ما همراه باشید.

۱. خودگویی منفی نمی‌کنید.
فکر می‌کنم می‌توانیم بگوییم همه‌ی ما گاهی این کار را می‌کنیم. خودمان‌مان را نکوهش می‌کنیم و از تصمیم‌هایی که گرفته‌ایم احساس ناراحتی می‌کنیم، برای همین با خودمان بدرفتاری می‌کنیم. این کاری است که آدم‌های باهوش هیجانی انجام نمی‌دهند.

۲. خوشی‌تان را محدود نمی‌کنید.
آدم‌های باهوش هیجانی به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهند خوشی‌شان را از بین ببرد. آنها دقیقا آن‌طور که می‌خواهند زندگی می‌کنند.

۳. صدای جسم‌تان را می‌شنوید.
آدم‌های باهوش هیجانی صدای جسم‌شان را می‌شنوند. آنها خوراکی مناسب می‌خورند و به اندازه‌ی کافی می‌خوابند.

۴. گاهی ارتباط را قطع می‌کنید.
حداقل برای من، تمام مدت ارتباط داشتن از طریق تلفن همراه و اینترنت افسرده‌کننده است. نترسید از این‌که تلفن‌تان را چند ساعت خاموش کنید و از روزتان لذت ببرید.

۵. قدر چیزهایی را که دارید می‌دانید.
به دارایی‌های دیگران طمع ندارید. حدنصاب برای شادی‌تان توسط آدم‌ها دیگر بالا یا پایین نمی‌رود. شما نیازی ندارید ببینید دوستان و همسایگان‌تان چه چیزی دارند تا شما هم برای آن بکوشید. در زندگی برای چیزی بکوشید که می‌خواهید.

۶. آدم‌های سمی را از زندگی‌تان بیرون می‌کنید.
بدترین آدم‌ها، آدم‌های سمی هستند. آنها وارد زندگی‌مان می‌شوند، به ما می‌گویند نمی‌توانیم، همه‌ی وقت و انرژی ما را می‌گیرند، و ما را با هیچ تنها می‌گذارند. آدم‌های باهوش هیجانی برای دوستان سمی وقت ندارند.

۷. بی‌خیال بدی‌ها می‌شوید.
آدم‌های باهوش هیجانی برای حمل بار اضافی وقت ندارند. این کار ما را آشفته و پریشان می‌کند و احساسات‌مان را تضعیف می‌کند. بی‌خیال اشتباه‌ها شوید. بی‌خیال کینه‌ها شوید. بی‌خیال همه‌ی چیزهای بدی شوید که شما را آشفته و پریشان می‌کند.

منبع: دیلی وایبز
ترجمه: سایت بازده
مترجم: مینا بنادکودکی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید