اعدام یک متجاوز از نمای نزدیک!

جوانی که دختر 8 ساله ای را پس از آزار و اذیت در سرویس بهداشتی یک مدرسه روستایی به قتل رسانده بود، صبح روز گذشته با حضور گسترده اهالی روستای چلمه سنگ و روستاهای اطراف به دار مجازات آویخته شد.

کد خبر : ۲۹۲۹۶
بازدید : ۷۵۴۰
جوانی که دختر 8 ساله ای را پس از آزار و اذیت در سرویس بهداشتی یک مدرسه روستایی به قتل رسانده بود، صبح روز گذشته با حضور گسترده اهالی روستای چلمه سنگ و روستاهای اطراف به دار مجازات آویخته شد.

خراسان نوشت: اهالی روستای چلمه سنگ از توابع مشهد که در جریان اجرای حکم اعدام قاتل شیطان صفت در ملاء عام قرار گرفته بودند، چند ساعت قبل از آغاز اجرای حکم در اطراف میدان بزرگ روستا تجمع کردند تا از نزدیک شاهد اجرای حدود الهی باشند.

عده ای نیز از پشت بام های منازل صحنه اعدام «کریم اکبری» را تماشا می کردند. برخی افراد نیز صبح زود از روستاهای اطراف خود را به چلمه سنگ رسانده بودند و با قرار گرفتن در کنار مسئولان قدردانی از اقتدار دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی را فریاد می کردند و اجرای حدود الهی را نشانه ای از «امنیت عمومی» می دانستند.

عقربه های ساعت، 8 صبح را نشان می داد که جانی شیطان صفت پای چوبه دار رفت و با قرائت حکم صادره از سوی شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به مجازات رسید. این حکم در حالی با حضور مسئولان قضایی و انتظامی اجرا شد که اهالی روستا از مدت ها قبل و با تهیه استشهاد محلی خواستار اجرای حکم اعدام جوان 21 ساله در محل وقوع جرم بودند و امروز دستگاه عدالت را در کنار خود می دیدند. دادستان مرکز خراسان رضوی در حاشیه اجرای حکم اعدام گفت: امروز با اجرای این حکم، جلوه ای دیگر از عزت و اقتدار دستگاه قضایی نمایان شد و بارقه ای از «احساس امنیت» در دل های باورمندان به عدالت را به نمایش گذاشت.

قاضی «غلامعلی صادقی» افزود: اجرای حدود الهی در ملاء عام، زمینه بسیاری از پدیده های زشت و آسیب های اجتماعی را از بین می برد و درس عبرتی بزرگ برای کسانی خواهد شد که گاهی در مسیر وسوسه های شیطانی قرار می گیرند.

مقام ارشد قضایی مشهد با اشاره به این که برخورد با جرایمی که عفت عمومی را خدشه دار می کند کمتر از پرونده های بزرگ مفاسد اقتصادی نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی مشهد همان گونه که در برخورد با مفاسد اقتصادی قاطعانه قدم برمی دارد، در مبارزه با جرایمی که به احساس امنیت خدشه وارد می کند و عفت عمومی را هدف قرار می دهد نیز کوتاه نمی آید و با این گونه پدیده های شوم با قدرت و قاطعیت برخورد خواهد کرد.

قاضی صادقی تصریح کرد: پرونده های جرایم خاص در دادسرای مشهد در اولویت قرار می گیرند و به پرونده این جرایم به طور ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: برای ارج نهادن به احساس رضایت مردم از اجرای احکام و حدود الهی، همه تلاش خود را برای مبارزه با آسیب های اجتماعی به کار می گیریم تا مردم طعم شیرین عدالت را به طور کامل احساس کنند.

وی تنها راه رهایی از وسوسه های شیطانی و ارتکاب جرم را تقویت اعتقادات دینی و مذهبی ذکر کرد و گفت: اگر خانواده ها از همان دوران کودکی افکار فرزندان خود را با مبانی اعتقادی و دینی عجین کنند و این اعتقادات در مدارس و محیط جامعه تقویت شود، بسیاری از جرایم کنونی رخ نخواهد داد بنابراین مراکز فرهنگی، دانشگاهی و حوزوی باید با یک عزم عمومی برای ریشه یابی جرایم و راهکارهای مبارزه با آن وارد عمل شوند تا در آینده شاهد کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی باشیم. معاون دادستان مشهد نیز که در زمان وقوع جنایت در سمت قاضی ویژه قتل عمد، رسیدگی به این پرونده در مرحله دادسرا را به عهده داشت به ذکر خاطره ای از این پرونده جنایی پرداخت و گفت: روزی که قرار بود قاتل صحنه جرم را در محل مدرسه روستا بازسازی کند، تعداد زیادی از اهالی با تجمع در محل اظهار می کردند که باید هرچه سریعتر حکم قانون و شرع درباره این مجرم به اجرا درآید.

قاضی سید جواد حسینی افزود: برخی از اهالی که از شنیدن این جنایت هولناک به شدت عصبانی بودند سنگ هایی را در دست گرفته و قصد داشتند آن ها را به سوی قاتل پرتاب کنند که به ناچار جوان 21 ساله را سوار بر خودرو شیشه دودی از محل دور کردیم اما آن روز به اهالی معترض اطمینان دادیم که قانون به وظیفه خود عمل می کند و این مجرم به سزای اعمالش خواهد رسید به همین دلیل نیز اهالی با مراجعه به مقامات قضایی از اجرای این حکم در ملاء عام ابراز رضایت می کردند.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: با توجه به تاکیدات دکتر مظفری (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) و راهنمایی و حمایت های قاضی صادقی (دادستان مشهد) پرونده های جرایم خاص با سرعت و دقت بیشتری در دستگاه قضایی رسیدگی خواهد شد و تلاش می کنیم تا احکام صادره نیز با سرعت و قاطعیت اجرا شود چرا که اجرای سریع احکام بازدارندگی بیشتری دارد.

فرمانده انتظامی مشهد نیز به خراسان گفت: مجرمان بدانند با پیشرفت های علمی و فناوری های نوین و تجهیزات پیشرفته ای که پلیس در اختیار دارد هیچ مجرمی نمی تواند به راحتی از چنگ قانون بگریزد بنابراین بهتر است افرادی که سودای جرم را در سر می پرورانند قبل از آن که در دام قانون گرفتار شوند و به مجازات برسند دست از اعمال خلاف خود بردارند و راه درست زندگی را پیش گیرند.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: مجرمان در واقع با هر کار خلاف قانونی که انجام می دهند رشته ای از طناب مجازات را می بافند و زمانی به خود می آیند که دیگر طناب مجازات آن ها قطور شده است و دیگر راه گریزی ندارند.

فرمانده ارشد انتظامی مشهد اضافه کرد: تعامل و همکاری اولیا و مربیان مدارس با پلیس نقش بسیار مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارد بنابراین باید خانواده ها و مربیان مدارس، هشدارهای پلیس را برای دانش آموزان بازگو کنند و آنان را از خطرات احتمالی در مسیر زندگی آگاه سازند.

بنابراین گزارش، محکوم به اعدام نیز دقایقی قبل از اجرای حکم به تشریح ماجرای زندگی خود پرداخت و گفت: من پدر و مادرم را ندیده ام اما عموی پدرم که من و برادرم را بزرگ کرده است می گوید زمانی که خیلی کوچک بودم پدر و مادرم در تربت جام فوت کرده اند. این جوان افزود: 2روز بعد از ارتکاب قتل زمانی که در بازداشتگاه بودم خواب دیدم که مقتول (دختر 8 ساله) در گوشه دیواری ایستاده است و فقط نگاهم می کند. او هیچ چیزی نمی گفت ولی من با نگاه های او وحشت زده از خواب پریدم! از آن روز به بعد هم کابوس آن نگاه رهایم نمی کند.

سی و یکم مرداد سال گذشته جوان 21 ساله ای به نام کریم دختر بچه 8 ساله ای را با توسل به حیله و نیرنگ به مدرسه روستایی کشاند و پس از سرقت گوشواره و آزار و اذیت، او را خفه کرد. متهم پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای مشهد، در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به ریاست قاضی مجتبی علیزاده محاکمه و به اعدام در ملاء عام محکوم شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید