تصاویر/ ۳ خودروی پاکِ ژاپنی را بشناسید

همانطور که پیش‌تر گفته شد، نمایشگاه لس‌آنجلس امسال میزبان بهترین‌ و جدیدترین خودروها خواهد بود، خودروهایی که در زمینه طراحی و فناوری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

کد خبر : ۲۹۶۸۶
بازدید : ۳۴۵۹
همانطور که پیش‌تر گفته شد، نمایشگاه لس‌آنجلس امسال میزبان بهترین‌ و جدیدترین خودروها خواهد بود، خودروهایی که در زمینه طراحی و فناوری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

ابتدا ۵ خودروی شاسی‌بلند برتر با مشخصات احتمالی را بررسی کردیم، حال تصمیم داریم کنار هم به سه خودروی Green Car یا اصطلاحا خوردوی پاک نگاهی داشته باشیم. اگر دوست دارید که با خودروی پاک و ۳ نمونه‌ی منتخب این نمایشگاه آشنا شوید، با دیجی‌کالامگ همراه باشید.

شاید اولین سوالی که در ذهنتان شکل گرفته باشد، این است که به چه خودروهایی Green Car گفته می‌شود؟

شکی نیست که یکی از منابع آلوده‌کننده‌ی هوا در دنیا، اتومبیل‌ها هستند؛ هرچند که با پیشرفت صنعت خودروسازی و فناوری آن‌ها، میزان آلایندگی تولید شده‌ی خودروهای جدید کاسته شده است اما از طرفی تقاضای مردم برای داشتن خودروهای شخصی نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

در میان عوامل و پارامترهای به‌ هم وابسته که به کاهش آلودگی خودروها کمک کرده‌اند می‌توان به فناوری خودروهای پاک اشاره کرد. خودروهایی که منبع سوخت آن‌ها با دیگر خودروهای معمول که از سوخت‌های فسیلی و پیشرانه‌های احتراق داخلی استفاده می‌کنند، متفاوت است. خودروهایی که به لطف این فناوری متفاوت، دوست‌دار محیط زیست هستند و کم‌ترین آسیب را به آن‌ها وارد می‌کنند.

این اتومبیل‌ها به‌طور کلی در یکی از ۴ دسته‌ی خودروهای برقی، هیبریدی، هیدروژنی و خورشیدی جای می‌گیرند که منبع تغذیه‌ آن‌ها به عنوان انرژی‌های تجدیدپذیر تلقی می‌شود.

در این میان، خودروهای هیبریدی و الکتریکی بیشترین سهم اتومبیل‌های پاک امروز را به خود اختصاص داده‌اند. چند سالی است که با گرم شدن بازار این خودروها، کمپانی‌هایی هم‌چون تسلا، فولکس‌واگن و مینی، به سمت تولید این اتومبیل‌ها روی آورده‌اند. حال به ۳ اتومبیل پاک ژاپنی حاضر در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶ که حجم پیشرانه‌‌های کمی دارند، نگاهی می‌اندازیم.

هوندا CR-V 2017
هوندا یکی از کمپانی‌های محبوب جهان است که محصولاتی نظیر آکورد را در اختیار دارد که جزو پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا و دنیا به حساب می‌آید. حال این شرکت با معرفی مدل جدید CR-V، شاید بتواند علاقمندان خودروی شاسی‌بلند و هیبریدی زیادی را به سمت و سوی خود بکشد.

ظاهر این اتومبیل از مدل سیویک سدان کامپکت اقتباس و طراحی دوباره شده است. این خودرو هم‌چون دیگر محصولات این شرکت از سبک طراحی مشابهی بهره می‌برد و دارای ظاهری محافظه‌‌کارانه‌ است که درنهایت شانس موفقیت و فروش آن را بالا می‌برد.

در مورد مشخصات فنی باید اذعان داشت که تمام نسخه‌های پیشرانه‌ی این اتومبیل با مدل گذشته فرق کرد‌ه‌اند. پیشرانه‌ی استاندارد این هوندا از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ ۱٫۵ لیتری است که می‌تواند۱۹۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. اگر به دنبال مشخصات بهتری هستید، مدل LX گزینه‌ی مورد نیاز شماست که به لطف پیشرانه‌ی ۴سیلندر ۲٫۴ لیتری خود موفق به تولید توان ۲۴۰ اسب‌بخار می‌شود.

این هوندا از سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته ( CVT) سود می‌جوید که درنتیجه‌ی آن باید شاهد نرمی، هندلینگ بهتر و مصرف سوخت پایین‌تری در مقایسه با نوع فرضی گیربکس دستی آن باشیم. قیمت احتمالی این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی بین ۲۵ تا ۳۴ هزار دلار تخمین زده شده است.

مزدا CX-5 2017
کمپانی مزدا از مدلی به نام CX-5 رونمایی کرده است که یک خودروی کراس‌اور کامپکت تلقی می‌شود و ریشه‌ی طراحی آن به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد. این خودرو در ظاهر تغییراتی داشته که زبان طراحی آن را به سمت کمپانی KODO نزدیک می‌کند.

این اتومبیل مجهز به پیشرانه‌های ۲، ۲٫۲ و ۲٫۵ لیتری است که همراه با جعبه دنده خودکار و یا دستی عرضه می‌شوند. این نسل از پیشرانه‌ها به خانواده‌ی اسکای‌ اکتیو(Skyactive) مزدا تعلق دارند؛ فناوری به‌کار رفته در این پیشرانه‌ها کمی قدیمی و مصرف سوخت آن‌ها بالاتر از حد انتظار است.

در مورد پیشرانه‌های گازوئیلی، مزدا اعلام کرده است که حداکثر تلاش خود را برای گرفتن بازدهی بالاتر در این پیشرانه‌ها کرده است. مدل‌های ۲و ۲٫۵ لیتری گازوئیلی این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی، از توان ۱۵۵ و ۱۸۴ اسب‌بخاری بهره‌مند هستند. به‌هر حال هنوز تا اعلام مشخصات دقیق و قطعی این خودرو، زمان باقی مانده است و باید منتظر نتایج نهایی از این محصول ژاپنی باشیم.

نیسان Versa Note
این نسخه‌ی آپدیت شده‌ی نیسان ورسا نوت، یک اتومبیل هاچ‌بک جمع‌وجور با سبک طراحی متفاوت است که برخلاف ظاهر، باطن و قدرت آن، دست‌خوش تغییری نشده است.

ورسا نوت ۲۰۱۷ از جزییات طراحی نظیر جلوپنجره‌ی مدل V-Motion هم‌چون دیگر محصولات جدید این شرکت بهره‌ می‌برد.

در مورد پیشرانه و مشخصات فنی احتمالی این هاچ‌بک کوچک شهری، دو پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱٫۲ لیتری و ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری به همراه گیربکس CVT پیش‌بینی شده است. کمپانی نیسان از یک مدل هیبریدی برای بازار ژاپن رونمایی کرده است که ممکن است برای بازار جهانی از جمله آمریکا عرضه نشود.

این خودروساز، مدل قدیمی ورسا نوت را که مجهز به جعبه‌دنده ۵ دنده دستی بود را از خط تولید خارج کرده است و تصمیم دارد به زودی مدل جدید را به بازار عرضه کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید