تصاویر/ سریع‌ترین خودروهای استاندارد جهان

کد خبر : ۳۱۸۸۱
بازدید : ۴۹۳۱

در سال 2016 خودرو‌سازان در بخش سوپر اسپورت‌سازی خودروهای کم نظیری را ساخته و معرفی کرده‌اند که هر کدام از نظر عملکرد و رسیدن به سرعت‌های بالا جزو خودروهای رکورددار شده‌اند. البته بیشتر آنها در سال 2016 به بازار می‌آیند اما خب جزئی از صنعت خودرو سال 2016 هستند. قدرت بالا و بیشترین سرعت ممکن از جمله ملاک‌هایی است که خودروها بر اساس آن فهرست شده‌اند. تمام این خودروها در سال 2016 معرفی شده‌اند و با قابلیت‌های بالایی که دارند نگاه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. قدرت بالا در کنار فناوری ساخت که عموما با کاهش وزن خودروها همراه است باعث می‌شود محصول نهایی اعجاب‌آور‌ شود. در ادامه با 10 خودروی برتر از نظر قدرت و حداکثر سرعت آشنا می‌شویم.

مرسدس بنز AMG E63 S

در لیست خودروهای پر‌سرعت و پر‌قدرت سال 2016 مرسدس بنز یک نماینده پر قدرت و پر‌سرعت دارد. مرسدس بنز کلاس E63 خودرویی لوکس و زیبا است که با داشتن موتور 5/ 5 لیتری و 8 سیلندر مجموعه‌ای هماهنگ را برای داشتن قدرت و سرعت فوق‌العاده گرد هم آورده است البته حجم موتور در مدل‌های جدید به 4 لیتر با دو توربو شارژر رسیده است. این قدرت تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته می‌تواند نیروی موتور را به تمام چرخ‌ها منتقل کند. سرعت این خودرو به‌صورت پیش‌فرض 250 کیلومتر در ساعت است اما خریداران می‌توانند نسخه‌ای با حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت را هم خریداری کنند. حالت‌های مختلفی از نوع رانندگی برای این خودرو مهیا شده است. البته این امکان وجود دارد که خودرو تنها در حالت چرخ‌های عقب محرک حرکت کند یا هر دو محور خودرو در حالت حرکت قرار بگیرند که این حالت به انتخاب راننده خواهد بود. بنز در تلاش است تا سوپر اسپورت‌های پر‌قدرت و پر‌سرعت موتورهای کوچک با عملکرد بالا داشته باشند.

مک لارن 688 HS

مک‌لارن از جمله خودرو‌سازانی است که روی ساخت سوپر اسپورت‌ها تمرکز دارد و از نظر فناوری هم به دلیل حضور فعال در مسابقات فرمول یک بسیار پیشرفته و قدرتمند است. مدل 688 HS در واقع خودرویی سوپر اسپورت است که در بین مدل‌های P1 و 675LT قرار می‌گیرد. قدرت موتور این خودرو 679 اسب بخار است که از موتور 8/ 3 لیتر و 8 سیلندر استفاده می‌کند که در مدل‌های دیگری از مک‌لارن هم استفاده می‌کند که در نهایت باعث می‌شد خودرو به سرعت 335 کیلومتر در ساعت دسترسی پیدا کند. رسیدن به سرعت‌های بالا نیاز‌مند این است که نیروی رو به پایین متناسب با سرعت تولید شود که مک‌لارن از باله عقبی فعال و پویایی در این مدل استفاده کرده است که باعث می‌شود خودرو با پایداری بالا بتواند به سرعت بالا دست پیدا کند. این خودروی کربنی و زیبا محصول مهندسی خاص و ویژه مک‌لارن است که تجربیات زیادی در این زمینه دارد.

فراری GTC4 Lusso

بر عکس بسیاری از خودروهای سوپر اسپورت که دو نفره و دو در هستند فراری در مدل GTC4Lusso از خودرویی چهار نفر و سه‌در رونمایی کرده که با قدرت 681 اسب بخار توانسته است در لیست برترین‌های سال 2016 از نظر قدرت و سرعت قرار بگیرد. فراری در طول سال‌های سوپر اسپورت‌سازی توانسته است اثبات کند که در این کار مهارت خاص و خلاقیت ویژه‌ای دارد. وقتی نوبت به قلب خودرو می‌رسد فراری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فراری در مدل GTC4Lusso از موتور 6 لیتری و 12 سیلندر استفاده کرده است که با تولید 697 نیوتن بر متر گشتاور عملکرد بسیار مناسبی دارد. این فراری زیبا می‌تواند به حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو البته با موتور 9/ 3 لیتری و 8 سیلندر با دو توربو شارژر هم در دسترس قرار دارد که نسخه‌ای با توان کمتر به حساب می‌آید. قدرت موتور در این فراری سرکش توسط جعبه‌دنده‌ای دو کلاچه به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود تا ذره‌ای از این نیروی عظیم از دست نرود.

لامبورگینی سنتناریو

لامبورگینی بعد از گذشت 53 سال خودروسازی اقدام به طراحی و تولید بسیار محدود خودروی خاص سنتناریو کرده تا از این طریق نشان دهد در طول این 53 سال خودرو‌سازی این شرکت چه توانایی را به‌دست آورده است. این خودرو بر اساس مدل آونتادور در تعداد 40 دستگاه ساخته شده است که 20 مدل از این خودروها از نوع رودستر هستند و تمام این خودروها به فروش رسیده‌اند. قدرتی که در سنتناریو به دست آمده است از موتور مدل آونتادور تیونینگ شده با حجم 5/ 6 لیتر و 12 سیلندر قدرتی معادل 759 اسب بخار تولید می‌کند که سامانه‌ای هیبرید هم می‌تواند در این خودرو در دسترس قرار بگیرد. لامبورگینی با استفاده از این خودرو صد سالگی‌اش را جشن گرفته است البته این جنبش با خودرو‌سازان دیگر متفاوت بوده و به بهبود مدلی مانند آونتادور پرداخته و ظاهر آن را کمی فضایی‌تر و خشن‌تر طراحی کرده است که می‌تواند به سرعت 350 کیلومتر در ساعت برسد که سرعت سرسام‌آوری است.

تسلا مدل S

نمی‌توان در‌باره سوپر‌اسپورت‌های پر‌قدرت و پر‌شتاب صحبت کرد و از تسلای مدل S نامی نیاورد. این شرکت تازه‌وارد توانسته است در مدتی کوتاه کارشناسان را متعجب کند. تسلا موتورز با معرفی مدل S تحولی در صنعت خودروهای برقی ایجاد کرد. در مدل تسلا S P100D باتری‌هایی که در کف خودرو قرار گرفته‌اند 100 کیلوواتی هستند و این خودرو می‌تواند قدرتی در حدود 762 اسب بخار قدرت خالص تولید کند و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت است. نکته مهم در‌باره تسلا این است که این خودرو سامانه‌های هوشمند خودران دارد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش به 5/ 2 ثانیه می‌رسد و باعث می‌شود این خودرو در رده خودروهای پر‌شتاب روز در دنیا مانند مدل‌های فوق‌العاده روز قرار بگیرد. این خودروی پر قدرت و پر شتاب می‌تواند با یک بار شارژ بیش از 450 کیلومتر را طی کند و در صورت استفاده از شارژرهای سریع در مدت نیم‌ساعت تا 80 درصد باتری‌های قدرتمندش را شارژ کند.

پاگانی هوایرا BC

پاگانی خودرو‌سازی ایتالیایی است که در زمینه ساخت خودروهای اسپورت فعالیت دارد و در مدل هوایرا BC این خودرو‌ساز هر آنچه در اختیار داشته است را به نمایش گذاشته است. این خودروی موتور وسط پس از موفقیت‌های زوندا معرفی شده است و پاگانی از موتور 6 لیتری توربو شارژر و 12 سیلندر در این خودروی پر قدرتش استفاده کرده است که 789 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت 353 کیلومتر در ساعت برسد. هوایرا BC نسخه وحشی‌تری از هوایرا است که در سال 2016 رونمایی شده است که با 1000 نیوتن بر متر گشتاور عملکرد فوق العاده‌ای را ارائه کرده است. پاگانی در این نسخه که به افتخار اولین مشتری این خودرو‌ساز از دو حرف اول نام مشتری استفاده کرده است با کاهش 135 کیلو از وزن خودرو به عملکرد بالاتری از خودرو رسیده است که به دلیل کاهش وزن به‌دست آورده است. این خودرو تغییراتی استراتژیک را در خود دیده است که شامل استفاده از فیبرکربن با 50 درصد وزن کمتر و 20 درصد مقاومت بیشتر می‌شود.

فراری لافراری آپرتا

بی‌شک یکی از هیجان انگیز ترین خودروهای تاریخ خودرو‌سازی در ایتالیا لافراری است. این خودروی زیبا و خیره‌کننده با توان بسیار زیادی که دارد از هر لحاظ گنجینه‌ای گران بها است. شتاب و قدرت بالا و طراحی بدنه‌ای زیبا، اسپورت و جذاب باعث شده لافراری خودرویی افسانه‌ای شود. لافراری در نسخه آپرتا خودرویی بدون سقف شده است که به موتور 3/ 6 لیتری هیبرید و 12 سیلندر مجهز است. قدرت موتور این غول ایتالیایی بدون سقف به 950 اسب بخار می‌رسد و سرعت آن بیشتر از 350 کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود که در کمتر از 7 ثانیه می‌تواند به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد که سرعتی کاملا هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. رسیدن به سرعت 300 کیلومتر در ساعت هم اتفاقی است که در کمتر از 15 ثانیه دست یافتنی می‌شود. این خودرو هم مانند بسیاری از سوپر‌اسپورت‌ها به سامانه‌های متعددی برای هدفی که برایش طراحی شده است مجهز شده و تولیدش در سال 2017 اتفاق خواهد افتاد و در سال 2016 معرفی شده است.

ریماک مفهومی S

ریماک مدلی مفهومی بوده که در سال 2016 در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شده است. این خودروی برقی قدرت شگفت‌انگیزی دارد و چهار چرخ متحرک است. ریماک خودرو از جمله شرکت نو ظهوری است که توانسته با استفاده از طراحی اسپورت و نیروی برق خودرویی فوق العاده را معرفی کند. ریماک مفهومی S با قدرت 1365 اسب بخار قدرت 1800 نیوتن بر متر گشتاور دارد و باعث شده است که این غول برقی بتواند در ظرف تنها 5/ 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت به 6/ 5 ثانیه زمان نیاز دارد و در صورت اصرار بر افزایش سرعت در ظرف 1/ 13 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتی که برایش تخمین زده می‌شود 365 کیلومتر در ساعت است که از رقیب برقی خود تسلا مدل S بسیار پر‌سرعت‌تر است. باتری‌های این خودرو می‌توانند برق لازم برای طی کردن 400 کیلومتر را با یک بار شارژ در اختیارش قرار دهند.

کونیخزگ رگرا

رگرا خودروی هیبریدی کونیخزگ خودرو‌ساز سوئدی است که در سال 2016 معرفی شده و به‌عنوان دومین خودروی پر‌قدرت و پر‌شتاب دنیا شناخته می‌شود. این خودرو به موتور 5 لیتری با دو توربو شارژر مجهز است که از نوع 8 سیلندر است و سه موتور برقی در افزایش قدرت خودرو موثر هستند. قدرت نهایی این غول سر‌کش 1479 اسب بخار تخمین زده می‌شود که باعث می‌شود خودرو به حداکثر سرعت 402 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. رگرا رقیبی برای بوگاتی به حساب می‌آید اما هنوز برای رسیدن به شیرون باید به دنبال افزایش سرعت باشد. کانیگسگ از جمله خودرو‌سازانی است که علاقه زیادی به شکست دادن بوگاتی دارد اما در این جدال سرعت تا به حال بازنده بوده اما ممکن است در آینده معادلات سرعت تغییر پیدا کند و در پیست سرعت خودروها با تغییراتی که تیم مهندسان روی آنها می‌دهند ممکن است عملکرد متفاوتی پیدا کنند و یا راه حل‌هایی که باعث کاهش وزن خودرو می‌شوند می‌توانند تبدیل به فرصتی بی‌نظیر برای افزایش سرعت شوند.

بوگاتی شیرون

یکی از پر‌سر‌و‌صدا‌ترین خودروهای بوگاتی است که تا به امروز ساخته شده است و بر اساس شواهد می‌تواند رکورد‌دار حداکثر سرعت در دنیا باشد. این خودروی فوق‌العاده زیبا و دوست داشتنی جایگزین خودروی موفق بوگاتی ویرون خواهد شد و همانند ویرون از فناوری‌های هوا و فضا در این خودرو استفاده زیادی شده است. شرکت بوگاتی که زیر نظر فولکس واگن قرار گرفته است در سال‌های اخیر به‌صورت محدود فقط به ساخت خودروهای فوق‌لوکس پرداخته است که قیمت‌هایی چند میلیون دلاری داشته‌اند. در مدل شیرون که نام قهرمان قدیمی این خودرو ساز است بوگاتی از موتوری 16 سیلندر و غول پیکر استفاده کرده است که چهار توربو شارژر دارد و با حجم 8 لیتر نیرویی معادل 1500 اسب بخار تولید می‌کند. سرعتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است 420 کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. این غول افسانه‌ای بوگاتی اما رقبای خاص خودش را دارد که می‌توانند این مدل فوق‌العاده را تهدید کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید