11 درمان طبیعی برای شوره مو

11 درمان طبیعی برای شوره مو

شامپوهای ضد شوره را کنار بگذارید و برای درمان این دانه‌های سفید و مزاحم از روش‌های خانگی استفاده کنید.

کد خبر : ۳۱۸۸۳
بازدید : ۱۸۳۲۰
11 درمان طبیعی برای شوره مو
فرادید | پوسته پوسته شدن سر همراه با خارش سر می‌تواند نشانه‌ای از ایجاد شوره مو باشد. شوره سر شامل پوسته‌های سفید یا خاکستری بوده که اغلب بر روی مو، برس و لباس افرد دیده می‌شود. اگر می‌خواهید با علت بوجود آمدن شوه بر سر خود آشنا شوید، بهتر است در ابتدا بدانید که ترکیب سه عامل با هم می‌توانند موجب ایجاد شوره سر شوند: میکروبی که به طور طبیعی در پوست سر وجود دارد، چربی طبیعی پوست و پوست سر حساس.
علت شوره سر چیست؟
میکروب مالاسزیا گلوبوزا به طور طبیعی بر روی پوست سر افراد وجود دارد. این میکروب از چربی‌های طبیعی پوست تغذیه می‌کند. این چربی ها، مو و پوست را مرطوب نگه می‌دارند. زمانی که این چربی‌ها تجزیه می‌شوند، نوعی ماده به نام اسید اولئیک تولید می‌شود.
تخمین زده می‌شود که پنجاه درصد افراد به اسید اولئیک حساس هستند، بنابراین پوست سر آن‌ها نسبت به این ماده واکنش نشان داده و تحریک و ملتهب می‌شود.

این التهاب باعث می‌شود که پوست سر، قرمز و خارش آور شده و در نتیجه سلول‌های پوست، سریعتر خواهند ریخت. این ریزش برای از بین بردن عامل تحریک بوده و از لحاظ جسمی باعث ایجاد پوسته‌های سفید بر روی مو و لباس می‌شود.
علاوه بر این عوامل دیگری مانند حساسیت به قارچ‌های طبیعی مو، فشار روحی، آلودگی هوا و عدم رعایت بهداشت مو نیز می‌توانند باعث ایجاد شوره سر شده و یا آن را بدتر کنند.
علاوه بر شامپوهای ضد شوره و استفاده از درمان‌های شیمیایی و پزشکی شما می‌توانید و برای درمان این دانه‌های سفید و مزاحم از روش‌های خانگی استفاده کنید.
۱. آسپرین
آسپرین حاوی همان موادی است (اسید سالیسیلیک) که در شامپو‌های ضد شوره به کار می‌رود. دو عدد قرص را پودر کنید و آن را در میزان شامپویی که هر بار استفاده می‌کنید، بریزید. بگذارید برای ۱-۲ دقیقه روی سرتان بماند. سپس آب بکشید و سرتان را دوباره با شامپوی معمولی بشورید.
11 درمان طبیعی برای شوره مو
۲. روغن درخت چای
مطالعه‌ای نشان داد شامپو‌های حاویِ ۵ درصد روغن درخت چای، از شدت شوره سر به میزان قابل‌توجهی می‌کاهند. می‌توانید خودتان نیز چند قطره از روغن درخت چای را به شامپویتان اضافه کنید و طبق روال معمول سرتان را بشویید.
11 درمان طبیعی برای شوره مو
۳. جوش‌شیرین
سرتان را خیس کنید و سپس و مقداری جوش‌شیرین را محکم روی پوستتان ماساژ دهید. از شامپو استفاده کنید و فقط با آب سرتان را بشورید. جوش‌شیرین قارچ‌های فعالی که شوره ایجاد می‌کنند را کاهش می‌دهد. ممکن است ابتدا موهایتان خشک شود، اما بعد از چند هفته پوست سرتان روغن‌های طبیعی ایجاد می‌کند و موهایتان نرم‌تر و بدون شوره خواهد بود.
11 درمان طبیعی برای شوره مو
۴. سرکه سیب
"دکتر از" سرکه سیب را یکی از درمان‌های قطعی شوره سر می‌داند، زیرا خاصیت اسیدی سرکه سیب PH پوست سر را تغییر می‌دهد و رشد مخمر دشوارتر می‌شود. یک‌چهارم فنجان سرکه سیب را با همین مقدار آب مخلوط‌کنید و آن را روی پوست سرتان اسپری کنید. سرتان را با حوله بپوشانید و ۱۵ دقیقه تا یک ساعت منتظر بمانید. سپس مثل همیشه سرتان را بشورید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
11 درمان طبیعی برای شوره مو
۵. دهان‌شویه
برای درمان شوره شدید، سرتان را با شامپو بشورید و سپس دهان‌شویه حاوی الکل را به پوست سرتان بمالید. سپس از نرم‌کننده همیشگی‌تان استفاده کنید. خواص ضد قارچ دهان‌شویه از رشد مخمر‌های شوره زا جلوگیری می‌کند.
11 درمان طبیعی برای شوره مو
۶. روغن نارگیل
روغن نارگیل یک روش درمان "مطمئن و امتحان شده" برای شوره سر است که بوی خوبی هم دارد. قبل از حمام، ۳-۵ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به پوست سرتان بمالید و یک ساعت صبر کنید. سپس با شامپو بشورید. همچنین می‌توانید از شامپو حاوی روغن نارگیل استفاده کنید.
11 درمان طبیعی برای شوره مو
۷. لیمو
برای رهایی از شوره، تنها کافی است به یخچال خود مراجعه کنید. تنها کافی است ۲ قاشق غذاخوری آب‌لیمو را به پوست سرتان ماساژ داده و سپس با آب بشورید. سپس یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو را در یک فنجان آب بریزید و سرتان را با آن بشورید. این کار را هرروز انجام دهید تا زمانی که شوره از بین برود.
11 درمان طبیعی برای شوره مو
۸. نمک
خاصیت سایندگی نمک معمولی می‌تواند به‌خوبی شوره‌ها را از سر شما جدا کند. مقداری نمک بر روی پوست سرتان بریزید و آن را به‌خوبی ماساژ دهید. این کار تکه‌های خشک و پوسته‌پوسته‌شده را از سرتان جدا می‌کند و بعدازاین کار می‌توانید سرتان را با شامپو بشورید. بیشتر بخوانید
11 درمان طبیعی برای شوره مو
۹. آلوئه ورا
قبل از شستن موهایتان، پوست سرتان را با آلوئه ورا ماساژ دهید. خاصیت خنک‌کننده آلوئه ورا خارش پوست سرتان را تسکین می‌دهد.
11 درمان طبیعی برای شوره مو
۱۰. سیر
خواص ضد میکروبی سیر برای از بین بردن باکتری‌های شوره زا عالی است. سیر را له کنید و به پوست سرتان بمالید. اگر بوی تند سیر اذیتتان می‌کند، آن را با عسل مخلوط‌کنید.
11 درمان طبیعی برای شوره مو
۱۱. روغن‌زیتون
روغن‌زیتون یکی از درمان‌های سنتی برای شوره است. ده قطره روغن‌زیتون را به پوست سرتان بمالید و سرتان را با کلاه پلاستیکی بوشانید و بگذارید شب تا صبح روی سرتان بماند. صبح روز بعد با شامپوی همیشگی سرتان را بشورید. می‌توانید از شامپوی حاویِ روغن‌زیتون نیز استفاده کنید.
11 درمان طبیعی برای شوره مو
منبع: rd
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید