تصاویر/ طراحی هیجان‌انگیز برای خودرویِ مشهور

تصاویر/ طراحی هیجان‌انگیز برای خودرویِ مشهور

تویوتا کمری یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات تویوتا است که در بازار ایالات‌متحده هم پس از سه پیک‌آپ فورد سری F، شورلت سیلورادو و دوج رم، پرفروش‌ترین خودرو بوده و عنوان محبوب‌ترین خودروی سواری ایالات‌متحده را در اختیار دارد.

کد خبر : ۳۲۱۸۰
بازدید : ۳۹۷۸
تویوتا کمری یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات تویوتا است که در بازار ایالات‌متحده هم پس از سه پیک‌آپ فورد سری F، شورلت سیلورادو و دوج رم، پرفروش‌ترین خودرو بوده و عنوان محبوب‌ترین خودروی سواری ایالات‌متحده را در اختیار دارد.

به گزارش پدال، همواره تویوتا اما به خاطر طراحی محافظه‌کارانه و کسل‌کنندهٔ کمری موردانتقاد بوده است. به همین دلیل این سازندهٔ خوش‌نام ژاپنی تصمیم گرفته در نسل جدید کمری محافظه‌کاری را کنار گذاشته و کمی جذابیت و هیجان را به ظاهر این سدان خانوادگی محبوب تزریق کند.



پس از انتشار تصاویر جاسوسی، رندرها، تیزرها و همین‌طور یک تصویر غیررسمی از نسخهٔ مسابقه‌ای نسکار کمری، تا حدودی طراحی نسل جدید این سدان پرفروش مشخص شده بود اما همان‌طور که انتظار می‌رفت حالا تویوتا رسماً نسل هشتم کمری را در نمایشگاه خودروی دیترویت امسال رونمایی کرده است. نسل کنونی در سال 2011 معرفی شد و در سال 2014 یک فیس‌لیفت کلی را تجربه کرد اما نسل جدید جهشی بسیار بزرگ‌تر در طراحی نسبت به گذشته داشته است.

نسل هشتم کمری طبق زبان طراحی جدید تویوتا بنام «Keen Look» شکل گرفته و برای یک کمری، اسپرت به نظر می‌رسد اما این طراحی هنوز هم برای رهبر بازار به‌سختی قابل‌پذیرش است. بااین‌حال تویوتا این نسل را تهاجمی‌ترین و پیشرفته‌ترین نسل تاریخ کمری می‌داند.

فاصلهٔ محوری نسل هشتم کمری 5 سانتیمتر افزایش پیدا کرده و طول کلی آن نیز به 4.86 متر رسیده است درحالی‌که ارتفاع آن 2.5 سانتیمتر و طول کاپوتش 3.8 سانتیمتر کاهش پیدا کرده است. ارتفاع کلی این نسل از کمری 1.44 متر اعلام شده است و موقعیت صندلی‌های آن نیز پایین‌تر آمده است اما فضای کابین کمتر نشده و از طراحی مناسب‌تری برای راننده برخوردار شده است.

طراحی نسبتاً اسپرت بیرونی به داخل خودرو هم سرایت کرده و فضای کابین با متریال نرم‌تر، احساس لوکس‌تر و پریمیومی دارد. همچنین صندلی‌ها ارگونومیک‌تر شده و داشبورد نیز راننده محور است. علاوه بر این، تویوتا یک نمایشگر سربالای 10 اینچی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی و صفحه‌نمایش لمسی مرکزی 8 اینچی را برای کمری جدید ارائه کرده است.

نسل جدید کمری بر اساس معماری جهانی تویوتا و با استفاده از فولاد با مقاومت بالا و فناوری قالب‌ریزی و سازه‌های جدید ساخته شده است که استحکام آن‌را بدون افزایش وزن بهبود می‌بخشد؛ اما غیر از پلت‌فرم و موتورهای جدید، تویوتا با تجهیز کمری به سیستم‌های ایمنی فعال، آن‌را ایمن‌تر از قبل کرده است. ازجملهٔ این سیستم‌ها می‌توان به سیستم جلوگیری از برخورد، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط (به همراه اصلاح حرکت)، سیستم نوربالای خودکار و 10 ایربگ اشاره کرد. با پرداخت مبلغی بیشتر نیز می‌توان سیستم تشخیص نقاط کور، تشخیص ترافیک عقب و یک دوربین با ارائهٔ تصویری از بالا را برای کمری جدید سفارش داد.

همان‌طور که اشاره شد تویوتا کمری برای 15 سال است که یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده است اما پرفروش‌ترین خودروی این کشور نیست چراکه این عنوان همچنان بااقتدار در دستان خانوادهٔ پرافتخار فورد سری F قرار دارد. بااین‌حال هرگز نمی‌توان از موفقیت و محبوبیت بالای کمری در بخش سدان‌های متوسط خانوادگی آن‌هم در بازاری به‌شدت رقابتی و با وجود رقبای بسیار سرسخت چشم‌پوشی کرد.

تویوتا برای نسل هشتم کمری سه پیشرانهٔ مختلف ارائه کرده است که برخلاف رویهٔ جاری در صنعت خودروسازی حال حاضر، هیچ‌کدام از نوع توربو نیستند. این موتورها عبارت‌اند از یک واحد 2.5 لیتری چهار سیلندر و یک نمونهٔ 3.5 لیتری V6 که نیروی هر دو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

همچنین غیر از این‌ها، یک نمونهٔ هیبریدی هم از کمری عرضه خواهد شد که بر اساس نسخهٔ 2.5 لیتری ساخته شده و با گیربکس CVT ارائه می‌شود. تویوتا هنوز هیچ آمار و ارقامی از عملکرد این موتورها منتشر نکرده است اما این شرکت اعلام کرده که نسل جدید کمری کم‌مصرف‌ترین خودرو در بین رقبای خود خواهد بود.

همچنین خریداران می‌توانند از میان چهار تیپ مختلف LE، XLE، SE و XSE یکی را انتخاب کنند که دو تیپ آخر مجهز به کیت اسپرت بدنه هستند. این پکیج اسپرت رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی مشکی‌رنگ، اسپویلر کوچک عقب و سپرهای تهاجمی جلو و عقب را به خودرو اضافه می‌کند.

تویوتا می‌گوید کمری جدید قابل‌تشخیص‌تر از نسل‌های قبلی است به‌گونه‌ای که از فاصلهٔ 200 متری فوراً می‌توان آن‌را شناسایی کرد. بااین‌حال آیا طراحی اسپرت‌تر نسل جدید تویوتا کمری کافی خواهد بود که همچنان آن‌را به‌عنوان پرفروش‌ترین سدان ایالات‌متحده حفظ کند یا این عنوان به‌زودی توسط رقبا از کمری گرفته خواهد شد؟ باید صبر کرد و دید. فروش نسل هشتم تویوتا کمری از تابستان 2017 آغاز خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید