طرز تهیه سمبوسه جنوبی

کد خبر : ۳۲۷۹۰
بازدید : ۳۰۵۲
طرز تهیه سمبوسه جنوبی

مواد لازم:
کره 2 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
آب ولرم نصف لیوان
آرد 2 لیوان
گوشت چرخ کرده 200 گرم
سیب زمینی 1 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 3 حبه
فلفل دلمه ای 1 عدد
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
گشنیز 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهی:
سیرها و پیازها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید، پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد نمک، فلفل، گشنیز و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید سپس از روی حرارت بردارید، سیب زمینی های نگینی خرد شده را جداگانه سرخ و به گوشت اضافه کنید.

داخل کاسه ای نمک، اب ولرم، کره و آرد را بریزید و با دست مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم در بیاید سپس خمیر را داخل نایلون بگذارید و به مدت 30 دقیقه به خمیر استراحت دهید.

خمیر را پس از استراحت روی سطحی که ارد پاشیده اید با وردنه نازک پهن کنید و برش های مربعی یک اندازه ای از خمیر در آورید (میتوانید بجای تهیه این خمیر از خمیر فیلو آماده استفاده کنید).

داخل هر مربع مقداری از مایه گوشت قرار دهید و لبه های خمیر را با آب نمدار کنید و بهم بچسبانید (میتوانید با فشار چنگال لبه های خمیر را محکم کنید )، تمام سمبوسه ها را به همین صورت آماده و در روغن فراوان سرخ کنید و بهمراه سس دلخواه سرو نمایید.

میتوانید بجای خمیر از نان لواش برای سمبوسه استفاده کنید که در اینصورت سمبوسه تردتر و برشته تری خواهید داشت؛ نان های لواش را بصورت طولی برش بزنید و مقداری مایه گوشت در قسمت بالایی بریزید و با زاویه 90 درجه به سمت پایین تا بزنید و در روغن سرخ کنید (در زمان قرار دادن سمبوسه در روغن با قاشق کمی سمبوسه را در روغن ثابت نگهدارید تا با شوک روغن داغ سمبوسه وا نرود).

نکته ها : میتوانید بجای گوشت از سویا یا مخلوط مساوی گوشت و سویا استفاده کنید، بهتر است سمبوسه را تند تهیه و سرو کنید تا طعم اصلی سمبوسه جنوب را از دست ندهید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید