۱۱ ماده غذایی فوق العاده ضدپیری

۱۱ ماده غذایی فوق العاده ضدپیری

این خوراکی‌های خوشمزه و مغذی باعث کاهش آثار پیری در هر قسمت از بدن می‌شوند – از پوست گرفته تا مغز، قلب و مفاصل. حال، خوراکی‌های ضد پیری چه هستند و چه کاری انجام می‌دهند تا شما جوان و سالم بمانید؟ خوب، این مواد خوراکی، دارای خواص بالا آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می‌باشند.

کد خبر : ۴۶۱۷۶
بازدید : ۳۳۳۸۷
۱۱ ماده غذایی فوق العاده - ضد پیری
فرادید | چگونه به طور طبیعی و آهسته، پیر می‌شوید؟ این سوالی است که در طول قرن‌ها مطرح بوده است. در حقیقت، تلاش برای مقابله و کاهش اثرات پیری، امری است که کاملا به خود فرد بستگی دارد. اکثر افراد می‌خواهند که طراوت و شادابی جوانی را برای همیشه داشته باشند، به همین منظور برای دستیابی به فرمول‌ها و راز‌های جوانی میلیارد‌ها دلار هزینه می‌کنند. در حالی که تا به امروز فرمول خاصی برای آن ارائه نشده است که به صورت جادویی چین و چروک‌ها را از بین ببرد، استفاده از غذاهای خاص در رژیم غذایی می‌تواند بهترین راه حل برای کاهش علائم و نزدیک شدن به هدف باشند.

به گزارش فرادید به نقل از draxe، این خوراکی‌های خوشمزه و مغذی باعث کاهش آثار پیری در هر قسمت از بدن می‌شوند - از پوست گرفته تا مغز، قلب و مفاصل. حال، خوراکی‌های ضد پیری چه هستند و چه کاری انجام می‌دهند تا شما جوان و سالم بمانید؟ خوب، این مواد خوراکی، دارای خواص بالا آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می‌باشند.

۱۱ ماده خوراکی ضد پیری عبارتند از:
۱ - بلو بری
۲ - شکلات تلخ
۳ - آجیل
۴ - انجیر
۵ - پروتئین کلاژن
۶ - قارچ چاگا
۷ - ماهی‌های آزاد (سالمون)
۸ - عصاره استخوان
۹ - ماکا
۱۰ - آووکادو
۱۱ - زردچوبه

۱ - بلو بری
بلو بری نشان داده است که در به تاخیر انداختن پیری و افزایش طول عمر کمک فراوانی می‌کند. بیشتر تحقیقات انجام شده درباره خواص بلو بری، متمرکز بر مزایای شناخته شده این خوراکی می‌باشند، محافظت از بخشی از مغز در برابر آسیب‌های اکسیداتیو و آسیب‌های مرتبط با سن و سلول‌های مغزی از خواص این میوه به شمار می‌رود.

بلو بری غنی از آنتی اکسیدان‌ها است، ترکیباتی که موجب کاهش اثرات ضد پیری در افراد می‌شوند و همچنین آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را نیز محدود می‌کند و از بروز بسیاری بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

۱۱ ماده غذایی فوق العاده - ضد پیری

۲ - شکلات تلخ
کمیته راهنمایی رژیم غذایی سال ۲۰۱۰ به این نتیجه رسیده بود که اضافه کردن مقدار مناسبی از شکلات تلخ به یک رژیم غذایی سالم می‌تواند خواص ضد پیری را ارائه دهد. با توجه به این مسئله که شکلات‌های تلخ دارای میزان قابل توجهی کالری هستند، خوردن یک قطعه با بالاترین درصد کاکوئو (۷۰ تا ۹۰ درصد) به اندازه کافی به کاهش اثرات پیری کمک می‌کند.

۳ - آجیل‌ها
خوردن آجیل به عنوان بخشی از رژیم غذایی مناسب می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های سخت نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی کمک فراوانی کند و علاوه بر این سبب افزایش طول عمر شما شود. آجیل‌ها حاوی چربی‌های مونو سدیم و غیر اشباع شده هستند که هر دو خواص به کاهش خطرات ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی کمک به سزایی می‌کنند. بنابر این، آجیل‌ها نیز ممکن است سرعت پیری در افراد میانسال کاهش دهند.

برخی از بهترین نمونه‌های آجیل‌ها برای مصرف، شامل گردو، بلوط، پیکن و ... می‌شوند.

۱۱ ماده غذایی فوق العاده - ضد پیری

۴ - انجیر
این ماده خوراکی غنی از فلانوئید‌ها و پلی فنل‌ها است که مسئولیت خواص قوی آنتی اکسیدانی را که موجب جلوگیری از بروز انواع بیماری‌های مرتبط با استرس اکسیداتیو می‌شوند، مانند، مسائل مربوط به کبد.

۵ - پروتئین کلاژن
کلاژن پروتئینی در بدن بسیار مهم است، و به سالم و جوان ماندن بدن برای مدت طولانی کمک فراوانی می‌کند.

به عنوان مثال، تحقیقات در بخش خوراک و تغذیه دانشگاه پکن چین، با بررسی اثرات کلاژن دریایی (MCPs) بیان داشته است که " فعالیت آنتی اکسیدان‌ها، MCP‌ها می‌توانند نقش محافظ را بر روی پیری پوست بازی کنند. "

تحقیقات منتشر شده در مجله علم مواد غذایی و کشاورزی نشان داده است که " مکمل‌های MCP می‌توانند طول عمر استخوان‌ها را نیز افزایش دهند. "

گفتنی است که، کلاژن دریایی به همراه خواص آنتی اکسیدانی بالا در محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا از آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی و پیری جلوگیری کنند.

۶ - قارچ چاگا
قارچ‌های چاگا دارای خواص مختلفی مانند، آنتی اکسیدانی، ضد عفونی و ضد التهابی هستند. آن‌ها همچنین ترکیباتی را برای بهبود ایمنی بدن انسان در برابر عفونت‌ها و میکروب‌های بیماری زا ایجاد می‌کنند. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی و مواد غذایی، پلی فنل موجود در قارچ‌های چاگا موجب از بین بردن رادیکال‌های آزاد نیز می‌شوند.

۱۱ ماده غذایی فوق العاده - ضد پیری

۷ - ماهی‌های آزاد (سالمون)
ماهی‌های آزاد حاوی مقدار زیادی آستاکسانتین، آنتی اکسیدان می‌باشند که برای کاهش علائم پیری بسیار مفید هستند. آستاکسانتین توسط جلبک‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها تولید می‌شوند.

در یک مطالعه بیان شده است، این ماده سبب کاهش آسیب‌های اکسیداتیو و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. آستاکسانتین‌ها باعث افزایش کلسترول HDL و کاهش تری گلیسیرید و بهبود گردش خون می‌شوند. این خواص به جلوگیری یا کند شدن علائم پیری کمک به سزایی می‌کند.

۸ - عصاره استخوان
امروزه به نظر می‌رسد، عصاره استخوان بسیار محبوب شده است. عصاره استخوان حاوی مواد معدنی به شکل‌های است که در بدن به راحتی جذب می‌شوند، مانند کلسیم، منیزیم، سیلیکون، گوگرد و بسیاری مواد دیگر که برای سلامتی استخوان‌ها مهم هستند. عصاره استخوان دارای خواصی است که موجب کاهش التهابات، درد مفاصل و آرتروز می‌شود.

۹ - ماکا
ماکا سبب به تعادل رسیدن هورمون‌های استروژن، پروژسترون و تستوسترون می‌شود. در امریکای جنوبی، از ریشه ماکا برای بهبود اختلالات جنسی، درمان پوکی استخوان، افزایش باروری و از بین بردن علائم یائسگی استفاده می‌شود.

۱۰ - آووکادو
اخیرا از آووکادو به عنوان خوارکی فوق العاده‌ای، یاد می‌شود، که حاوی مواد شیمیایی و مغذی مهم و ضروری برای جلوگیری و کاهش علائم پیری بوده است. آووکادو دارای اسید‌های چرب غیر اشباع شده و آنتی اکسیدان است که ترکیبات کلیدی را برای سالم و جوان ماندن، ارائه می‌دهد.

۱۱ - زرد چوبه
زرد چوبه دارای خواص ضد پیری است و برای قرن‌ها مورد استفاده بوده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، کورکمین موجود در زرد چوبه می‌تواند روند پیری مفاصل و مغز را کاهش دهد.

منبع: draxe
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    دلت خوش است نون نداریم بخوریم

  • ناشناس ارسالی در

    از مهمترین چیزهایی که روند پیری را کند میکند، رفتار درست و قانونمد انسانی است. وتعامل صلح و حفظ تعادل یعنی همه به اندازه نیازشان بدون استرس بتوانند ادامه حیات بدهند.وروند موفقیت امیز کودکی،،نوجوانی،،جوانی،،و میانسالی رابا سلامتی و شادابی طی کنند و مورد هجوم،،تناقضات فرهنگی و خطاهای انسانی که نشوند وگرنه عدم تعادل و افراط گری در هر جامعه ای با بهترین میوه های بهشتی انسان را به خاک سیاه می نشاند،،،خداوندا ستم بندگانت رابه بندگان مطیع و درستکارت کم کن انان در یاری کن تا در بی کسی هایشان دست توانمند تورا رها نکنند،،امین یا رب العالمین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید