۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

در گذشته‌ای نه چندان دور، بهره وری از گوشی‌های هوشمندی که دارای قابلیت ضد آب بودند خیلی مرسوم نبود و گوشی‌های جذاب و زیبا جز تعداد اندکی از تلفن‌ها بودند که به سختی در بازار گوشی‌ها یافت می‌شدند از قابلیت ضد آب بودن نیز پشتیبانی نمی‌کردند.

کد خبر : ۶۱۲۹۵
بازدید : ۳۳۲۰
فرادید | در گذشته‌ای نه چندان دور، بهره وری از گوشی‌های هوشمندی که دارای قابلیت ضد آب بودند خیلی مرسوم نبود و گوشی‌های جذاب و زیبا جز تعداد اندکی از تلفن‌ها بودند که به سختی در بازار گوشی‌ها یافت می‌شدند از قابلیت ضد آب بودن نیز پشتیبانی نمی‌کردند. اما در کنار این پیشرفت ها، شرکت سونی به تولید تلفن‌های هوشمند رده بالای ضد آب روی آورد و بسیاری از رقیبان این شرکت نیز اقدام به ساخت گوشی‌های قدرتمند ضد آب کردند.

امروزه اکثر پرچمداران حاضر در بازار گوشی‌های هوشمند، از ویژگی مهم مقاومت در برابر آب و رطوبت برخوردار هستند. علاوه بر LG G. ۷، سامسونگ، اپل و گوگل نیز درای گوشی‌های ضد آب هستند که استاندارد IP ۶۷ (یا بالاتر) را بر آورده می‌کنند.

بر همین اساس انتخاب مدل‌های متفاوت گوشی‌های هوشمند رده بالای ضد آب در حال حاضر کار چندان دشواری به حساب نمی‌آید. زیرا که انتخاب‌های گوناگونی در این زمینه در مقابل کاربران قرار دارد. با توجه به پیشرفت‌های روز افزون در این زمینه به زودی ویژگی ضد آب بودن یک گوشی به عنوان یک استاندارد صنعتی شناخته می‌شود و رقابت تلفن‌های هوشمند برای دستیابی به رتبه عالی در رده بندی IP رفته رفته سخت‌تر می‌شود.

ضد آب شدن گوشی‌ها یک پیشرفت بسیار بزرگ در این صنعت بوده و سبب شده تا محدودیت‌هایی که کاربران در استفاده از گوشی خود در زیر آب یا در استخر و ساحل دریا داشتند، از میان برداشته شود.

۱ - گوشی ال جی LG G. ۷ ThinQ
جدید‌ترین گوشی LG مدل G. ۷ دارای دوربین AI است که تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند. اولین گوشی که دکمه‌ای اختصاصی برای Google Assistant دارد. از لحاظ ظاهری یکی از جالب توجه‌ترین نکات، فرورفتگی و قسمت زائده مانند بالای صفحه نمایشگر است که باعث شده شباهت زیادی به آیفون ایکس اپل داشته باشد. اما در مجموع آنچه که باعث شده LG G. ۷ ThinQ در این لیست جای گیرد، قابلیت ضد آب بودن آن است.
۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

۲ - سامسونگ Galaxy S. ۹ و S. ۹ Plus
گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند و سامسونگ برای هر دو دستگاه از یک زبان طراحی استفاده کرده است. در بخش جلویی هر دو مدل، صفحه نمایش Infinity قابل مشاهده است که با مهندسی خاص سامسونگ درون قاب جای گرفته و کم‌ترین حاشیه‌های ممکن را ایجاد کرده است. از آن جایی که اندازه این نمایشگر در گلکسی S. ۹ پلاس بیشتر از گلکسی S. ۹ بوده، شاهد ابعاد بزرگ‌تر این مدل نسبت به S. ۹ معمولی هستیم. به طوری که نسخه پلاس این نمونه پرچمدار، طول و عرض بیشتری نسبت به گلکسی S. ۹ معمولی دارد. البته هر دو از نظر ضخامت مشابه هم هستند. پردازنده فوق العاده قدرتمند، طول عمر بالا باتری و طراحی زیبا این گوشی را به یکی از بهترین نمونه گوشی‌های اندروید تبدیل کرده است.

برای Galaxy S. ۹ از صفحه نمایش ۵.۸ اینچی با کیفیت ۲۹۶۰×۱۴۴۰ پیکسل استفاده شده است. تراکم پیکسلی این صفحه برابر ۵۷۰ پیکسل در اینچ است و از HDR ۱۰ نیز پشتیبانی می‌کند. برای Galaxy S. ۹ Plus نیز صفحه نمایش ۶.۲ اینچی در نظر گرفته شده است که تراکم پیکسلی ۵۲۹ پیکسل در اینچ دارد و کیفیتش ۲۹۶۰×۱۴۴۰ پیکسل است. یکی از فناوری‌های اضافه شده به این دو گوشی قابلیت ضبط ویدیو‌های اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه است که در هنگام معرفی این محصولات توجه زیادی به خود جلب کرد. قابلیت ضد آب بودن گوشی‌های سامسونگ در کنار همه این نوآوری‌ها و قدرت سخت افزاری بالا، باعث شد تا این گوشی‌ها نیز به لیست اضافه گردد.
۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

۳ - گوشی Apple iPhone X. پرچمدار جدید شرکت اپل به تازگی در جریان مراسمی ویژه، که به مناسبت دهمین سالگرد تولد خانواده آیفون اپل برگزار شده بود، به دوستداران محصولات اپل معرفی شد. گوشی Apple iPhone X. به لحاظ برخورداری از بسیاری ویژگی‌های نوین تا حد فراوانی از سایر محصولات خانواده آیفون متمایز است. به عنوان مثال می‌توان به صفحه نمایش ۵.۸ اینچی این محصول اشاره کرد که از کیفیت OLED برخوردار است و به خاطر قاب نازک دور این محصول، تقریبا تمام فضای جلوی این گوشی را به خود اختصاص داده است.

گوشی Apple iPhone X. هم اکنون از وجود دوربین عقب دوگانه‌ای بهره‌مند است که هر دو لنز آن از قابلیت تثبیت نور و دیداری تصویر برخوردار هستند. گرچه عضو جدید خانواده آیفون از قیمت بسیار بالایی برخوردار است و گران قیمت‌ترین گوشی تاریخ این خانواده محسوب می‌شود، اما در کنار امکانات یاد شده از قابلیت مقاومت در برابر رطوبت نیز برخوردار است و در مجموع یکی از شاخص‌ترین مدل‌های موجود در لیست گوشی‌های ضد آب برتر بازار تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آید.
۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

۴ - گوشی Google Pixel ۲
نمایشگر به کارگرفته شده در Pixel از نوع OLED است و در ساخت آن از فناوری آمولد بهره گرفته شده است. این نمایشگر ۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰، می‌تواند ۴۴۱ پیکسل بر هر اینچ را به تصویر بکشد. برای محافظت از این نمایشگر شرکت گوگل از نوع پنجم گوریلا گلس استفاده کرده و با افزایش استقامت آن در برخورد با سطوح مختلف، اطمینان خاطر بیشتری را برای کاربران این محصول فراهم آورده است.

گوشی ۲ Pixel دارای رتبه IP ۶۷ در زمینه مقاومت در برابر اجسام سخت و آب است و این به آن معناست که می‌تواند در عمق حدود یک متری به مدت زمان ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. در کل اگر به گوشی‌های اندرویدی و به ویژه نسخه خالص اندروید علاقه دارید و قصد تهیه یک گوشی ضد آب دارید، گوگل پیکسل ۲ و یا پیکسل ۲ ایکس ال می‌تواند انتخاب خیلی خوبی باشد.
۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

۵ - گوشی‌های Nokia ۸ Sirocco
با وجود اینکه چند سالی بود نوکیا از عرصه گوشی‌های هوشمند تا حدود زیادی فاصله گرفته بود و تقریبا می‌توان گفت: عرضه هیچ محصول با کیفیتی از این برند صورت نمی‌گرفت. اما پس از خرید برند نوکیا توسط اچ ام دی، تحول عظیمی در این شرکت روی داد و چندین گوشی هوشمند خوب با قیمتی بسیار مناسب روانه بازار شدند. نوکیا ۸ سیروکو یکی از این گوشی‌ها است که دارای یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است و حاشیه‌های بسیار باریکی نیز در اطراف نمایشگر وجود دارد. این گوشی در پشت بدنه خود از یک دوربین دو گانه استفاده می‌کند و سیستم عامل سبک اندروید آن به صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده است. Nokia ۸ Sirocco انتخابی بسیار مناسب برای افرادی است که با گوشی‌های نوکیا خاطره خوشی داشتند و به دنبال قابلیت‌های به روز هستند مانند ویژگی ضد آب بودن.
۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

۶ - گوشی LG V. ۳۰ S. ThinQ
گوشی هوشمند ال جی وی ۳۰ اس از بسیاری جهات کاملا مشابه ال جی وی ۳۰ است که در ماه اوت سال ۲۰۱۷ روانه بازار شده بود. این گوشی همچنان از صفحه نمایشی ۶ اینچی برخوردار بوده و در پشت بدنه خود از یک لنز زاویه باز در کنار لنز استاندارد استفاده می‌کند. چیپ پردازشی به کار رفته در ال جی وی ۳۰ اس از نوع اسنپدراگون ۸۳۵ است در کنار ویژگی ضد آب بودن این محصول. مهم‌ترین قابلیتی که به وی ۳۰ اس اضافه شده و در مدل استاندارد ال جی وی ۳۰ وجود نداشت، هوش مصنوعی پیشرفته آن است که عملکردی مشابه با ال جی جی ۷ تینکیو دارد. امکان تشخیص اشیا توسط دوربین و دستیار صوتی از جمله کارکرد‌های هوش مصنوعی در این گوشی هستند.
۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

۷ - گوشی سونی Xperia XZ ۲
سونی با طراحی اکسپریا ایکس زِد ۲ و ایکس زد ۲ کامپکت از جنس فلز و شیشه، سامسونگ را به رقابتی سر سخت طلبیده و رقبایی جدی برای خانواده گلکسی اس ۹ را روانه بازار کرده است. با اینکه ایکس زد ۲ با صفحه نمایش ۵.۷ اینچی خود کمی بزرگ‌تر از مدل کامپکت ۵ اینچی است، اما این مدل کوچک به شکل اعجاب آوری تقریبا تمامی خصوصیات مدل اصلی را دارا می‌باشد. قابلیت شارژ بی سیم، چیپ پردازشی قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ و دوربین پشتی ۱۹ مگاپیکسلی از جمله مواردی هستند که باعث شده اکسپریا ایکس زد ۲ و ایکس زد ۲ کامپکت نادیده گرفته نشود. البته در کنار همه این‌ها باید قابلیت ضد آب بودن را هم به محصولات برتر سونی اضافه کرد.
۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

۸ - سامسونگ Galaxy S. ۸ Active
اگر به دنبال خرید محصولی رده بالا با مقاومت بسیار بالا هستید، بهتر است انتخاب مدل‌های شیک و ظریف را کنار بگذارید و به سراغ گلکسی اس ۸ اکتیو بروید. این گوشی که در واقع مدلی زمخت و درشت از پرچمدار‌های سال گذشته سامسونگ محسوب می‌شود، بدنه‌ای از جنس فلز دارد و علاوه بر مقاومت در برابر نفوذ آب، در برابر ضربات فیزیکی هم مقاومت زیادی دارد. همچنین باتری این مدل ظرفیتی ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته و در مقایسه با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مدل گلکسی اس ۸، از طول عمر بالاتری برخوردار است. این گوشی ضد ضربه و ضد آب تقریبا قیمت ۸۵۰ دلار دارد.
۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

۹ - گوشی موتورولا Moto X. ۴
با اینکه قابلیت ضد آب بودن بیشتر در گوشی‌های گران قیمت دیده می‌شود، اما این بدان معنی نیست که تمامی گوشی‌های مقرون به صرفه از این قابلیت بی بهره باشند. یکی از مثال‌هایی که در این مورد می‌توان بیان کرد، موتورولا موتو ایکس ۴ است. این گوشی با وجود دارا بودن قابلیت‌هایی نظیر ضد آب بودن، دوربین پشتی دوگانه، اتصال NFC و حافظه داخلی قابل توسعه از طریق کارت‌های میکرو اس دی، قیمتی تنها در حدود ۴۰۰ دلار دارد که بسیار قابل توجه است. موتورولا موتو ایکس ۴ قابلیت‌های نرم افزاری بسیار جالبی هم دارد که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از چندین دستیار صوتی مجازی از قبیل: آمازون و الکسا، اشاره کرد.
۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

۱۰ - گوشی iPhone ۸، ۸ Plus
آیفون سال گذشته در کنار رونمایی از آیفون ایکس، دو مدل پیشرفته‌تر از گوشی‌های نسل قبل را نیز با نام‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس معرفی کرد تا کسانی که نمی‌توانستند با تغییرات آیفون ایکس کنار بیایند، همچنان بتوانند محصولی با همان سبک و سیاق سابق را خریداری کنند. کاور پشتی این گوشی‌ها از جنس شیشه پوشیده شده، دوربین آن‌ها بهبود یافته، سنسور‌ها و پردازنده سیگنال تصویر جدید نیز به آن‌ها اضافه شده و البته به قابلیت شارژ بی سیم نیز مجهز گردیده اند. با اینکه این دو گوشی به اندازه آیفون ایکس انقلابی و نوآورانه نیستند، اما همچنان از قدرت سخت افزاری و نرم افزاری بسیار بالایی بهره‌مند هستند و البته قیمت مناسب تری دارند. در حالی که آیفون ایکس قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار دارد، می‌توانید گوشی‌های ضد آب آیفون ۸ و ۸ پلاس را با قیمت ۶۹۹ و ۷۹۹ دلار خریداری کنید.
۱۰ گوشی ضد آب برتر دنیا

منبع: cnet
وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید