بهترین روشهای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روشهای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین شیوه برای یادگیری زبان انگلیسی یافتن فردی بومی (انگلیسی زبان) است، این امکان برای شما به وجود می‌آورد که روزانه با او به مدت ۳۰ دقیقه صحبت کنید. برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی که به انگلیسی پخش می‌شوند را دنبال کنید، به رادیو و پادکست‌های انگلیسی گوش دهید. حتی می‌توانید در کلاس‌های انگلیسی زبان شرکت کنید. همیشه یک دیکشنری به همراه خود داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، بهتر است مقاله زیر را مطالعه نمایید.

کد خبر : ۶۱۶۵۸
بازدید : ۵۵۷۴
فرادید | یادگیری زبان انگلیسی شاید کمی دشوار باشد، اما بهتر است از فرا گرفتن آن دست نکشید. با تمرین کافی و داشتن منابع درست می‌توانید انگلیسی صحبت کردن را با اعتماد به نفس بالا یاد بگیرید.

بهترین شیوه برای یادگیری زبان انگلیسی یافتن فردی بومی (انگلیسی زبان) است، این امکان برای شما به وجود می آورد که روزانه با او به مدت ۳۰ دقیقه صحبت کنید. برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی انگلیسی که پخش می‌شوند را دنبال کنید، به رادیو و پادکست‌های انگلیسی گوش دهید. حتی می‌توانید در کلاس‌های انگلیسی زبان شرکت کنید. همیشه یک دیکشنری به همراه خود داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، بهتر است مقاله زیر را مطالعه نمایید.

گام اول
۱ - تقویت زبان انگلیسی
روزانه حتی برای مدت زمان کم انگلیسی صحبت کنید. بهترین روش یادگیری هر زبانی تنها تمرین و صحبت کردن است. اصلا مهم نیست که تنها پنج کلمه از آن زبان را می‌دانید، به راحتی صحبت کنید - بهترین شیوه برای ارتقا زبان و روان صحبت کردن، داشتن مکالمه‌ای هر چند کوتاه با فردی دیگر است.

• منتظر زمانی که "احساس راحتی" با زبان انگلیسی داشته باشید، نمانید - احتمالا پس از طی مدت طولانی بتوانید به این سطح از زبان انگلیسی دست یابید، پس خود را از نقطه آسایش خارج کنید و به خود فشار بیاورید که روزانه انگلیسی صحبت کنید. بعد‌ها در مورد این که چگونه زبان خود را بهبود بخشیده اید، شگفت زده خواهید شد.
• یک فرد را که انگلیسی زبان مادری اش بوده و تمایل دارد که زمانی را با شما بگذراند بیابید - می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد دهید که زبان خود را به آن‌ها آموزش دهید، بهتر است روزانه به مدت ۳۰ دقیقه با یکدیگر به گفتگو بپردازید.
• در صورتی که در کشور انگلیسی زبانی زندگی می‌کنید، می‌توانید تمرین را با داشتن مکالمه‌های روزمره آغاز کنید، حال این مکالمه می‌تواند با بیان "hello" به یک فروشنده و خریدی ساده صورت پذیرد.

چگونه انگلیسی یاد بگیریم

۲ - بر روی تلفظ کلمات کار کنید
حتی اگر دستور زبان و دایره واژگان گسترده و درک قابل قبولی از زبان انگلیسی داشته باشید، باید بدانید همچنان زبان مادری شما می‌تواند در نحوه تلفظ لغات تاثیر بگذارد.

تلفظ صحیح و درست یکی از موارد ضروری برای ارتقا بخشیدن به زبان انگلیسی به حساب می‌آید. به مکالمات یک بومی از نزدیک گوش دهید و سعی کنید درست همانند او کلمات را تلفظ کنید.
• توجه ویژه‌ای نسبت به کلماتی که برای شما نا آشنا هستند، داشته باشید. به طور مثال برخی افراد در هنگام تلفظ "r" دچار اشتباه می‌شوند، در حالی که ممکن است برخی افراد دیگر در تلفظ "th" با دشواری مواجه باشند.
• به یاد داشته باشید که تلفظ برخی از واژگان انگلیسی به میزان زیادی به منطقه‌ای که در آن صحبت می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، تلفظ زبان انگلیسی کشور آمریکا بسیار متفاوت با انگلیسی کشور انگلیس است. اگر قصد دارید به یکی از کشور‌های مشخص شده سفر کنید و یا برای زندگی به آنجا مهاجرت کنید، تلفظ چیزی است که باید در هنگام یادگیری مد نظر داشته باشید.

چگونه انگلیسی یاد بگیریم

۳ - دایره واژگان و اصطلاحات خود را گسترش دهید
هرچه دایره واژگان و اصطلاحات شما گسترده‌تر باشد، زبان انگلیسی را ساده‌تر خواهید فرا گرفت.

• دوباره، گذراندن وقت با یک بومی برای شما این فرصت را فراهم می‌آورد تا واژگان و عبارات مشترک را به صورت طبیعی یاد بگیرید. اگرچه تماشا برنامه‌های انگلیسی و گوش دادن به اخبار نیز برای تقویت انگلیسی بسیار سودمند است.
• هنگامی که یک کلمه یا عبارت جدید آموخته اید، باید تلاش کنید تا از کلمه در عبارات و جملات روزمره خود استفاده کنید - این بهترین راه برای به خاطر سپردن کلمه در حافظه است.
بیشتر بخوانید: باورهای غلط در خصوص یادگیری زبان انگلیسی • یکی دیگر از روش‌های مرسوم برای یادگیری لغات جدید، ایجاد برچسب‌هایی بر روی اقلام و لوازم خانگی است، آن‌ها را در هر قسمت و دیوار خانه خود قرار دهید به عنوان نمونه، بر روی آینه، درب یخچال و بسیاری موارد دیگر.
• همچنین باید یک دفترچه از اصطلاحات انگلیسی و لغات مرسومی که در زبان انگلیسی بسیار استفاده می‌شوند، تهیه کنید. سپس سعی کنید از این اصطلاحات استفاده کنید تا سطح زبان خود را به خوبی ارتقا ببخشید.

چگونه انگلیسی یاد بگیریم
۴ - در کلاس‌های بحث آزاد شرکت کنید
شرکت در کلاس‌های بحث آزاد روشی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی و یا ارتقا بخشیدن به آن است. در یک کلاس مکالمه گروهی ثبت نام کنید.

• شرکت در کلاس یک راه عالی برای بالا بردن تمرکز بر روی برخی از جنبه‌های زبان انگلیسی است. حضور در چنین کلاسی برای شما این فرصت را فراهم می‌آورد تا استدلال و ساختاری درست را فرا بگیرید، به طور کلی کلاس‌ها رویکرد ساختار یافته‌ای از زبان را برای یادگیری ارائه می‌دهند.
• شرکت در بحث‌های آزاد گروهی بیشتر تاکید اش بر ایجاد ارتباط است تا استفاده از زبان انگلیسی صحیح. داشتن سخنرانی کوتاه در این زمینه می‌تواند به شما برای راحت‌تر صحبت کردن در مقابل دیگران کمک کند.
• هر دو شیوه یادگیری زبان انگلیسی مزایا و معایب خود را دارد، بنا براین شاید بهتر باشد هر دو را در کنار هم دنبال کنید!

چگونه انگلیسی یاد بگیریم
۵ - همیشه یک دیکشنری همراه خود داشته باشید
همراه داشتن یک فرهنگ لغت انگلیسی در هر زمان (حال چه به عنوان یک برنامه بر روی گوشی همراه و چه به عنوان کتاب) می‌تواند بسیار مفید باشد.

• همراه داشتن دیکشنری به این معناست که شما هرگز بر روی معنی یک کلمه گیر نخواهید کرد. این مسئله می‌تواند در هنگام یک سخنرانی که کلمه‌ای را به یاد نمی‌آورید به شما کمک کند - تنها چیزی که به آن نیاز دارید، نگاهی کوتاه به دیکشنری است!
• استفاده از دیکشنری در مواقع ضروری نه تنها شما را از خجالت زندگی که ممکن است حاصل از نتایج نامطلوب باشد، نجات می‌دهد بلکه می‌تواند در به حافظه سپردن واژگان نیز موثر باشد.
• همچنین نگاه انداختن به یک فرهنگ لغت مثلا هنگامی که در یک قطار نشسته اید و در حال سپری کردن لحظاتی به تنهایی هستید ممکن است خیلی هم بد نباشد. با بهره وری از این تکنیک می‌توانید روزانه ۲۰ تا ۳۰ کلمه انگلیسی یاد بگیرید!
• به عنوان یک فرد مبتدی، باید یک لغت نامه را که به زبان مادری شما توضیحاتی را ارائه داده است همیشه به همراه داشته باشید. اما به محض اینکه مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارتقا بخشیدید باید آن را به لغت نامه انگلیسی تغییر دهید.

چگونه انگلیسی یاد بگیریم

گام دوم
۱ - مهارت‌های نوشتار، خواندن و شنیداری را ارتقا ببخشید
به رادیو و پادکست‌های انگلیسی گوش دهید. یکی از بهترین شیوه‌ها برای ارتقا مهارت شنوایی در انگلیسی دانلود اپ و پادکست‌های انگلیسی است.

• روزانه تلاش کنید حداقل ۳۰ دقیقه را برای گوش دادن به پادکست‌ها اختصاص دهید. آن‌ها را می‌توانید در هنگام ورزش، رفت و آمد به محل کار و یا حتی در حین کار با کامپیوتر خود، گوش دهید.
• تلاش کنید تا دریابید که گوینده چه چیزی را عنوان کرده است، نه اینکه تنها گوش دهید و بگذرید. حتی اگر خیلی سریع صحبت می‌کند، سعی کنید کلمات کلیدی را بیابید تا ایده کلی موضوع را درک کنید.
• اگر می‌توانید از هر کلمه یا عبارتی که متوجه شده اید یادداشت بردارید و سپس معنی آن را جستجو کنید و سپس دوباره به پادکست گوش دهید و کلمات یا عبارات جدید دیگر را بنویسید.
چگونه انگلیسی یاد بگیریم

۲ - تماشای برنامه‌های تلویزیون به زبان انگلیسی
یکی دیگر از راه‌های سرگرم کننده برای بهبود و تقویت مهارت شنوایی تماشای فیلم‌های انگلیسی زبان و برنامه تلویزیونی است.

• سعی کنید فیلم و برنامه تلویزیونی که تماشا می‌کنید، از آن لذت ببرید - این عمل تمرین کردن را بسیار راحت‌تر می‌کند. در صورت امکان، فیلم و یا انیمیشنی را که قبلا دیده اید را دوباره بگذایرد که ببینید. اگر موضوع داستان اصلی را بدانید، درک زبان آن بسیار ساده‌تر خواهد شد.
• البته باید از تماشای فیلم با زیر نویس زبان مادری خود اجتناب کنید - آن‌ها تنها تمرکز شما را مختل می‌کنند و درک موضوع را دشوار‌تر می‌کنند.

چگونه انگلیسی یاد بگیریم
۳ - یک کتاب انگلیسی، روزنامه و مجله بخوانید.
خواندن تنها بخش مهمی از یادگیری زبان جدید را تشکیل می‌دهد، بنابر این بهتر است هیچ گاه تمرین کردن را فراموش نکنید!

• چیزی را که واقعا علاقه‌مند هستید دنبال کنید - رمان انگلیسی محبوب، نیویورک تایمز یا داستان‌های کوتاه انگلیسی ، از طریق آن‌ها تمرین را آغاز کنید. اگر محتوای خسته کننده‌ای پیدا کردید، مطمئنا تمایل کمتری برای دنبال کردن آن از خود نشان می‌دهید.
• در اینجا نیز بهتر است چیزی را که می‌خوانید، درک کنید، نه اینکه تنها این عمل را انجام دهید. هر کلمه یا عبارتی که نمی‌توانید به خوبی متوجه شوید مشخص کنید و سپس ریشه آن را در فرهنگ لغت انگلیسی جستجو کنید.
• اگر تنها هستید می‌توانید خواندن با صدای بلند را امتحان کنید - این کار امکان این را فراهم می‌آورد تا درک مقاله خوانده شده برای شما راحت و ساده‌تر باشد و همچنین از طرفی دیگر تلفظ خود را ارتقا بخشید.

چگونه انگلیسی یاد بگیریم
۴ - دفتر خاطره روزانه به زبان انگلیسی برای خود اتخاذ کنید.
در کنار تقویت مهارت شنوایی و خواندن، بهتر است مدت زمانی را بر روی یادداشت امور روزانه به انگلیسی اختصاص دهید.

• این ممکن است یکی از سخت‌ترین مهارت‌های یادگیری زبان باشد و همچنین از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است. اما به انگلیسی نوشتن شما کمک می‌کند تا بر دستور زبان، ساختار و املای کلمات تسلط پیدا کنید.
• سعی کنید یک دفترچه یاداشت انگلیسی داشته باشید که چند جمله از امورات روزانه خود را در آن یادداشت کنید. لازم نیست مسائل شخصی یاد داشت کنید - شما می‌توانید در مورد آب و هوا، آنچه که در روز خورده اید و یا چه برنامه‌های برای روز آینده دارید را بنویسید.
• اگر با آنچه که یاد داشت کرده اید، احساس راحتی کنید، می‌توانید از یک فرد بومی برای بررسی خطا‌ها کمک بگیرید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا از تکرار دوباره اشتباهات بپر هیزید.

چگونه انگلیسی یاد بگیریم
گام سوم
۱ - با انگیزه بمانید.
هنگام یادگیری یک زبان جدید، مهم است که انگیزه خود را حفظ کنید هرگز از اهداف خود دور نشوید.

• به اهداف خود در رابطه با یادگیری زبان متعهد باشید و با یادآوری اهداف بلند مدت به خود انگیزه دهید. از همه تجربیات و فرصت‌های شگفت انگیزی که برای تسلط یابی بر زبان نیاز دارید، بهره بگیرید.
• شما در سراسر جهان با یادگیری زبان انگلیسی قادر به گفتگو، ایجاد روابط جدید هستید، می‌توانید با زبان انگلیسی مانند هر زمان دیگری با تمامی افراد ارتباط بگیرید و به طور بالقوه به نتیجه دلخواهی که برای یادگیری زبان در نظر داشتید دست یابید.

چگونه انگلیسی یاد بگیریم
۲ - هر روز تمرین کنید.
اگر می‌خواهید در انگلیسی روان شوید، باید هر روز تمرین کنید.

• یادگیری زبان دیگر بر تمرین روزانه استوار است، بنا براین اگر بین هر جلسه تمرین خود وقفه‌های طولانی مدت ایجاد کنید، این امکان وجود دارد که تمامی موارد خوانده شده را فراموش کنید و تنها زمان را از دست بدهید و یادگیری را به تعویق بیندازید.
• اگرچه، مطالعه بیش از حد نیز ممکن است شما را بیمار کند - سعی کنید با ایجاد برنامه‌ای جذاب و هیجان انگیز - مطالعه در روز را به پایان برسانید - به عنوان مثال در یک روز بر روی تمرین‌های شنوایی کار کنید، یک روز خواندن و یک روز بر دستور زبان و ....
• با این حال هرگز نباید از فرصتی که برای داشتن مکالمه‌ای در روز پیش آمده به سادگی بگذرید. زیرا این مهارت یکی از مهم‌ترین چیز‌ها برای روان شدن در یادگیری زبان است.

چگونه انگلیسی یاد بگیریم
۳ - سعی کنید به انگلیسی فکر کنید.
یکی از شیوه‌های عالی برای یادگیری زبان انگلیسی و ارتقا سطح زبان، تمرین دادن مغز برای به انگلیسی فکر کردن است.

• ترجمه جملات از زبان مادری به انگلیسی با صرف انرژی و زمان همراه است. هر زبان دارای تفاوت‌های ظریف و ویژه‌ای است که باعث می‌شود در موارد خاص به طور دقیق از یک زبان به زبان دیگر ترجمه شود.
• در نتیجه می‌توان بیان داشت، صحبت کردن و یا حتی نوشتن شما به انگلیسی می‌تواند به طور طبیعی صحبت کردن شما را تقویت کند و راحت‌تر ذهن را از زبانی به زبانی دیگر سوئیچ کنید - وقت آن رسیده به انگلیسی صحبت کنید!

چگونه انگلیسی یاد بگیریم
۴ - با افراد انگلیسی زبان، رابطه دوستانه بر قرار کنید.
یکی از بهترین روش‌های سنجش سطح دانش زبان یک فرد، قرار دادن او در یک اتاق با تعداد زیادی از افراد که انگلیسی، زبان مادری شان است می‌باشد، اینکه آیا می‌توانند به راحتی با آن‌ها وارد بحث شوند و یا به آن‌ها کمک کنند.

• بهترین راه برای دستیابی به سطح بالایی از دانش زبان، این است که با دوستان انگلیسی زبان خود در محیط اجتماعی مانند کافه انگلیسی صحبت کنید.
• به این ترتیب، در حالی که شیوه بسیار سر گرم کننده است، شما را مجبور می‌سازد تا به زبان انگلیسی صحبت کنید.

چگونه انگلیسی یاد بگیریم
۵ - نگران نباشید، اشتباه کنید.
بزرگ‌ترین مانع در یادگیری یک زبان جدید، ترس از بروز خطا‌ها و اشتباهات است.

• این ترس هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کند - تنها مانعی است که باعث عدم دستیابی به هدف مورد نظر و روان صحبت کردن در زبان انگلیسی می‌شود.
• نگران اشتباهات خود نباشید و خجالت زده نشوید! در ابتدا نمی‌توانید یک زبان جدید را کاملا بدون هیچ اشتباهی صحبت کنید. سعی کنید سخن خود را با هر سختی شده به مخاطبان خود انتقال دهید.
• به یاد داشته باشید که هر فردی که زبان جدیدی را یاد می‌گیرد، ممکن است اشتباه کند!
• همچنین باید بدانید برای یادگیری زبان انگلیسی به دنبال کمال نیستید، بلکه در حال تلاش برای پیشرفت هستید. اشتباه کردن بخشی از فرآیند یادگیری است، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهتر شوید، بنابراین پذیرای آن‌ها باشید!

چگونه انگلیسی یاد بگیریم

منبع: wikihow
وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید