۵ اشتباه رایج در طراحی بنر تبلیغاتی که بودجه شما را به باد می‌دهند

۵ اشتباه رایج در طراحی بنر تبلیغاتی که بودجه شما را به باد می‌دهند

بنرهایی که با سیستم ریتارگتینگ، بازدیدکنندگان تبلیغات شما را به صفحات دسترسی به پیشنهادهای ویژه و ووچرهای اختصاصی برای خرید و دریافت خدمات‌تان هدایت می‌کنند؛ نقش بسیار مهمی در جذب مشتری دارند.

کد خبر : ۶۳۹۶۲
بازدید : ۱۵۵۹
اطلاع رسانی تبلیغاتی ۵ اشتباه رایج در طراحی بنر تبلیغاتی که بودجه شما را به باد می‌دهند
این روزها، روز‌های اوج‌گیری و رونق کسب‌وکار‌های اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است. بازار از حالت کاملا سنتی و حجره‌ای خود خارج شده و به شبکه‌های اینترنتی کشیده شده است. صاحبان سرمایه و مدیران کسب‌و‌کار‌های اینترنتی و استارتاپ‌ها، برای رونق‌بخشی به فعالیت‌های خودشان، نیاز به خلاقیت و نوآوری در جذب مشتری دارند. اگر از مدیران فعال در حوزه‌ی تجارت اینترنتی هستید و می‌خواهید با تبلیغات آنلاین، مشتریان بیشتری جلب کنید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.
چاپ یا انتشار بنر تبلیغاتی، خط مقدم معرفی کسب‌وکار شما به مشتریان احتمالی‌تان است. روزانه هزاران بنر تبلیغاتی در وبسایت‌ها منتشر می‌شوند و این بنرها، درگاهی کم‌نظیر برای معرفی کسب‌وکار شما به مشتریان است. دوره‌ی چاپ بنر‌های فیزیکی در سطح شهر رو به افول است و مهم‌ترین بخش تبلیغات، در فضای مجازی و با اجرای سیستم‌های هوشمند تبلیغاتی جریان دارد.
بنر‌هایی که با سیستم ریتارگتینگ، بازدیدکنندگان تبلیغات شما را به صفحات دسترسی به پیشنهاد‌های ویژه و ووچر‌های اختصاصی برای خرید و دریافت خدمات‌تان هدایت می‌کنند؛ نقش بسیار مهمی در جذب مشتری دارند. اما گاهی، تبلیغات شما، آنچنان که باید، نمی‌تواند در جذب مشتریان، موفق عمل کند و با وجود صرف هزینه‌های هنگفت برای تبلیغات، نتیجه‌ی مناسب نمی‌گیرید.
در واقع این تبلیغات نامناسب، صرفا بودجه‌ی شما را هدر خواهد داد. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ خطا‌های رایج در طراحی بنر تبلیغاتی با اینکه پیمانکار تبلیغاتی‌تان، وظیفه‌ی طراحی بنر تبلیغاتی شما و انتشار آن را به عهده دارد، مهم‌ترین عامل پیروزی یا شکست تبلیغاتی شما، خودتان هستید.
با کمی خلاقیت و نوآوری، می‌توانید بهترین نتیجه را از تبلیغات‌تان بگیرید. یا حتی برعکس، با اشتباهات رایجی که معمولا بسیاری از صاحبان کسب‌وکار مرتکب آن می‌شوند، تمام سرمایه‌ی تبلیغاتی خود را بدون دریافت بازخورد به باد می‌دهید.
۱. استفاده از عکس‌های بی‌کیفیت و رنگ‌های نامناسب جلوه‌های بصری مناسب، ناخودآگاه توجه مخاطب را به تبلیغات شما و کلیک بر آن جلب خواهد کرد. طبیعتا اگر عکس‌های مورد استفاده‌ی شما در تبلیغات، بی‌کیفیت و بی‌ارتباط با تبلیغات شما باشند یا رنگ‌های به کار رفته در آن به گونه‌ای کارشناسی‌شده در کنار هم چیده نشده باشند، مخاطب را از تبلیغات شما زده می‌کند.
نکته: بنر‌های مثال زده شده واقعی نیستند و صرفا به‌منظور آموزش و درک بهتر این موضوع طراحی شده‌اند.
اطلاع رسانی تبلیغاتی ۵ اشتباه رایج در طراحی بنر تبلیغاتی که بودجه شما را به باد می‌دهند

برای طراحی جلوه‌های گرافیکی و عکس‌های بنر، کمی دست و دل‌بازتر عمل کنید و از یک کارشناس گرافیک کمک بگیرید. جلوه‌های بصری مناسب، کمک زیادی به دیده شدن تبلیغات شما می‌کند.
۲. انعکاس نادرست هویت برند مهم‌ترین اشتباهی که صاحبان کسب‌وکار در طراحی بنر تبلیغاتی خود مرتکب می‌شوند، معرفی ناقص یا ضعیف برند و المان‌های موجود در برند است. این نکته را در نظر داشته باشید که برند شما، هویت کسب و کار شماست. لوگو، رنگ‌ها، مفاهیم و المان‌های برند و ارتباط آن با محصولات یا خدمات شما، باید به شکلی واضح، بی‌نقص و پررنگ در برند حضور داشته باشد.
هرچه خلاقیت به کاررفته در استفاده از هویت برند شما بیشتر باشد، تبلیغات شما شسته‌رفته‌تر و جذاب‌تر خواهد شد. اگر هدف شما ارائه‌ی یک ارزش (تخفیف، شرایط ویژه، محصولی جدید و ...) یا درخواست از مخاطب برای ورود به وبسایت یا انجام فعالیتی دیگر است، میزان نمایش لوگوی شما نباید این ارزش یا درخواست را تحت‌الشعاع قرار بدهد و از تأثیرگذاری آن کم کند.
۳. نداشتن فراخوان درست برای انجام فعالیت (CTA) CTA (مخفف Call To Action) به معنی دعوت از مخاطب برای انجام یک کار است. شما می‌توانید بسته به هدف مورد نظرتان، از مخاطب دعوت کنید تا پس از دیدن تبلیغات شما، روی لینک مورد نظرتان کلیک کند، یا با وارد کردن ایمیل یا ثبت شماره‌ی همراه، عضو خبرنامه‌ی شما شود. نکته‌ی مهم در طراحی CTA مناسب، نحوه‌ی قراردادن این دسترسی در بنر است.
به نمونه بنر تبلیغاتی زیر توجه کنید. درست است که بنر تبلیغاتی می‌تواند به صفحه‌ی مورد نظر شما یا همان لندینگ لینک شود، اما نباید از معجزه‌ی CTA غافل شد که در بنر سمت راست به صورت دکمه «خرید کنید» نمایش داده شده است. همچنین جای‌گذاری این دسترسی باید هوشمندانه طراحی شود و پس از ارائه‌ی اطلاعات کلیدی، مشتری را به انجام فعالیت مورد نظر شما ترغیب کند.
اطلاع رسانی تبلیغاتی ۵ اشتباه رایج در طراحی بنر تبلیغاتی که بودجه شما را به باد می‌دهند

متأسفانه بسیاری از بنر‌های تبلیغاتی، از این بُعد روان‌شناختی تبلیغات خود غافل می‌مانند و راه ارتباط خودشان و مشتری را مسدود می‌کنند.
۴. استفاده‌ی نادرست از کلمات اشتباه بعدی، استفاده‌ی نامناسب از کلمات و جملات برای معرفی خدمات در بنر تبلیغاتی است. جملات و کلمات به‌کار رفته در تبلیغات، باید روشن، مستقیم و به ساده‌ترین و خلاقانه‌ترین شکل ممکن، محصول، خدمت، رویداد یا کمپین شما را معرفی کنند.
متن تبلیغاتی نباید بیش از حد کوتاه و ناقص، یا بیش از اندازه بلند و خسته‌کننده باشد. متن کوتاه، مشتری را سردرگم می‌کند و به او اجازه نمی‌دهد به‌درستی منظور شما را درک کند؛ هم‌چنین متن و توضیحات اضافه و بیش از اندازه هم مخاطب را زده می‌کند. دنیای مجازی، دنیای ایجاز و اختصار است. به‌نظر کارشناسان تبلیغات‌های اینترنتی، میانگین آستانه‌ی تحمل افراد در فضای مجازی، در حدود هفت ثانیه است. متن شما باید در هفت ثانیه، برند شما را معرفی و مخاطب را اقناع کند که خدمات شما مناسب اوست.
۵. نمایش نادرست اطلاعات تا به اینجای کار، در طراحی بنر تبلیغاتی هویت برند را به‌خوبی منعکس و فراخوان درستی تعریف کرده‌اید؛ همچنین عبارات مختصر و خلاقانه‌ای برای انتقال پیام‌تان در نظر گرفته‌اید. خب، تنها کافی است این عبارات در بنر شما قرار بگیرند و تمام! اما اشتباه بزرگ همینجا رخ می‌دهد! بسیاری از طراحان بدون رعایت اصول منطقی طراحی بنر، درگیر ظواهر طراحی می‌شوند.
یکی از این اصول توجه به زبان نوشته‌های بنر است. فارسی‌زبانان از راست به چپ اطلاعات بنر را دنبال می‌کنند. پس بهتر است اطلاعات کلیدی، به ترتیب اولویتِ ارائه به مخاطب، از راست به چپ در بنر جای‌گذاری شوند. نکته‌ی مهم دیگر این است که در بنر‌های متحرک، اطلاعات مهم‌تر باید جایگاه ثابتی داشته باشند. به شکل زیر دقت کنید.
اطلاع رسانی تبلیغاتی ۵ اشتباه رایج در طراحی بنر تبلیغاتی که بودجه شما را به باد می‌دهند

نمونه بنر گیف (متحرک) مثال زده شده شامل دو اسلاید است. بنر اسلاید ۱ مربوط به تبلیغات محصولات دیجیتال یک فروشگاه اینترنتی است. در طراحی بنر اسلاید ۲، دو اشتباه مذکور رخ داده‌اند. اولین اشتباه مربوط به عدم توجه به زبان فارسی است؛ CTA اولین چیزی است که به مخاطب نمایش داده شده در حالی‌که نمی‌داند موضوعیت آن چیست و چرا باید اقدام مورد نظر (کلیک برای مشاهده تخفیف‌های بیشتر) را انجام بدهد.
اما اشتباه بزرگتر تغییر ناحیه‌ی تمرکز مخاطب است. در حالی‌که در این نوع تبلیغ، نام کمپین، اسم برند و CTA از بیشترین اهمیت برخوردارند باید در اسلاید‌های مختلف جایگاه ثابتی داشته باشند. طراحی بنر گیف، بنر HTML۵ و بنر ثابت، علاوه بر دید تخصصی در طراحی، نیازمند درک کسب‌وکار شماست.
تیم متخصص کادرنو متناسب با زمینه‌ی فعالیت و نیازهای‌تان بنر‌های شما را ایده‌پردازی، تصویرسازی و طراحی می‌کند. تنها کافی است به‌صورت آنلاین قیمت طراحی بنر تبلیغاتی را مشاهد کنید، نوع بنر‌های خود را اعم از ثابت یا متحرک را به همراه سایز‌های موردنظرتان انتخاب کنید و سفارش بدهید. همچنین قبل از هر تصمیم و اقدامی، می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان متخصصان کادرنو بهره‌مند شوید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید