بازگشت رضا عطاران از تایلند با خانم یایا

بازگشت رضا عطاران از تایلند با خانم یایا

رضا عطاران پای ثابت اکثر فیلم‌های کاهانی است. این دو همین حالا و بعد از خانم یایا مشغول ساخت کار مشترک جدیدی در تورنتوی کانادا هستند! «خانم یایا» کاری مشترک از عطاران و کاهانی و اولین تجربه همکاری آن‌ها با فرخ نژاد و امین حیایی در تجربه ساخت فیلم‌های کمدی بود که زیرکانه در آن لوکیشن تایلند را انتخاب کردند.

کد خبر : ۶۴۲۵۴
بازدید : ۱۸۹۵
بازگشت رضا عطاران از تایلند با خانم یایا
مهدی درستی | در این روز‌های سرد پاییزی که طبیعت سر سازگاری با ما دارد و هر روز شاهد بارش باران و هوای بسیار مطبوع هستیم، فرصتی مغتنم است تا فارغ از هیاهوی روزمره و تمام تنش‌هایی که در طول هفته در زمینه کار و مسایل زندگی داریم، فرصتی پیدا کرده و روح‌مان را صیقل دهیم.

پس بهتر است کمی از وقت‌مان را برای خودمان کنار بگذاریم و با دنبال کردن علایق شخصی‌مان بیشتر به معنای زندگی پی ببریم. در این میان اگر از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر هستید و همواره فعالیت‌های هنری را دنبال می‌کنید بد نیست که سری به مراکز هنری، سینماها، تماشاخانه‌های تئاتر و گالری‌ها بزنید.

با پایان ماه صفر فعالیت‌های هنری نیز با گستردگی بیشتری دنبال می‌شود و هنرمندان با تازه‌ترین فعالیت‌های خود به میزبانی از علاقه‌مندان خواهند پرداخت. در ادامه بر جزییات مهم‌ترین رویداد‌های هنری هفته مروری خواهیم داشت.

هفته پرهیجان سالن‌های سینما

از روز جمعه ۱۸ آبان سینما‌های کشور مهمان تازه‌ای خواهند داشت، مهمانی که حضور دوباره‌اش روی پرده نقره‌ای می‌تواند سبب حضور گسترده علاقه‌مندان در سالن‌های سینما شود، این مهمان کسی نیست جز رضا عطاران.

عطاران که این روز‌ها سوپراستار بی رقیب سینمای ایران است و فیلم هایش با اقبال گسترده مردم همراه است، این بار در تجربه‌ای تازه با فیلم سینمایی «خانم یایا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی به سینما می‌آید. آنطور که از حال و هوای این فیلم پیداست به نظر می‌رسد موفقیت دیگری را در کارنامه هنری این بازیگر رقم خواهد زد. حمید فرخ‌نژاد و امین حیایی دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند که داستان آن در تایلند می‌گذرد.

«خانم یایا» داستان دو باجناق است که پس از فوت پدر زنشان راه او را پی گرفته و به بهانه تجارت در چین گریزی هم به پاتایا می‌زنند، اما رویارویی آن‌ها با دوست قدیمی همه چیز را به هم می‌زند...

فیلم اکران شده کاهانی از خیل آثار توقیفی این کارگردان

«خانم یایا» جدیدترین ساخته عبدالرضا کاهانی کارگردان سرشناس ایرانی است که از «اسب حیوان نجیبی است» تا «هیچ» و دیگر ساخته‌هایش همیشه در لبه باریک خط قرمز‌ها فیلم ساخته و همین باعث شده در سه سال گذشته کارهایش در توقیف باشند.

همین حالا فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» و فیلم دیگری که داستان عشقی میان دو جوان ایرانی و فرانسوی است که در فرانسه و با سرمایه مجتبی جباری فوتبالیست نامی تولید کرده، در توقیف هستند.

رضا عطاران پای ثابت اکثر فیلم‌های کاهانی است. این دو همین حالا و بعد از خانم یایا مشغول ساخت کار مشترک جدیدی در تورنتوی کانادا هستند! «خانم یایا» کاری مشترک از عطاران و کاهانی و اولین تجربه همکاری آن‌ها با فرخ نژاد و امین حیایی در تجربه ساخت فیلم‌های کمدی بود که زیرکانه در آن لوکیشن تایلند را انتخاب کردند. جایی که خود به خود حساسیت برانگیز است. آن‌ها به جای گرفتن مجوز ساخت از معاونت سینمایی با تولید فیلم ویدئویی وارد پروسه جدیدی شدند. یعنی دیگر نیاز به مجوز ساخت نداشته باشند، اما برای مجوز نمایش باید از کمیته‌ای ۵ نفره مجوز می‌گرفتند.

باور کاهانی و سازندگان این فیلم که یکسال از اتمامش می‌گذرد این بود که سال قبل مجوز نمایش می‌گیرند و نوروز ۹۷ روی پرده خواهند بود، اما باز آن‌ها پشت ممیزی ماندند. ولی در بازار مجوزگیری فیلم‌های کمدی در ماه‌های اخیر سرانجام کار کاهانی که استاد ساخت طنز‌های تلخ و تم‌های اجتماعی است، اجازه نمایش روی پرده را گرفت. با این مجوز پس از تجربه عطاران در سواحل برزیل و فروش میلیاردی، او این بار از سواحل تایلند روی پرده سینما می‌رود.

عطاران اینجا با فرخ نژاد هم بازی است که در دو سال اخیر پای ثابت رقابت با او در کمدی‌های پر فروش دم دستی بوده است. این دو که تک به تک از مرز فروش ۲۰ میلیارد گذشته‌اند در تجربه مشترک‌شان آیا رکوردشکن می‌شوند؟
این پرسشی است که خیلی از اهالی سینما منتظر پاسخش هستند.

به جز «خانم یایا» سایر فیلم‌های روی پرده از هفته‌های گذشته اکرانشان را آغاز کرده‌اند که برخی مورد پسند مخاطبان واقع شدند و برخی نه. همچنین نمایش دو فیلم «هزارپا» و «کاتیوشا» نیز به طور کامل به پایان رسید.

«مغز‌های کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی، «گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست و «لس آنجلس تهران» ساخته تینا پاکروان از جمله آثار شاخص روی پرده هستند.

اما فارغ از آثار سینمایی این هفته سینما‌های کشور رنگی فارغ از هنر هفتم به خود می‌گیرد و آن هم رنگ فوتبال است. روز شنبه ۱۹ آبان سالن‌های سینما بنا به تصمیم شورای صنفی نمایش جدال حساس تیم فوتبال پرسپولیس با کاشیما آنتلرز ژاپن را در فینال لیگ قهرمانان آسیا به تماشا می‌گذارند. این سومین مرتبه است که سینما‌ها میزبان علاقه‌مندان به فوتبال برای نمایش مسابقات هستند. پیش از این بازی‌های جام جهانی و بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز به تماشا گذاشته شده بود.

بازگشت رضا عطاران از تایلند با خانم یایا

طناز طباطبایی با «تروما» روی صحنه

این روز‌ها همچون هفته‌های گذشته شاهد اجرای نمایش‌های متعددی در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر هستیم، آثاری که هر کدام از بازی ستاره‌ها و چهره‌های مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.

نمایش «خاموشخانه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور و با بازی شیوا مکی‌نیان و بنیامین اثباتی تا اول آذر هر شب ساعت ۱۸ در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «تروما» به کارگردانی افسانه ماهیان و با نقش آفرینی طناز طباطبایی، کاظم سیاحی و شقایق دهقان هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه ایرانشهر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

«نامبرده» به کارگردانی علی اصغر دشتی و نویسندگی کیوان سررشته دیگر اثر شاخص این روز‌های تئاتر است که در روز‌های پایانی اجرایش تا ۲۲ آبان، هر شب ساعت ۲۱ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، پانته‌آ پناهی‌ها، علی باقری، اصغر پیران، رامین سیار دشتی، ایلناز شعبانی، حمید حبیبی‌فر بازیگران این نمایش هستند.

دیگر اثر پرمخاطب این هفته، «نقاشی اشر» به کارگردانی فریبرز کریمی و نویسندگی محمدحسین معارف است که تا اول آذر هر شب ساعت ۱۹:۱۵ در سالن قشقایی تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید