راه‌های ساده برای تغییر روحیه
اقدامات ساده‌ای وجود دارد که هرکسی می‌تواند برای بهتر شدن روحیه‌اش انجام دهد. لازم نیست تمام این کارها را انجام دهید، فقط مواردی که احساس می‌کنید حالتان را بهتر می‌کند. به‌مرورزمان که روحیه‌تان بهتر شد، می‌توانید تغییرات بزرگ‌تری در روال زندگی روزمره خود ایجاد کنید.
نوجوانان افسرده‌اند یا دمدمی‌مزاج‌اند
سخت‌ترین سؤالی که متخصصان اطفال همیشه در معاینات از نوجوانان می‌پرسند، راجع به افسردگی و خودکشی است.
عادات و سرگرمی‌های بهتری برای خود ایجاد کنید
نمی‌توانید گوشی موبایل خود را زمین بگذارید؟ همه می‌دانیم که اتلاف وقت در دنیای مجازی بیهوده است. بااین‌حال این مشکل رو به رشد است. با قطع اتصال به اینترنت، حتی برای مدتی کوتاه، می‌توانید عادات و سرگرمی‌های بهتری برای خود ایجاد کنید.
«تنگناترس» چیست؟
هرآنچه باید در مورد این فوبیا بدانیم؛
تنگناترس (Claustrophobia)، یک فوبیا موقعیتی است که به واسطه ترس شدید و غیر منتطقی از فضاهای تنگ یا شلوغ شکل می گیرد. تنگناترس می تواند به واسطه چیزهایی مانند گیر افتادن در اتاقی بدون پنجره، آسانسوری شلوغ، یا رانندگی در بزرگراهی با ترافیک سنگین تحریک شود.
عادت‌هایی که مانعِ خوشبختیِ شماست
ما برای خوشبخت‌تر شدن، به دنبال عادت‌ها یا فرمول‌هایی می‌گردیم که خوشبختی‌مان را “تضمین” کنند. و وقتی این عادت‌ها و فرمول‌ها اثر نمی‌کنند، وقت‌مان را صرف یافتن علت می‌کنیم.
چطور انرژی‌های منفی را دور کنیم؟
افراد مثبت اندیش همیشه رفتار چشمگیری دارند، اما انرژی منفی تقریبا همه جا وجود دارد. افرادی هستند که دائما در مورد زندگی گله و شکایت می‌کنند، رفتارهای بدی از خود نشان می‌دهند و با حس منفی، ممکن است شما را از پای در بیاورند.
ریسک‌فاکتوری به نـام «غم»
غم و غصه چگونه باعث ناخوشی می‌شود؟
غم و غصه ‌مانند ترس یک واکنش انسانی مرسوم به دخالت‌های روان‌شناختی و فیزیکی است. از دست دادن یک فرد عزیز یک تجربه احساسی بسیار دردناک است که می‌تواند تاثیر واقعی و عمیقی روی ذهن و بدن فرد داشته باشد. اولین چیزی که داغ‌دیدگی به بار می‌آورد این است که منبع استرس می‌شود و دوم اینکه باعث از دست دادن یک رابطه است.
در این نوشتار با بازده همراه باشید تا انواع سندروم روانی را بشناسید و سپس پنج سندرم عجیب و غریب را معرفی کنیم که به ندرت دیده می‌شوند.
بارها پیش می‌آید که با افکار منفی و بی‌ارزش، روزهای خوب و عالی‌مان را خراب می‌کنیم و وجود خود و گاه اطرافیان‌مان را پر از اضطراب بی‌معنا می‌نماییم. چه باید کرد؟
تغییر زندگی با قوانین
گر بخواهیم کارما و قانون کارما را به زبان ساده تعریف کنیم باید بگوییم زندگی مثل یک جعبه است. وقتی کار خوبی انجام می‌دهید، یک چیز خوب در این جعبه می‌گذارید. وقتی کار بدی انجام می‌دهید، یک چیز بد در این جعبه می‌گذارید. درمورد چیزهای خنثی هم همین‌طور است.
همه در زندگی‌شان روزهایی دارند که انگار هر موجود زنده و همه‌ی فناوری‌ها مصمم شده‌اند روزشان را خراب کنند. اگر یک نفس عمیق بکشید و جمله‌ی اول را بازخوانی کنید، شاید متوجه شوید که این تا چه حد نشان‌دهنده‌ی خودمحوری است.
شما برای افزایش هوش خود چه کارهایی انجام داده‌اید؟ ممکن است مطالعه، حل جدول و بازی های فکری کارهایی باشند که انجام داده اید. اگر می‌خواهید در عمل به جادوی مغز انسان پی‌ببرید، با یک کودک ۴ ساله به بازی “تطبیق کارت‌ها” بپردازید-همان‌طورکه می‌دانید در این بازی کلاسیک، کارت‌ها به ‌صورت پشت‌ و رو در کنار هم چیده شده‌اند و بازیکنان به نوبت آنها را بر می‌گردانند تا جفت آن‌ کارت‌ها را بیابند.
    صفحه  از ۲