زندگی -
در حوزه فروش و بازاریابی ما دائما درباره تجربه کاربر، حفظ مشتری و بازاریابی دهان به دهان صحبت می‌کنیم. این موارد برای هر کسب وکاری مهمند. همه مدیران ارشد می‌دانند که وجهه منفی سازمان میان مشتریان چه خسارات جبران‌ناپذیری می‌تواند داشته باشد.
هر روز روابط بسیاری با شکست مواجه می‌شوند و این به آن معنی نیست که دیگر عشقی وجود نخواهد داشت. دلیل آن هر چه که باشد، اینکه یاد بگیرید چطور کسی که خیلی دوست داشته‌اید را فراموش کنید کار بسیار سختی است و نیازمند گذشت زمان است. خوشبختانه، خیلی‌ها این کار را انجام داده و با موفقیت روبه‌رو شده‌اند. ما روش آن را به شما آموزش می‌دهیم.
افراد ضعیف چه ویژگی‌هایی دارند؟ چه رفتار‌هایی را از خود نشان می‌دهند. همه ما دوست داریم که با افراد قدرتمند روبه رو شویم، بنابراین بد نیست که این خصلت را در خودمان نیز تقویت کنیم. اگر ما اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم، دیگران نیز زودتر و بیشتر به ما اعتماد خواهند کرد و در نتیجه در تمام زمینه‌های زندگی، از زمینه کار گرفته تا رابطه عاطفی، موفق‌تر خواهیم بود.
آدم‌های سمّی همه جا حضور دارند. آن‌ها نه تنها زندگی‌تان را نابود می‌کنند و جلوی پیشرفت شما را می‌گیرند، بلکه می‌توانند شما را تا سطح خودشان پایین بیاورند و شما را نیز به یک فرد سمّی تبدیل کنند.
تانگ فو صرفا طریق رویارویی با رفتار‌های ناعادلانه نیست، بلکه بیشتر فلسفه زندگی است؛ یعنی روشی است برای سازگارتر شدن در برخورد با افراد مختلف. شما با این روش یاد می‌گیرید از ناسازگاری‌ها پیشگیری کنید و با دیگران همکاری کنید تا بتوانید حتی در برابر به افراد بی‌ملاحظه و مردم‌آزار مهربان بمانید.
کارآفرینی از تئوری تا عمل
اگر افراد علاقه‌مند به کارآفرینی چارچوب یا قالبی در اختیار داشته باشند که به آن‌ها بگوید در چه زمینه‌ای یا با چه شرایطی به دنبال ایده مناسب باشند، آنگاه احتمال موفقیت‌شان در کشف فرصت و پس از آن خلق ارزش یا همان کارآفرینی به میزان قابل‌توجهی ارتقا خواهد یافت.
تجربه نشان داده که بسیاری از تلاش‌ها برای به کارگیری نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید و ناشناخته به ویژه از سوی شرکت‌های باسابقه و استخوان دار به شکست‌های فاحشی برای این شرکت‌ها منتهی شده است که گاه سقوط کامل شرکت‌ها را به دنبال داشته است.
تحقیقات نشان می‌دهد برای اینکه یک فرد بتواند پیشرفت کند، در درجه اول به «کنجکاوی» نیاز دارد؛ در واقع کنجکاوی پیش‌نیاز هرگونه رشدی است. مقاله «کنجکاوی به اندازه هوش مهم است» در مجله HBR ایده هوش کنجکاوی (Curiosity Quotient) را برجسته می‌سازد. هوش کنجکاوی به معنای داشتن ذهن گرسنه است. افرادی که دارای هوش کنجکاوی بالاتر هستند، کنجکاوتر و پذیرنده تجربیات جدید هستند.
محققان این پژوهش اسکن مغز ۲۴۶ نفر را در جست‌وجوی سرنخی برای فعال بودن با نبودن افراد بررسی کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند نتیجه این تحقیق در حوزه علوم روان‌شناسی نشان می‌دهد که پشت گوش انداختن کار‌ها بیشتر به مدیریت احساسات مربوط می‌شود تا مدیریت زمان.
شما یک سوم از عمر خود را در خواب هستید و بخش بزرگی از آن شامل خواب دیدن می‌شود؛ اما اکثر مواقع یادتان نمی‌آید که چه خوابی می‌دیدید. حتی آن مواقع نادری که خوش‌شانسی می‌آورید و وقتی بیدار می‌شوید تصاویری از آن خواب در حافظه‌تان باقی مانده است، در عرض یک دقیقه تمام آن تصاویر از حافظه شما پاک می‌شوند و برمی‌گردند به سرزمین خیال.
۵ روش برای فائق آمدن بر اضطراب در محیط کار
شاید متوجه شده‌ باشید که اضطراب مانع از تمرکز شما روی آنچه اکنون در حال انجام آن هستید می‌شود. ممکن است از اینکه در مواقعی کار نمی‌کنید، مضطرب شوید؛ مثلا زمانی که در ترافیک گیر کرده‌اید. ممکن است حتی زمانی که سخت مشغول انجام کار دیگری هستید، در مورد پروژه‌ای که روی آن کار نمی‌کنید، احساس اضطراب کنید.
حفظ یا افزایش بودجه بازاریابی در دوره بحران
وضعیت اقتصادی یک کشور، میزان فعالیت‌های اقتصادی‌اش را تعیین می‌کند. طی رکود، فعالیت‌های اقتصادی روند کندی پیدا می‌کنند که این شامل فعالیت کسب‌وکار‌ها و سازمان‌هاست. رکود، عملکرد سازمان‌ها و صنایع را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
تمرکز بر حفظ مشتری به کمک مدل‌های حق اشتراک
مدل‌های حق اشتراک (subscription) می‌توانند یک جریان درآمد ثابت را برای شرکت‌هایی که چرخه زندگی مشتری را درک می‌کنند، ایجاد کنند. انقلاب فروش در حال روی دادن است و آن را می‌توان در یک واژه خلاصه کرد: حق اشتراکات. در مواجهه با رقابت شدید و هزینه‌های کم تعویض مشتری، شرکت‌ها به دنبال پیش‌بینی درآمد بر اساس حق اشتراکات مبتنی بر ارائه خدمات خود هستند و برای پاسخ به مشتریان خود، آن‌ها را دسته‌بندی می‌کنند.
فواید شگفت آور استفاده از مترو و اتوبوس!
این که چقدر زمان را در رفت‌وآمد می‌گذرانیم شاید شما را به فکر فرو ببرد. برای مثال لندنی‌ها به صورت میانگین، برای هر طرف مسیر رفت و برگشت خود به محل کار، 40 دقیقه وقت صرف می‌کند.
اکثر ما در فصل تابستان به دنبال راه‌هایی ساده کم‌هزینه برای خنک کردن محیط زندگی خود هستیم. زندگی، کار، استراحت و خواب در محیط‌های گرم سخت و طاقت‌فرسا است. به همین دلیل در طول قرن‌های گذشته بشر همواره به دنبال راهی برای مطبوع کردن فضای خانه‌ی خود بوده است.
    صفحه  از ۸۴
نگاه ویژه
پرطرفدار