فکر می‌کردم دیگر کار طنز انجام نمی‌دهم
گفت‌وگو با سروش صحت
یروی انتظامی سعه‌صدر نشان داد، ما اجازه پیدا کردیم با نیروی انتظامی با مدیران و مسئولان یا با خود تلویزیون شوخی کنیم و این برای من جذاب بود، فکر می‌کردم دیگر کار طنز انجام نمی‌دهم، الان بعد از استقبالی که از کار شد، به ایده‌های دیگری در ارتباط با ساخت مجموعه طنز فکر می‌کنم.
بهنوش طباطبایی؛ از کتی تا زیر سقف دودی
از کتی پرشر و شور «مسافری از هند» تا بازیگری که این روزها روی صحنه تئاتر می درخشد، راهی دراز طی شده است؛ مسیری به اندازه 15 سال. بهنوش طباطبایی در تمام این سال ها سرگرم تجربه کردن نقش های متفاوت و گاه متضاد در تلویزیون، سینما و تئاتر بوده است. بازیگری که با تلویزیون معروف و محبوب شد؛ شمایل ستاره شدن را تجربه کرد و با حضور در پرده بزرگ نقره ای دنیاهایی تازه برای خود و مخاطبانش ساخت.
نانسی عجرم، بانفوذترین خواننده زن عرب
همیشه به مردمی فکر می کنم که به دلیل شرایط خاص قادر به جشن گرفتن سال نو نیستند. به خصوص به فکر بچه های یتیم یا آدمهایی هستم که هیچ کسی را ندارند. همیشه به قدر توانم به آنها و به نیازمندان کمک می کنم و همیشه آماده ی کمک به فقیران هستم. بخشندگی و کمک به دیگران نه تنها باعث خوشحالی نیازمندان میشه بلکه حسّ شعف و خوشبختی واقعی را در درون ما زنده می کنه.
علی رفیعی؛ سرو بی تکرار
به بهانه زاد روز علی رفیعی، نویسنده و کارگردان، در آستانه ٨٠ سالگی
علی رفیعی در تمام سال‌های بعد از بازگشت به ایران منشأ اثر شد، نه فقط به واسطه خلق آثار نمایشی ماندگار مثل «شازده احتجاب»، «شکار روباه»، «یادگار سال‌های شن» و «عروسی خون» یا تربیت هنرجویانی که هریک به ستون‌های بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون بدل شدند، بلکه به واسطه نقش و تاثیرش در دوران ریاست دانشکده هنر‌های دراماتیک و مجموعه تئاترشهر.
مقطع حساس کنونی
گفتگو با زنده یاد افشین یداللهی
کمبود آگاهی در تربیت فرزند، نبود تعامل و شناخت از رفتار‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم، نتیجه خوبی در جامعه ندارد. مورد دیگر استرس‌های زیادی است که در جامعه ما وجود دارد. جامعه ما سال‌ها یا شاید نزدیک به نیم‌قرن است که در مقطع حساس کنونی قرار دارد.
داشنی مراد ، شکیرای کردستان
داشنی مراد پنج سال داشت که پشت هلیکوپترهایی که برای آوارگان جنگ در شمال عراق آذوقه پخش می کردند می دوید. سال ۱۹۹۱ بود. او می دوید تا با دست های کوچکش مقداری غذا و چند تکه شکلات بگیرد. داشنی به یاد می آورد که آن روز سرما بسیار سخت و گزنده بود و خیلی از مردم به خاطر سرما و گرسنگی جان خود را از دست دادند.
بازیگر نقش‌های بانمک
گفت و گو با ماهیا پطروسیان
پطروسیان که در مدت زمان کوتاهی توانست تجربه‌های ارزشمندی با کارگردانانی، چون رسول ملاقلی‌پور، علیرضا داوودنژاد، ایرج قادری، فرزاد موتمن و عبدالرضا کاهانی به‌دست آورد، به شمایل دختری مدرن با شیطنت‌ها و رفتار‌هایی متفاوت در میان هم‌نسلانش تبدیل شد.
ریما رامین‌فر: تلاش نمی‌کنم بخندانم
به بهانه حضور جدید در تأتر
معتقدم هر چقدر موقعیت را جدی‌تر باور کنید، این جدیت باعث می‌شود که حقیقت طوری رخ بدهد که در آن بار کمدی و خنده بالاتر برود. در ضمن تلاشی نمی‌کنم که حتما بخندانم، ولی تلاش می‌کنم نقش را درست بازی کنم و این خود کمدی را در موقعیت رقم خواهد زد.
افسانه نیما
یادِ بعضی نفرات از نو:
با گذشت خاطرات در ذهن پیرِ شاعر، دلش هوای یار و دیار می‌کند. دلش می‌خواهد سر به مرگ فرود آورد در دیار خود، اما کنون در ٦٢ سالگی! آن هم با هوای دلدادگی جوانی. بار سفر می‌بندد تا راهی یوش شود.
تئاتر مادر هنرهای نمایشی است
گفتگو با عاطفه رضوی
ویژگی تئاتر این است که از جایی حستان را شروع می‌کنید و باید تا جایی دیگر ادامه داشته باشد. کار گروهی که در تئاتر انجام می‌شود هم لذت‌بخش است.
ملودرام هم بسازم رگه های طنز دارد
گفتگو با سروش صحت
اگر روزی بخواهم اثر ملودرام و یا درام پر از اندوه هم بسازم باز هم رگه‌هایی از طنز در آن دیده می‌شود نه اینکه بخواهند مرا به آن سمت ببرند بلکه در زندگی آن‌قدر غم و شادی به هم آمیخته است که نمی‌توان گفت: رگه طنز در جایی وجود ندارد همان‌طور که رگه غم را نمی‌توان از زندگی حذف کرد.
درگذشت اولین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران
در روزهاي عسرت نيروهای ملی گرا او هم جزو سياستمداران فراموش شده‌بود. مدت‌ها بود كه عنوان نخستين وزير نفت يا نماينده نخستين مجلس پس از انقلاب در ميان سمت‌هاي او به حاشيه رفته ‌بود و اين سال‌ها او را بيش از هر چيز به عناوينی میشناختند كه تخصصش يعنی زلزله‌نگاری بود.
گلاره عباسی، بازیگر نقش اکرم در «شهرزاد»، با انتشار یک پست احساسی در اینستاگرام، از شب کاری‌ها و خستگی بازی در این سریال و همراهی و همدلی ترانه علیدوستی نو
به بهانه ۵ دی ماه سالروز تولد بهرام بیضایی
خالق مسافران ۷۹ ساله شد
در سال ۱۳۵۲ از اداره برنامه‌های تئاتر به دانشگاه تهران به عنوان استادیار تمام وقت نمایش دانشکده هنرهای زیبا و مدیریت رشته هنرهای نمایشی انتقال یافت.
قربانی‌شدن آدم‌ها
گفت‌وگو با مهناز افشار
تفکیک روشنفکری و نگاه انحصاری نمی‌تواند مانع استقبال و توجه تماشاگر شود. هرکسی که هنر را تجربه و کار کرده، اجازه تجربه دارد و بعد از آزمون، تصمیم بگیرد بماند یا خیر. هنر تئاتر ارزش والایی دارد، پس با نگاه کوچک آن را سطحی نکنیم.
    صفحه  از ۹