هرچقدر قطر سیلندر‌ها بیشتر باشد، خودرو می‌تواند نیروی بیشتری تولید کند. به معنی دیگر، در شرایط مساوی، یک پیشرانه 10 لیتری، نیرویی 10 برابر بیشتر از خودرویی تولید می‌کند که حجم موتوری برابر با 1 لیتر دارد.
پس از گمانه‌زنی‌ها و حرف و حدیث‌های بسیار، سرانجام وزیر صمت اعلام کرد که امروز سایت ثبت‌سفارش خودرو بازخواهد شد. این خبر را فرهاد احتشام‌زاد‌، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو به نقل از وزیر عنوان کرد.
کره‌ای‌ها با ارائه طیف وسیعی از آپشن‌ها، آلمان‌ها با اتکا بر قدرت فنی و چینی‌ها با ارائه قیمت‌های به نسبت ارزان در بازار ایران در حال جذب مشتری هستند و لذا پژو هم که قصد ندارد سهم بازار خود را در خیابان‌ها و جادهای ایران از دست بدهد.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بخش مطالعات بازار خودرو امروز، در ۸ ماهه نخست سال جاری درمجموع بیش از ۵۲هزار دستگاه انواع خودروهای سواری وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش ۲۹درصدی را نشان می‌دهد.
با اجرای فاز اول استاندارد‌های جدید اجباری خودرو از اول دی ماه ۱۳۹۶، تولید و واردات برخی از خودرو‌های غیر استاندارد از جمله خودرو‌های MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰ (بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B. ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ و برخی از خودرو‌های سنگین جاده‌ای از دستور کار خودروسازان خارج شد.
خودروهای فرسوده حدود 15 تا 20 برابر خودروهای نو و استاندارد، سوخت مصرف می کنند. اما هنوز این خودروها در خیابان ها تردد می کنند و در نهایت منجر به آلودگی هوا می شوند. حال این پرسش مطرح است که سهم خودروهای موجود در تهران در آلودگی هوا چه میزان است و دولت و خودروسازان چه تصمیماتی در این باره گرفته اند؟
طبق تصمیم دولت در لایحه بودجه ۹۷، قرار است قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین افزایش یابد و در این شرایط این پرسش مهم پیش می‌آید که رفتار مشتریان، خودروسازان و دولت، در آینده و پس از تصویب این بخش از لایحه، چه تغییری خواهد کرد؟
در حالی منابع خبری مختلف از زمان مشخصی برای باز شدن سامانه ثبت‌سفارش و افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور خبر می‌دهند که به‌نظر ...
ترکیب سهامداران دو خودروساز بزرگ کشور این روزها به محلی برای انتقاد جدی به ساختار این شرکت‌ها تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران چندی پیش واگذاری‌ سهام خودروسازان را عجیب و غریب خواند که سرمایه ملی را به سمت انهدام کشانده است.
این روزها هر خبری که از دستورالعمل یا مقررات واردات خودرو منتشر می‌شود، همگی ناشی از شنیده‌ها و شایعاتی است که در نبود اطلاع‌رسانی صحیح وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل واقعیت به خود گرفته است. اخباری که منبع آن مشخص نیست و تنها بازار را متشنج‌تر از گذشته می‌کند.
دامنه دخالت‌های بیرونی در هر بازاری چه خودرو و چه مسکن یا لوازم‌خانگی محدود است و وقتی این دخالت‌ها حدود و ثغور جدیدی به خود می‌گیرند، تعادل را از آن بازار خارج می‌کنند.
واردات قطعات منفصله به کشور طی هشت ماه سال‌جاری روند بی‌سابقه‌ای را طی کرده است؛ به‌طوری‌که طبق آمارهای ارائه شده ازسوی گمرک در مدت زمان مذکور واردات قطعات از رشد ۸۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار شده است. هر چند کارشناسان تحلیل متفاوتی از اوج‌گیری واردات قطعات خودرو ارائه می‌دهند، اما آنچه مشخص است رشد واردات قطعه می‌تواند دلیل مشخصی بر افزایش مونتاژکاری خودرو در کشور باشد. برخی دلیل این امر را سودآوری ناشی از مونتاژکاری در صنعت خودرو می‌خوانند و برخی دیگر آن را به رشد تولید خودروهای جدید پسابرجامی نسبت می‌دهند.
مديرعامل ستاره ايران گفت: اين شركت در سال جاری تعداد ٣٠٠ دستگاه از هر يك از مدلهای سری C200 و E200 وارد بازار خواهد كرد. برای سال آينده نيز عرضه پنج هزار دستگاه مدل های مورد تقاضای بازار برنامه ريزی شده است.
اگرچه به آنها چینی می‌گویند، اما باز هم در بازار خودرو طرفداران خاص خود را دارند.
    صفحه  از ۱۹