مقصر حادثه مرگبار مکه معرفی شد

در حادثه روز جمعه، ۱۱ سپتامبر، دست کم ۱۱۰ نفر کشته و حدود ۴۰۰ نفر نیز مجروح شدند. مقام های عربستان سعودی گفته‌اند که باران و وزش باد باعث سقوط این جرثقیل شده بود. هنوز مسئولان شرکت بن‌لادن واکنشی به این حکم نشان نداده‌اند.

کد خبر : ۳۹۷۲
بازدید : ۳۴۳۷
فرادید | در پی حادثه مرگبار واژگون شدن جرثقیل در محوطه مسجد الحرام، دولت عربستان سعودی عملکرد شرکت ساختمان‌سازی بن‌لادن را از عوامل این سانحه دانست.

این خبر را خبرگزاری دولتی عربستان سعودی منتشر کرده اما جزئیات بیشتری از آن نداده است.

بنا بر این گزارش به دستور ملک سلمان، پادشاه عربستان مسئولان ارشد این شرکت ممنوع الخروج شده‌اند.

در حکم سلطنتی آمده که شرکت ساختمانی بن لادن، تدابیر ایمنی خود را به‌روز نمی‌کرده و با مقامات هواشناسی در تماس نبوده است.

در حادثه روز جمعه، ۱۱ سپتامبر، دست کم ۱۱۰ نفر کشته و حدود ۴۰۰ نفر نیز مجروح شدند.
مقام های عربستان سعودی گفته‌اند که باران و وزش باد باعث سقوط این جرثقیل شده بود. هنوز مسئولان شرکت بن‌لادن واکنشی به این حکم نشان نداده‌اند.

ساخت و ساز در محوطه مسجدالحرام برای توسعه فضای آن در چند سال گذشته در جریان بوده که پیمانکار بخش عمده‎ای از این ساخت و ساز شرکت بن‌لادن است.

این شرکت متعلق به خانواده اسامه بن‌لادن، رهبر سابق شبکه القاعده است که در دهه ۱۹۳۰ میلادی بنیاد گذاشته شد و رابطه خوبی با حکومت سعودی دارد. بسیاری از پروژه‌های ساختمانی در این کشور در دست شرکت بن لادن است.

در دهه ۱۹۹۰ خانواده بن‌لادن، اسامه بن لادن را به عنوان یکی از شرکای این شرکت کنار گذاشت.

در خبر دیگری دولت عربستان اعلام کرده است که به خانواده کشته‌شدگان و کسانی که دچار نقص عضو شده‌اند یک میلیون ریال سعودی (حدود ۲۶۷ هزار دلار آمریکا) و به آسیب‌دیدگان دیگر نیمی از این مبلغ را به عنوان غرامت پرداخت خواهد کرد.

در این حادثه ۱۱ زائر ایرانی کشته شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید