از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

نشست نقد و بررسی فیلم‌های اکران شده روز گذشته (شنبه) در جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد. سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، امروز(یکشنبه ۱۸ بهمن ماه) هفتمین روز خود را سپری می‌کند.

کد خبر : ۱۱۰۳۰
بازدید : ۱۹۴۴۷
فرادید | نشست نقد و بررسی فیلم‌های اکران شده روز گذشته (شنبه) در جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد. سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، امروز(یکشنبه ۱۸ بهمن ماه) هفتمین روز خود را سپری می‌کند.

کارگردان فیلم «بارکد» در نشست رسانه‌ای این فیلم که 18 بهمن ماه در کاخ جشنواره برگزار شد‌، بیان کرد: فیلم «بارکد» برای من یک شیطنت و ریسک بود، چون ممکن بود این نوع شوخی با سطح سلیقه مخاطب متفاوت باشد.

او اضافه کرد: ما در «بارکد» جهانی را کار کردیم که دیوانه بازی بود و حتی در جایی می‌گفتیم، ممکن است مثل فیلم هندی باشد و هر اتفاقی در آن بیفتد.

او درباره شرکت دادن فیلم خود در جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه این جشنواره فقط یک ویترین برای اکران عمومی فیلم‌هایش است‌، گفت: سینمای من جشنواره‌ای نیست چون کلا سینما را اول سرگرمی می‌دانم. ترجیح من این است که فیلمی بسازم تا ارتباط گسترده با مخاطب داشته باشد. اما از آن جهت در جشنواره شرکت می‌کنم که در ایران شرایط به گونه‌ای است که وقتی فیلمم در جشنواره فجر شرکت نکند‌، در نوبت اکران به مشکل بر می‌خورد.

مصطفی کیایی همچنین با اشاره به اینکه تمام بازیگران این فیلم (بهرام رادان‌، محسن کیایی‌، پژمان بازغی و سحر دولتشاهی و رضا کیانیان) انتخاب‌های اول او بوده‌اند،‌ درباره اینکه خودش تهیه کنندگی فیلم را برعهده گرفته است گفت: همیشه برایم این سوال بود که چرا برخی از دوستانم علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی هم می‌کنند. اما بعد از ساخت 4 فیلم فهمیدم آنها نیز حتما به همان نقطه‌ای رسیده‌اند که من رسیده‌ام.

وی با بیان اینکه قصد داشت فیلم «پارازیت» را هم خودش تهیه کنندگی کند‌، افزود: با وجود اینکه تهیه کنندگی کار سختی است‌ ترجیح دادم‌ این کار را خودم انجام دهم. چرا که تهیه کننده‌هایی که خیلی شش دنگ باشند‌، کم داریم. ضمن اینکه تهیه کنندگی فقط این نیست که یک نفر فقط پول سر کار بیاورد،چون هدایت کردن فیلم از زمان پیش تولید تا اکران اهمیت بسیار زیادی دارد.

کیایی ادامه داد: این اهمیت در حالی وجود دارد که گاهی پیش آمده پوستری از فیلم در بیرون عرضه شده که آدم شرمنده می‌شود. در نتیجه تمام این موارد باعث شد، خودم به سمت تهیه کنندگی بروم تا بتوانم همه چیز را کنترل کنم و در فیلم «بارکد» این اتفاق با حضور یک مدیر تولید و گروه خوب اتفاق افتاد.

کارگردان فیلم «بارکد» همچنین درباره شوخی‌های زیادی که در فیلم وجود دارد و اینکه بیشتر آنها به سمت شوخی‌های جنسی می‌رود خطاب به علی اکبر عبدالعلی زاده که به عنوان منتقد نشست این موضوع را مطرح کرده بود گفت: شوخی جنسی در فیلم نداشتیم و شما بد برداشت کرده‌اید.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: من نه فیلمساز فیلسوفی هستم و نه به دنبال شعار دادن و طرح بیانات بزرگ و اساسی هستم، من برای سرگرمی فیلم می‌سازم و دوست دارم با فیلم و سینمای من حال کنید چون سلیقه من همین نوع فیلمسازی است.
نشست خبری بارکد
عکس از مهدی قاسمی - ایسنا
از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

نشست خبری آبنبات چوبی
نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «آبنبات چوبی» با حضور محمدحسین فرحبخش (کارگردان)،عبدالله علیخانی (تهیه‌کننده)، فرهاد اصلانی (مشاور کارگردان)، علی اصغری (فیلمنامه‌نویس)، سحر قریشی و کریم امینی (بازیگر)، مستانه مهاجر (تدوینگر) و آریا عظیمی‌نژاد( آهنگساز) برگزار شد.

محمدحسین فرحبخش در ابتدای این نشست با تاکید بر اینکه سینما سرگرمی است، اظهار کرد: اگر فیلمساز بتواند مخاطب را سرگرم کند و در این میان نقدی هم به شرایط داشته باشد، اتفاق خوبی رخ داده است.

وی درباره حضور علی اصغری به عنوان فیلمنامه نویس این کار نیز توضیح داد: علی اصغری فیلمنامه دهلیز را نوشته بود که من خیلی دوست داشتم و در برخوردهایی که با او داشتم فهمیدم پتانسیل زیادی برای کار دارد.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت های خود درباره همکاری اش با فرهاد اصلانی، گفت: در فیلم های قبلی ام برای ساخت «زندگی خصوصی» هم ما با یکدیگر همکاری داشتیم و در مدت کوتاهی به نتیجه رسیدیم اما آن زمان عده ای دائم به من می گفتند او نمی تواند نقش اول فیلم مرا بازی کند اما پس از چند جلسه همه گفتند غیر از اصلانی برای این فیلم جواب نمی داده و همان موقع هم گفتم اگر او نبود این فیلم را نمی ساختم.

وی در خصوص حضور و ایفای نقش سحر قریشی نیز گفت: اوایل در برابر این انتخاب هم جبهه می گرفتند اما پس از مدتی گفتند که انتخاب بسیار خوبی است که البته در این نقش و ایفای آن فرهاد اصلانی نیز بسیار اثرگذار بود.

این کارگردان در ادامه درباره اینکه آیا ممکن است این فیلم در نمایش دچار مشکلات ممیزی شود، گفت: برای فیلم قبل از ساخت پروانه گرفته شده و مشکلات این چنینی وجود نخواهد داشت.

فرحبخش در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: بیش از آنکه این فیلم را برای مردم ساخته باشم لازم می دانم مسئولان اقتصادی آن را ببینند. ما خواستیم نشان دهیم که معضلات اجتماعی اطراف ما زیاد است البته ما در قالب سینمایی این معضلات را بیان کردیم و از شب گذشته قرار بر آن شد که در اکران عمومی کمی زمان فیلم کوتاه شود.

سحر قریشی نیز در بخشی از این نشست با اشاره به اینکه قرار بوده از ابتدا در نقش مارال بازی کند، بیان کرد: فیلمنامه را وقتی برای من فرستادند، قرار بود نقش مارال را بازی کنم. این متن اولین فیلمنامه‌ای بود که در هنگام خواندن آن من گریه می‌کردم و با نقش «نگین» خیلی ارتباط گرفتم و حتی در ذهنم او را بیشتر دوست داشتم و جذابیت بیشتری برایم داشت، دوست داشتم فضای بحران جوانان امروز که در نگین خیلی دیده می‌شد را بازی کنم و به سختی توانستم آن را بگیرم.

کریم امینی بازیگر این فیلم هم که پیش از این دستیار کارگردان فیلم های فرحبخش بوده، متذکر شد: کار در کنار رضا عطاران و اینکه او پذیرفت کنار او کار کنم جای تشکر دارد.

شاهین امین نیز با اشاره به اینکه زمانی دبیر جشنواره هم از احتمال تغییر برج جشنواره گفته اظهار امیدواری کرد که ازسال آینده نمایش فیلم ها دریکی از سالن های سینمایی دنبال شود.

نشست خبری آبنبات چوبی
عکس از مهدی قاسمی - ایسنا

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!

از گریه سحر قریشی برای فیلمنامه تا نشستی کاملا مردانه!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید