چند میلیون ایرانی اینترنت موبایل دارند؟

شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اعلام شد که طبق آن، نزدیک به ۱۶ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

کد خبر : ۱۵۸۱۹
بازدید : ۹۲۸
شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اعلام شد که طبق آن، نزدیک به ۱۶ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

آمار و اطلاعات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور توسط دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در ۱۱ شاخص بررسی شده است که شامل تعداد خطوط تلفن ثابت واگذارشده، ضریب نفوذ تلفن ثابت، تعداد تلفن همراه واگذار شده و فعال در کشور، ضریب نفوذ مشترکان فعال موبایل، تعداد تلفن همگانی، تعداد دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی، تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی، تعداد خطوط پرسرعت اینترنت منصوبه و دایر شده ثابت و تعداد مشترکین اینترنت پرسرعت موبایل می‌شود.

بررسی‌های صورت گرفته، وضعیت شاخص‌های ICT کشور را از سال ۸۶ تا آذرماه سال ۹۴ مقایسه کرده است. براساس بررسی‌های انجام شده تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده تلفن همراه، ۱۴۷ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۷۷ خط بوده و در این بازه زمانی ۷۴ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۸۱۵ خط موبایل در کشور فعال و در حال استفاده است. طبق این گزارش، ضریب نفوذ واگذاری سیم‌کارت در سال ۸۶ رقمی حدود ۴۶ درصد بوده که در سال ۹۴ به ۱۸۶ درصد افزایش یافته است.

در حوزه اینترنت، بیشترین تعداد مشترکان مربوط به اینترنت پرسرعت موبایل است که تا پایان آذرماه سال ۹۴ بالغ بر ۱۵میلیون و ۹۱۳ هزار و ۳۵۲ نفر در کشور از اینترنت پرسرعت متحرک استفاده کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید