واکنش ها به دراکولا؛ سریال تازه مهران مدیری
سریال دراکولا علاوه بر انتقاد مخاطبان با نقدهای صریح منتقدان نیز مواجه شده است. بیشتر منتقدان می گویند که دراکولا به شدت ضرباهنگ کندی دارد و مخاطب را خسته میکند. علاوه بر این ها کلیشههای همیشگی روابط بین همسران در آن دیده میشود.
کد خبر :
۹۲۴۳۷
بازدید :
۴۰۳۹
فرادید | حدود دو سال پس از پخش فصل اول سریال هیولا، حالا مهران مدیری فصل دوم این سریال را تحت عنوان دراکولا به شبکه نمایش خانگی آورده است. این سریال که سه قسمت آن تاکنون پخش شده، واکنشهای منفی مخاطبان و منتقدان را به دنبال داشته است.
به گزارش فرادید؛ مهران مدیری ۲۸ سال است که سریال میسازد، اما حالا در دهه سوم فعالیتش با فراز و نشیبهای تندی مواجه شده است. برخی از سریالهای اخیرش با استقبال متوسط مخاطبان سنتی اش روبرو شدند. اما آخرین اثرش به حدی مورد انتقاد قرار گرفته که بعید به نظر میرسد در کارنامه کاری مهران مدیری جایگاه مناسبی پیدا کند.
دراکولا آخرین اثر مهران مدیری است که هفتههای اخیز پخش آن آغاز شده است. اما در سومین هفته از پخش دراکولا بیشتر نقدها منفی از آب درآمده است.
این سریال که در ادامه هیولا ساخته شده، تهیه کنندگی و کارگردانی آن را خود مهران مدیری برعهده دارد. همچنین سرپرست فیلمنامه را پیمان قاسم خانی بر عهده گرفته و امیر برادران هم در مقام نویسنده با مدیری همکاری میکند.
در این فصل از دراکولا «کامران کامروا» مؤسسه خیریه جدیدی برای کودکان کار راهاندازی کرده و مانند گذشته به پولشویی مشغول است و مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآوردهاست. مهمانی باشکوهی برپاست و ما با دوستان و خانواده جدید کامروا آشنا میشویم. هوشمند که نقش آن را نیما شعبان نژاد بازی میکند در خارج از کشور سایت شرط بندی راه اندازی کرده و پس از دستگیری به ایران بازگردانده میشود. با دستگیری هوشمند، پای پدرش که مهران مدیری بازیگر آن است هم به ماجرا باز شده است.
در دراکولا مهران مدیری همچون گذشته حضور دارد و بازیگرانی همچون ویشکا آسایش، محمد بحرانی، نیما شعباننژاد، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، اندیشه فولادوند، بهنام تشکر، مرتضی زارع، احسان امانی، شکیلا سماواتی، مرجان مؤمنی، فرنوش نیکاندیش، حامد وکیلی و گلاره دربندی او را همراهی میکنند.
به گزارش فرادید؛ مهران مدیری ۲۸ سال است که سریال میسازد، اما حالا در دهه سوم فعالیتش با فراز و نشیبهای تندی مواجه شده است. برخی از سریالهای اخیرش با استقبال متوسط مخاطبان سنتی اش روبرو شدند. اما آخرین اثرش به حدی مورد انتقاد قرار گرفته که بعید به نظر میرسد در کارنامه کاری مهران مدیری جایگاه مناسبی پیدا کند.
دراکولا آخرین اثر مهران مدیری است که هفتههای اخیز پخش آن آغاز شده است. اما در سومین هفته از پخش دراکولا بیشتر نقدها منفی از آب درآمده است.
این سریال که در ادامه هیولا ساخته شده، تهیه کنندگی و کارگردانی آن را خود مهران مدیری برعهده دارد. همچنین سرپرست فیلمنامه را پیمان قاسم خانی بر عهده گرفته و امیر برادران هم در مقام نویسنده با مدیری همکاری میکند.
در این فصل از دراکولا «کامران کامروا» مؤسسه خیریه جدیدی برای کودکان کار راهاندازی کرده و مانند گذشته به پولشویی مشغول است و مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآوردهاست. مهمانی باشکوهی برپاست و ما با دوستان و خانواده جدید کامروا آشنا میشویم. هوشمند که نقش آن را نیما شعبان نژاد بازی میکند در خارج از کشور سایت شرط بندی راه اندازی کرده و پس از دستگیری به ایران بازگردانده میشود. با دستگیری هوشمند، پای پدرش که مهران مدیری بازیگر آن است هم به ماجرا باز شده است.
در دراکولا مهران مدیری همچون گذشته حضور دارد و بازیگرانی همچون ویشکا آسایش، محمد بحرانی، نیما شعباننژاد، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، اندیشه فولادوند، بهنام تشکر، مرتضی زارع، احسان امانی، شکیلا سماواتی، مرجان مؤمنی، فرنوش نیکاندیش، حامد وکیلی و گلاره دربندی او را همراهی میکنند.
برخلاف فصل اول هیولا که با استقبال مخاطبان سنتی مهران مدیری مواجه شد، حالا فصل دوم این سریال با عنوان دراکولا با انتقاد بیشتر مخاطبان مواجه شده است. بیشتر کاربران معتقدند که دراکولا بیشتر از آنکه قصه داشته باشد، پر زرق و برق است.
البته این نخستین بار نیست که مهران مدیری به خاطر ساخت اثری ضعیف مورد انتقاد قرار میگیرد. پیش از این او برای ساخت فیلم سینمایی ۵ عصر مورد انتقاد مخاطبان و کاربران قرار گرفته بود.
کاربری در این رابطه با انتقاد از سریال تازه مهران مدیری در توئیتر نوشت: آقای مهران_مدیری، من شخصا ایمان آوردم به خوش تیپی، زرنگی، فن بیان و جذابیت شما! سه قسمت شد که ما داریم همین چیزها رو میبینیم. دقیقا ۱۲۰ دقیقه! لطفا قصه را شروع کنید!
برخی نیز معتقدند که مهران مدیری با ساخت چنین سریالی اعتباری هنری چندین ساله خود را زیر سوال برده است.
دراین میان بخش اعظم مخاطبان نیز میگویند که نتوانسته اند با دراکولا ارتباط برقرار کنند.
در طرف مقابل، اما برخی از کاربران به دفاع از مهران مدیری و دراکولا پرداخته اند. این دسته معتقدند که مهران مدیری در این سریال به نقد مشکلات اجتماعی پرداخته است؛ از این رو گروهی به شکل هدایت شده به او حمله میکنند.
برخی دیگر از مخاطبان دراکولا میگویند که به این سرال حتما قرار نیست که بیننده را به خنده وادار کند، چرا که سریال در نقد مسائل اجتماعی ساخته شده است.
البته این نخستین بار نیست که مهران مدیری به خاطر ساخت اثری ضعیف مورد انتقاد قرار میگیرد. پیش از این او برای ساخت فیلم سینمایی ۵ عصر مورد انتقاد مخاطبان و کاربران قرار گرفته بود.
کاربری در این رابطه با انتقاد از سریال تازه مهران مدیری در توئیتر نوشت: آقای مهران_مدیری، من شخصا ایمان آوردم به خوش تیپی، زرنگی، فن بیان و جذابیت شما! سه قسمت شد که ما داریم همین چیزها رو میبینیم. دقیقا ۱۲۰ دقیقه! لطفا قصه را شروع کنید!
برخی نیز معتقدند که مهران مدیری با ساخت چنین سریالی اعتباری هنری چندین ساله خود را زیر سوال برده است.
دراین میان بخش اعظم مخاطبان نیز میگویند که نتوانسته اند با دراکولا ارتباط برقرار کنند.
در طرف مقابل، اما برخی از کاربران به دفاع از مهران مدیری و دراکولا پرداخته اند. این دسته معتقدند که مهران مدیری در این سریال به نقد مشکلات اجتماعی پرداخته است؛ از این رو گروهی به شکل هدایت شده به او حمله میکنند.
برخی دیگر از مخاطبان دراکولا میگویند که به این سرال حتما قرار نیست که بیننده را به خنده وادار کند، چرا که سریال در نقد مسائل اجتماعی ساخته شده است.
سریال دراکولا علاوه بر انتقاد مخاطبان با نقدهای صریح منتقدان نیز مواجه شده است. بیشتر منتقدان میگویند که دراکولا به شدت ضرباهنگ کندی دارد و مخاطب را خسته میکند. علاوه بر اینها کلیشههای همیشگی روابط بین همسران در آن دیده میشود.
محمد نشاط، منتقد سینما و تلویزیون در نقد دراکولا در صبح سینما مینویسد: «در هر بخشی که ورود کنیم همه چیز حاکی از یک شلختگی عظیم در قصه و کارگردانی است تا ارادهای آگاهانه از جانب فیلمساز؛ که اگر نه، عبور و مرور مدلهای متفاوت و پوشیدن لباسهای متعدد در دل مهمانی و این رفت و آمدها چه کمکی به قصه میکند؟»
آرش پارساپور روزنامه نگار و منتقد و سینما نیز در یادداشتی نوشت: «سریال دراکولا مانند خون آشامی است که در حال دریدن شریانها و مکیدن خون تک تک کاراکترهای خودش است و آنها را تبدیل به افرادی بیروح و بیهویت کرده که نمیدانند باید چطور بامزه باشند. سریال پس از سه قسمت شدیدا به اصطلاح لنگ میزند و تکلیفش با خودش هم مشخص نیست. حوصله سربر و بیمزه دو ویژگی بارز سریال جدید مهران مدیری هستند.»
رضا توسلی نیز معتقد است که «دراکولا» پر هزینه، اما ضعیف است که مانند اغلب سریالهای مهران مدیری با مشکلات عدیده در فیلمنامه مواجه است.
او میگوید: «ایرادی که به فصل اول نیز وارد بود و حالا در فصل دوم این ایرادات گستردهتر شده است. به نظر میرسد مدیری تمایلی برای تغییر رویه سریال سازی خود ندارد و ترجیح میدهد در مسیر امن گذشته قدم بردارد که حداقل در پولسازی همواره موفق بوده است.»
نیما نادری، خبرنگار حوزه سینما هم در یادداشتی نوشته است: «سریال دراکولا، در قسمت اول همان تکرار مکررات است. بدون محتوایی ارزشمند، با پروداکشنی عظیم و پر زرق و برق که بهجای داستان بیشتر به علایق کارگردان پرداخته است. تقلیل دادن و لوده کردن مضامینی که سریال به آن میپردازد هم موجب عادی سازی فجایع جاری در جامعه میشود.»
محمد نشاط، منتقد سینما و تلویزیون در نقد دراکولا در صبح سینما مینویسد: «در هر بخشی که ورود کنیم همه چیز حاکی از یک شلختگی عظیم در قصه و کارگردانی است تا ارادهای آگاهانه از جانب فیلمساز؛ که اگر نه، عبور و مرور مدلهای متفاوت و پوشیدن لباسهای متعدد در دل مهمانی و این رفت و آمدها چه کمکی به قصه میکند؟»
آرش پارساپور روزنامه نگار و منتقد و سینما نیز در یادداشتی نوشت: «سریال دراکولا مانند خون آشامی است که در حال دریدن شریانها و مکیدن خون تک تک کاراکترهای خودش است و آنها را تبدیل به افرادی بیروح و بیهویت کرده که نمیدانند باید چطور بامزه باشند. سریال پس از سه قسمت شدیدا به اصطلاح لنگ میزند و تکلیفش با خودش هم مشخص نیست. حوصله سربر و بیمزه دو ویژگی بارز سریال جدید مهران مدیری هستند.»
رضا توسلی نیز معتقد است که «دراکولا» پر هزینه، اما ضعیف است که مانند اغلب سریالهای مهران مدیری با مشکلات عدیده در فیلمنامه مواجه است.
او میگوید: «ایرادی که به فصل اول نیز وارد بود و حالا در فصل دوم این ایرادات گستردهتر شده است. به نظر میرسد مدیری تمایلی برای تغییر رویه سریال سازی خود ندارد و ترجیح میدهد در مسیر امن گذشته قدم بردارد که حداقل در پولسازی همواره موفق بوده است.»
نیما نادری، خبرنگار حوزه سینما هم در یادداشتی نوشته است: «سریال دراکولا، در قسمت اول همان تکرار مکررات است. بدون محتوایی ارزشمند، با پروداکشنی عظیم و پر زرق و برق که بهجای داستان بیشتر به علایق کارگردان پرداخته است. تقلیل دادن و لوده کردن مضامینی که سریال به آن میپردازد هم موجب عادی سازی فجایع جاری در جامعه میشود.»
۰