قابلیتهای جدید اینستاگرام؛ از ناظر لایو تا لایک کردن استوری
اینستاگرام مشغول کار روی قابلیتهای جدید و متنوع برای کاربران است. در آپدیت جدید این شبکه اجتماعی، قرار است قابلیت لایک کردن استوری، قابلیت درآمدزایی و امکان افزودن ناظر به ویدیوهای لایو اضافه شود.
فرادید | اینستاگرام در ماههای گذشته قابلیتهای جدید و متنوعی را راه انداز کرده که از نظر کاربران بسیار کاربردی بوده اند. به همین دلیل کارکنان این شبکه اجتماعی مشغول کار بر روی چند قابلیت جدید هستند تا بتوانند در روزهای آینده روی آپدیت جدید اینستاگرام پیاده کنند.
به گزارش فرادید؛ در آپدیت جدید اینستاگرام، قرار است قابلیت لایک کردن استوریها در اختیار کاربران قرار گیرد. این قابلیت به این شکل است که اطلاعات لایک شدن استوریها در همان بخش آمار مشاهده استوری توسط فالوئرها قابل مشاهده است.
البته اینستاگرام به جز این ویژگی، سعی دارد یک قابلیت جدید دیگر را هم راه اندازی کند که به واسط آن، به برگزارکنندگان لایوهای اینستاگرامی اجازه میدهد برای لایو، یک مدیر (moderator) انتخاب کنند.
به این صورت که این شخص میتواند از بین بینندگان لایو انتخاب شود و توانایی بستن یا باز کردن کامنت ها، ذخیره کامنتها و نمایش آنها به شخص برگزارکننده لایو را داشته باشد.
قابلیت درآمدزایی
علاوه بر این موارد اینستاگرام قصد دارد یک مدل جدید درآمدزایی در قالب اشتراک را برای کاربران راه اندازی کند.
البته اینستاگرام چند وقتی است که گزینههای خرید درون برنامهای را در ایالات متحده اضافه کرده که برای اشتراکهای اینستاگرام استفاده میشوند.
این تغییرات توسط سایر افراد در این صنعت هم مشاهده شده، پس ممکن است قبل از در دسترس قرار گرفتن به صورت عمومی برای گروه کوچکتری از تولیدکنندگان محتوا در دسترس باشد.
بااین حال اگر این قابلیت راه اندازی شود، دنبال کنندههایی که اشتراک خریداری میکنند به استوریهای انحصاری دسترسی خواهند داشت که در دسترس عموم است.
همچنین، آنها یک نشان عضو ویژه دریافت میکنند و به ویدیوهای زنده منحصر به فرد نیز دسترسی پیدا میکنند.
وعدههای تحقق شده اینستاگرام
پیش از این وعده ها، اینستاگرام هفتههای گذشته وعده داده بود که قابلیت «استراحت کنید» (Take a Break) را از هفته جاری آغاز کند.
در همین راستا آدام موسری، مدیر اینستاگرام اعلام کرده که این سرویس اشتراک گذاری عکس آزمایش قابلیت «استراحت کنید» را هفته جاری آغاز کرده است.
او گفته که اگر این قابلیت را فعال کنید، اینستاگرام پس از ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ دقیقه به شمار یادآوری خواهد کرد کار دیگری انجام دهید.
البته این قابلیت جای اصلاح دارد، چراکه توقف گشت و گذار در برنامه را اجبار نمیکند.
درواقع کاربران میتوانند با کلیک روی «انجام شد» (Done) به گشتن در برنامه ادامه دهند.
بااین حال چنانچه کاربران بخواهند خود یا کودکشان را مجبور کنند به کار دیگری مشغول شوند، باید از قابلیتهای سلامت دیجیتالی یا کنترل والدین مانند «اسکرین تایم» iOS یا «دیجیتال وِل بینگ» اندروید بهره ببرند.
ترغیب به اشتراک استوری
اینستاگرام پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد با افزودن استیکری در استوری، امکان ایجاد رشته محتوای عمومی را فراهم کند.
درواقع این قابلیت به کاربران اجازه میداد تا در پاسخ به استوریهای دیگر کاربران، در همان موضوع خاص استوری بگذارند.
استیکر Add Yours مدتی به صورت آزمایشی در دو کشور اندونزی و ژاپن عرضه شد و حالا توانسته رضایت اکریت کاربران را جلب کند و در دسترس همه کاربران باشد.
البته به تازگی هم ویژگی جدید این قابلیت فعال شده است.
طبق اعلام اینستاگرام، با این قابلیت جدید در استوری ها، کاربران میتوانند دیگران را به اشتراک یک استوری با موضوعی که توسط آنها تعیین شده، ترغیب کنند.
اینستاگرام میگوید: «افرادی که مایل به شرکت باشند، میتوانند با زدن روی گزینه Add Yours در استوری شخص دعوت کننده، استوری خود را در صفحه خود به اشتراک بگذارند که در این صورت، نام آنها در جمع افراد شرکت کننده در این چالش قرار میگیرد».
از طرفی، خیلی از کاربران بر این باورند که این ویژگی تا حدودی شبیه به ویژگی Duet است که قبلا در «Tik Tok» ظاهر میشد.
بهینه سازی برای کاربران نوجوان
ماههای گذشته هم اینستاگرام برنامههای ویژهای برای ارائه خدمات ویژه به کاربارن ارائه کرد که هدف آنها بهینه سازی این شبکه اجتماعی برای کاربران نوجوان بود.
این قابلیت به این شکل است که کاربرانی که در رده سنی نوجوانان طبقهبندی قرار میگیرند، قابلیتهای امنیتی ویژهای را دریافت خواهند کرد که به استفاده بهینه و امن آنها از این شبکه کمک خواهد کرد.
طبق اعلام اینستاگرام، این قابلیتها نشان دهنده این است که کاربران با رسیدن به سن ۱۶ سالگی به صورت خودکار با شخصی شدن حساب کاربری روبرو خواهند شد و از سوی دیگر رفتارهایی که تا حدی خطرناک باشد توسط این شرکت شناسایی و مسدود خواهند شد.
همچنین محتوای تبلیغاتی برای کودکان و نوجوانان به شدت مورد بازرسی قرار بگیرد و بررسیهای مورد نیاز برای ارائه تبلیغات به صورت جدی اعمال میشود.