سانگ یانگ تیوولی اسپشیال؛ یک کراس‌اوور گران و پر ادعا!

سانگ یانگ تیوولی اسپشیال؛ یک کراس‌اوور گران و پر ادعا!

در ایران هم رامک خودرو، کراس اوور سایز کوچک سانگ یانگ تیوولی اسپشیال ۲۰۲۱ را به قیمت یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند.

کد خبر : ۱۱۶۴۹۸
بازدید : ۱۰۵۹۳

فرادید | شش سال قبل بود که کراس اوور کوچک شهری سانگ یانگ تیوولی در ایران عرضه شد و حالا رامک خودرو قصد دارد نسخه اسپشیال ۲۰۲۱ را در بازار به فروش برساند. برخی نمایندگی‌های این خودروسازی داخلی مدعی اند که تیوولی اسپشیال مونتاژی است و به شکل محدود فروخته می‌شود.

به گزارش فرادید، پس از عرضه نسخه پایه تیوولی در سال ۲۰۱۶، کمپانی سان یانگ کره جنوبی یک نسخه فیس لیفت به نام آرمور در سال ۲۰۱۸ راهی بازار کرد و در ایران هم دیده شد. سه سال بعد هم نسخه اسپشیال این خودرو به بازار آمد و، اما به دلیل قیمت بالای آن با استقبال طرفداران کراس اوور‌های شهری روبرو نشد.

سانگ یانگ تیوولی اسپشیال؛ یک کراس‌اوور گران و پرادعا!

قیمت تیوولی اسپشیال ۲۰۲۱

سانگ یانگ در حال حاضر نسخه اسپشیال تیوولی را در کمترین حالت ۲۱ هزار و ۵۲۵ پوند معادل ۲۵ هزار و ۹۳۸ دلار می‌فروشد. حداکثر قیمت نیز به ۲۳ هزار و ۵۴۵ پوند معادل ۲۸ هزار و ۳۷۲ دلار می‌رسد. این ارقام با حساب دلار ۴۱ هزار تومانی بین یک میلیاررد و ۶۳ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون تومان آب می‌خورد. این در حالی است که در بازار‌های جهانی می‌توان با همین پول به جای یک کراس اوور شهری معمولی می‌توان یک کراس اوور سایز متوسط قدرتمند خریداری کرد.

در ایران هم رامک خودرو این کراس اوور سایز کوچک را به قیمت یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند.

سانگ یانگ تیوولی اسپشیال؛ یک کراس‌اوور گران و پرادعا!

مشخصات سانگ یانگ تیوولی اسپشیال

سانگ یانگ تیوولی اسپشیال به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ بنزینی مجهز است. موتوری که قادر است قدرتی معادل ۱۶۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را تولید کند. این قدرت نیز از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

طبق اعلام تیوولی، جعبه دنده نسخه اسپشیال از نوع AT است و توسط کمپانی آیسین ژاپن ساخته شده است.

تیوولی همچنین به ۷ کیسه هوا برای حداکثر حفاظت از سرنشین در هنگام ضربه مجهز است. از دیگر امکانات این کراس اوور سایز کوچک می‌توان به هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خطوط، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار، سیستم ترمز ضد قفل توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، سانروف، رادار نقطه کور، نمایشگر لمسی، شارژر بی سیم تلفن همراه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، کنترل حرکت در سراشیبی و... اشاره کرد.

سانگ یانگ تیوولی اسپشیال؛ یک کراس‌اوور گران و پرادعا!

ایراد بزرگی که هنوز وجود دارد!

کارشناسان خودرو می‌گویند که تیوولی مشکل قبلی خود یعنی انتقال صدا و تکان به داخل کابین را دارد. در این رابطه سایت اتوکار مدعی شده است که در تست‌های تخصصی کارشناسان اش، سانگ یانگ تیوولی اسپشیال هنگام دنده عقب تکان‌ها را به داخل کابین انتقال می‌داد و این لرزش‌ها در برخی مواقع روی فرمان هم احساس می‌شد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید