ذهنیت ما چه تأثیری بر سلامت ما دارد؟
ارتباط شگفت‌انگیز میان باورهای افراد و سلامتشان

ذهنیت ما چه تأثیری بر سلامت ما دارد؟

اگر در برنامه ورزشی سال نو شکست خوردید، سعی کنید به ورزش‌هایی که باید انجام می‌دادید (و ندادید) فکر نکنید. تحقیقات جدید نشان داده میان باورهای افراد و سلامتشان ارتباط شگفت‌انگیزی وجود دارد: برخی افراد با نگرش منفی نسبت به فعالیت‌های بدنی، خود را "نامتناسب" می‌پندارند.
۹ باور که باعث رنج درونی‌مان می‌شوند
بیایید اعتراف کنیم

۹ باور که باعث رنج درونی‌مان می‌شوند

همه عذر و بهانه‌هایی را که معمولا می‌تراشید در جعبه‌ای قرار دهید و آن را دور بیندازید، چون نیازی به آن‌ها ندارید. بار‌ها اتفاق افتاده است که ما خودمان را با عذر و بهانه هایمان محدود کرده ایم. به جای این که رشد کنیم و سطح خودمان و زندگی مان را ارتقا بدهیم، در دروغ‌هایی که به خودمان می‌گوییم گیر افتاده ایم؛ مدام عذر و بهانه می‌تراشیم درحالی که ۹۹.۹ درصد این عذر و بهانه‌ها واقعی نیستند و نباید مانع موفقیت‌های بیشتر ما شوند.
آنچه
چگونه احساسات منفی و مسموم را به اقدامات مثبت تبدیل کنیم

آنچه "انتقام" می‌کند؟

در حق شما بدی کرده‌اند. یکی از دوستانتان در هدفی که برای خود تعیین کرده بودید مداخله و آن را خراب کرد، و یا یک همکار سبب اخراجتان شد- و شما احساس عصبانیت می‌کنید، لطمه دیده‌اید و یا شاید دنبال تلافی کردن باشید. معمولاً احساسات منفی با گذر زمان از بین می‌روند، اما گاهی اوقات ریشه می‌کنند و به وسوسه‌هایی مسموم تبدیل می‌شوند.
علائمی که نشان می‌دهد درون‌گرا و مضطربید
آیا درون‌گرا و مضطرب هستید؟

علائمی که نشان می‌دهد درون‌گرا و مضطربید

اضطراب صدایی در پس ذهن شماست که می‌گوید "قرار است اتفاق بدی بیفتد." این همان چیزی است که شما را تا نیمه‌های شب ‌بیدار نگاه می‌دارد: فکر کردن به‌اتفاق شرم‌آوری که پنج سال پیش اتفاق افتاده است.
چگونه می‌توان اضطراب جدایی را کاهش داد؟
درمان اضطراب جدایی

چگونه می‌توان اضطراب جدایی را کاهش داد؟

بیعی است که کودک شما در هنگام خداحافظی احساس اضطراب کند. گرچه این مشکل می‌تواند گاهی بسیار دشوار باشد، اما اضطراب جدایی مرحله‌ای طبیعی در رشد و پیشرفت است. با کسب آگاهی و به‌کارگیری استراتژی‌های مقابله، می‌توان با این اختلال مبارزه کرد.
نشانه‌های فرسودگی شغلی و روش پیشگیری از آن

نشانه‌های فرسودگی شغلی و روش پیشگیری از آن

حتی بهترین شغل‌ها نیز ممکن است به فرسودگی منجر شوند. هرچقدر که سخت‌تر کار کنید و برای موفقیت باانگیزه‌تر باشید، رسیدن به درجه‌ای فرسودگی آسان‌تر خواهد شد. در سالیان اخیر که فناوری توانسته فاصله بین کار و خانه را از بین ببرد، شیوع فرسودگی نیز افزایش یافته است.
مهم‌ترین دلایل عزت نفس پایین

مهم‌ترین دلایل عزت نفس پایین

افکاری وجود دارند که عزت نفس شما را تا حد زیادی پایین می‌آورند، اما شما می‌توانید با انجام کارهای ساده، از این افکار دوری کنید و راهی برای درمان عزت نفس پایین بیابید.
چرا فرزندان امروز انقدر خودشیفته‌اند؟

چرا فرزندان امروز انقدر خودشیفته‌اند؟

در سال های اخیر، توجه روان شناسان اجتماعی و شخصیت، همچنین منتقدان اجتماعی- فرهنگی، به مقوله خودشیفتگی در جوامع امروزی افزایش پیدا کرده است؛ زیرا طبق بررسی های انجام شده توسط یکی از منتقدان، به نام «کریستوفر لش»، به دلیل ایجاد تغییرات زیربنایی در جوامع امروزی، خودشیفتگی در میان نسل امروز شیوع بالایی پیدا کرده است، به طوری که وی این احتمال را تحت عنوان «روان رنجوری عصر حاضر» مورد بررسی قرار داده است. افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته، درکی غیرواقع بینانه و کاذب از اهمیت خود دارند؛ صفتی که به خودبزرگ‌بینی معروف است.
چکار کنم عزت نفسم بره بالا؟!

چکار کنم عزت نفسم بره بالا؟!

کسب دانش و به اشتراک گذاشتن آن، توانمند ساختن آدم‌ها برای یادگیری از دیگران و درک بهتر جهان می‌توانند در تقویت عزت نفس موثر باشند. آیا غیر از این موارد، نکات دیگری هم وجود دارند که موجب تقویت عزت نفس شوند؟
خودتان را نوازش كنید!

خودتان را نوازش كنید!

صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید، حتما در آینه خودتان را می‌بینید؛ دستكم برای چند دقیقه، اما هیچ وقت به‌خودتان نگاه می‌كنید؟ صورت‌تان را نوازش می‌كنید؟ به‌خودتان در آینه لبخند می‌زنید و می‌گویید:« فلانی سلام؛ صبحت به خیر!» یا برای چند دقیقه در روز سكوت می‌كنید و فقط به‌خودتان، به روان و جسم‌تان فكر می‌كنید و می‌ببینید چه كمبودها یا بیش‌بودهایی دارد و به فكر رفع آنها باشید؟
کی باید مشاوره برویم؟
تفاوت‌های مشاوره و روان‌درمانی

کی باید مشاوره برویم؟

در ایران اما حضور در جلسات مشاوره پیش و پس از ازدواج هنوز انقدر جا نیفتاده است. متأسفانه این باور غلط که هرکس پیش روانشناس می‌رود حتماً بیمار است و مشکل روانی دارد به شدت در جامعه پر رنگ است.
چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟

چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟

درگیری‌هایی لفظی در خیابان یکی از عوامل تأثیرگذار در دعواهای فیزیکی است. اتفاقی که اگر با کنترل خشم همراه نباشد گاه می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به بار بیاورد.
۳