فیلم

فیلم "کلوپ همسران" یک کمدی رمانتیک

بحث کمدی رمانتیک در ایران جدی گرفته نشده است. شما ساختار سه‌پرده‌ای کلاسیک را به کار می‌برید و از جنگ زن و مرد که پایه ژانر کمدی رمانتیک است بهره می‌گیرید تا به موضوعات و انتقاد‌های اجتماعی بپردازید.
تجربه زندگی پس از مرگ در فیلم
گفتگو با امیر شیرمحمدی، کارگردان فیلم «زنده باد مرگ»

تجربه زندگی پس از مرگ در فیلم "زنده باد مرگ"

در واقع چند جوان دانشجوی پزشکی برای اینکه به پدیده مرگ پی ببرند، تصمیم می‌گیرند تجربه زندگی پس از مرگ را خودشان تجربه کنند. فارغ از اینکه کارگردان در این فیلم چه نگاهی به این موضوع داشته، اما مخاطب تا پایان با فیلم و شخصیت‌هایش همراه می‌شود و فیلم را دوست خواهد داشت. 

"روزی روزگاری... در هالیوود"؛ روایتی واقعی از زندگی "رومن پولانسکی"

وقتی صحبت از اتفاقی که برای رومن پولانسکی افتاد، می‌شود، درباره تراژدی‌ای صحبت می‌کنیم که برای اغلب انسان‌ها قابل درک نیست. منظورم به شارون و نوزاد به دنیا نیامده‌اش است که به راستی بدون اینکه به دنیا بیاید، زندگی کرد. حتی گفتن این جمله هم احمقانه است.
فیلم زغال؛ خانواده‌هایی که می‌سوزند
گفتگو با اسماعیل منصف، کارگردان فیلم «زغال»

فیلم زغال؛ خانواده‌هایی که می‌سوزند

قصه پدری تکیده و مستمند که زیر بار اندوهی که زندگی پیش روی او می‌گذارد در حال له‌شدن است. شاید از ظاهر این خط داستانی کوتاه نکته دندان‌گیری جلب‌توجه نکند، اما در باطن و از هر حیث زغال فیلم متفاوتی از کار درآمده که توجه اغلب منتقدان را به خود جلب کرده است.
فیلم مردی بدون سایه؛ عاشقانه‌ای رمزآلود

فیلم مردی بدون سایه؛ عاشقانه‌ای رمزآلود

مردی بدون سایه با هر متر و معیاری فیلمی اجتماعی است. فیلمی درباره سوءظن، خیانت و قتل‌های ناموسی. البته علیرضا رئیسیان بر این باور است که تمام فیلم‌هایش، فیلم‌های اجتماعی هستند.
جوکر چگونه متولد شد؟
گفتگو با واکین فینیکس، تاد فیلیپس و رابرت دنیرو درباره «جوکر»

جوکر چگونه متولد شد؟

فیلمی که روایتی زننده از بررسی شخصیت و داستان اصلی انتقام‌جوی همیشگی بتمن به نمایش می‌گذارد. «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس نه فیلم بلاک‌باستر کتاب مصور سنتی قلمداد می‌شود نه منبعی معتبر برای شخصیت محوری آن.
سریال‌های ۱۰۰ قسمتی، مخاطب جذب می‌کند؟
تحلیل تصمیم صدا و سیما برای تولید سریال‌های ۱۰۰ قسمتی در گفتگو با علیرضا افخمی

سریال‌های ۱۰۰ قسمتی، مخاطب جذب می‌کند؟

اکنون در تلویزیون رسم این است که به سرعت چیزی برآورد و ساخته شود و به سرعت به آنتن برسد و آن را پر کند. تلویزیون دیگر به تو فرصت اینکه برای کار وقت بگذاری نمی‌دهد.
آمیختگی سیاست و عشق و  آرمان در
نگاهی به ماجرای نیمروز: رد خون

آمیختگی سیاست و عشق و آرمان در "ماجرای نیمروز: رد خون"

با این مقدمه ناگفته پیداست که تصمیم محمدمهدی مهدویان برای ادامه مسیر دشواری که در «ماجرای نیمروز» انتخاب کرده بود، در ساخت فصل دوم آن؛ یعنی همین فیلم در حال اکران «ماجرای نیمروز: رد خون» از همان ابتدا با چه حجمی از چالش‌ها و دشواری‌ها روبه‌رو بوده است.
سینمای ایران خالی از حساسیت و وسواس هنری
 گفته‌هایی از ‏ حسین فرح‌بخش، تهیه کننده و رضا درستکار، منتقد سینما

سینمای ایران خالی از حساسیت و وسواس هنری

وقتی رسانه رسمی ‏کشور و سایر نهاد‌ها و رسانه‌ها از یک سیستم تمامیت‌خواه پیروی می‌کند و شما می‌بینید، حتی منتقد سینمایی هم سر جای خودش ‏نیست، هنرمند هم احساس امنیت نمی‌کند.
فیلم
گفتگو با امیرحسین ترابی، کارگردان فیلم «هزار تو»

فیلم "هزارتو" از بیداد "دروغ و ریا" در جامعه می‌گوید

شک ندارم آن‌هایی که پرده روی مشکلات خود کشیدند روزی برملا می‌شوند ولی عملا ترکش‌های چنین اتفاقی که به اطرافیان اصابت می‌کند سخت و ناگوار است. قصه هزار تو قصه روز انفجار است که پرده حرمت و حیا برداشته شده است.
دلربایی جهانی عاشقانه در

دلربایی جهانی عاشقانه در "سرخپوست"

"سرخپوست"جهانی را به تصویر می‏‌کشد که به‌سوی روشنی در حرکت است و سرانجامش به انسان‌‏دوستی، شرافت و عشق منتهی می‌‏شود؛ آنچه همه ما خواستارش هستیم.
۳