"خوب، بد، جلف ۲"، اثری آبگوشتی بدون فرم و محتوا

بنابراین برای دیدن اثری رکوردشکن در گیشه راهی سالن نمایش فیلم شدیم، اما نتیجه در نهایت متفاوت با انتظار و پیشداوری‌های ما بود و خط بطلانی که بر همه این‌ها کشیده شد، نشان داد گویی هنوز پیمان قاسمخانی در سایه موفقیت ناشی از خوب، بد، جلف نخستین به‌سر می‌برد .
طغیان حاتمی کیا، افشاگری فرامرز قریبیان
جنجال در روز هفتم جشنواره فیلم فجر؛

طغیان حاتمی کیا، افشاگری فرامرز قریبیان

فرامرز قریبیان هم که در نشست خبری حاضر شده بود، در مورد فیلم "عصبانی نیستم" ساخته رضا درمیشیان و ماجرای تغییر اعطای جایزه سیمرغ بهترین بازیگرمرد در آن سال از نوید محمد زاده به رضا عطاران دست به افشاگری زد و البته پیش از گفتن این ماجرا از سینما خداحافظی کرد. قریبیان گفت: " در چند سال گذشته و از زمان اتفاقات مربوط به جشنواره‌ای که فیلم "عصبانی نیستم" در آن بود، ماجرا‌هایی پیش آمده که ترجیح می‌دهم دیگر در سینما نباشم، چون حوصله بچه‌بازی مسئولان سینمایی را ندارم. "
تحسین پیمان معادی، حمله به مهران مدیری
در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟

تحسین پیمان معادی، حمله به مهران مدیری

بسیاری از مخاطبان ومنتقدان، بازی پیمان معادی را تحسین و از مهران مدیری انتقاد کرده اند، البته انتقاد‌ها به مهران مدیری از سالن نمایش آغاز شد و تا نشست خبری این فیلم هم ادامه داشت. احمدی تهیه کننده فیلم "درخت گردو" در نشست خبری این فیلم، در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل انتخاب مهران مدیری و سابقه رابطه او در اول مارکت گفت: "این طور نیست او یکی از گزینه‌های اصلی ما بود و انتخابش هیچ ربطی به رابطه‌ای که با افتخار با او دارم ندارد. "

"روز بلوا" و دوراهی انتخاب

دوراهی که در یک سوی آن پای خانواده و آبروی خانوادگی در میان است و در سوی دیگرش دفاع از شرافت انسانی و حرفه‌ای‌اش.

"دوزیست"، ماجرای جبر زندگی یا دورویی؟!

اولین چیزی که از برزو نیک نژاد پرسیدم برای این بود که چرا من این نقش را بازی کنم. در بازیگری جرات ریسکم بالاست، زیرا رویایی ندارم و فقط می‌خواهم تجربه کنم و یاد بگیریم.
در روز سوم جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟
دفاع فراستی از "روز صفر" سعید ملکان

در روز سوم جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟

ساخت "روز صفر" پس از فیلم "شبی که ماه کامل شد" باعث شد تا برخی مخاطبان و منتقدان از سعید ملکان انتقاد کنند که چرا دوباره سراغ یک سوژه تکراری رفته است. اما در این میان برخی از منتقدان هم گفته اند که فیلم نرگس آبیار به دل خانواده‌ی ریگی می‌رفت و در طول فیلم ما همراه فائزه همسر عبدالمجید ریگی در پاکستان بودیم. فیلم ملکان سراغ نقطه‌ی مقابل رفته یعنی ماموران امنیتی که باید ریگی را دستگیر کنند. اما در حقیقت فیلم ملکان یک اثر فانتزی جاسوسی سرحال از کار درآمده که ربط چندانی به ماجرای ریگی و ماموران امنیتی ایران ندارد.

"درخت گردو"؛ یک ملودرام اجتماعی است

فیلم «درخت گردو» علیه جنگ و تصویرگر زشتی‌های جنگ است. به نظرم می‌آید هیچ‌کسی طرفدار جنگ نباشد و هیچ‌کس هم دوست نداشته باشد جنگ به وقوع بپیوندد.
در روز دوم جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟

در روز دوم جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟

"تومان" سومین فیم بلند مرتضی فرشباف است که در روز دوم، به عنوان سومین فیلم در پردیس ملت به نمایش درآمد. فیلم فرشباف که با وجود طولانی بودن، تا آخر تقریباً تمام تماشاگرانش را در سالن نگه داشت، نشستی بی‌حاشیه و نسبتا خلوت را در ساعت پایانی روز دوم جشنواره تجربه کرد. البته ریتم کند این فیلم و ساختار متفاوت آن، بیشترین بحث به میان آمده در نشست خبری "تومان" بود.

"آتابای" فیلم زنانه‌ای است

به واسطه کار کردن است که می‌توانیم حرف خودمان را بزنیم و تغییر را شروع کنیم. به نظرم باید تلاش کنیم، آدم بهتری باشیم و با فرهنگ است که می‌توانیم این را ثابت کنیم.
روایت دغدغه‌های انسانی در فیلم‌های روز نخست جشنواره
نگاهی به فیلم‌های "سه کام حبس"، "قصیده گاو سفید" و "عامه پسند"

روایت دغدغه‌های انسانی در فیلم‌های روز نخست جشنواره

سالور بار دیگر نشان داد که می‌توان یک کارگردان و جامعه‌شناس بود و سیاهی‌های جامعه را به مخاطب نشان داد. فیلم سالور فلاکت‌ها را در چشم مخاطب فرو می‌کند و به او اجازه تنفس برای همراهی نمی‌دهد.
فیلم

فیلم "بی‌صدا حلزون" تمثیلی از تنهایی انسان امروز

دزفولی‌زاده می‌توانست این فیلمنامه پر رمز و راز را با حضور بازیگران ناشناخته تبدیل به فیلمی متفاوت‌تر کند، اما انتخاب او و حضور بازیگران آشنا و شناخته شده در نقش‌هایی است که چه بسا دور از انتظار مخاطب باشد.
فیلم

فیلم "درخت گردو"؛ روایتی متفاوت از ۳ دوره تاریخی

درخت گردو از همان ابتدا جنجالی آغاز شد، حضور همزمان پیمان معادی و مهران مدیری در کنار یکدیگر شوک بزرگی به سینمای ایران بود، ترکیب این دو بازیگر در کنار مهدویان که همیشه ترکیب بازیگران مشخصی را داشته نشان دهنده متفاوت بودن درخت گردو با آثاری همچون ماجرای نیمروز و لاتاری است.
جهانی شدن سینمای ایران در دهه ۸۰
نگاهی به فیلم‌های برجسته در دهۀ هشتاد

جهانی شدن سینمای ایران در دهه ۸۰

دهه‌ای که امکان مطرح شدن موضوعاتی را فراهم ساخت که پیش از این ممکن نبود و در جوار این موقعیت، آدم‌هایی از دل این فضا سربرآوردند که موفق شدند سینمای ایران را به سینمای جهان معرفی و ارائه کنند.
۵