سرمایه گذاری تاریخی در صنعت خودرو ایران

سرمایه گذاری تاریخی در صنعت خودرو ایران

تیری بلوره قائم مقام رنو فرانسه که قرارداد تاریخی سرمایه گذاری کلان این شرکت در ایران را از سوی فرانسوی ها امضاء کرد در سفری یک روزه با وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت ایران دیدار خواهد کرد. با گذشت چهار ماه از انعقاد قرارداد سرمایه گذاری رنو فرانسه با شرکای ایرانی هنوز مسیر اجرای قرارداد مشخص نیست و با کاهش شانس استفاده از شرکت بن رو در این قرارداد، طرفین باید برای بهره‌گیری از گزینه های جایگزین هر چه سریعتر به توافق برسند.
آیا پژو- سیتروئن این بار نیز موفق می‌شود؟

آیا پژو- سیتروئن این بار نیز موفق می‌شود؟

در سال‌های بعد از انقلاب، فرانسوی‌ها پررنگ‌ترین حضور را بین خودروسازان بین‌المللی، در بازار ایران داشتند و به‌نوعی زیرساخت خودروسازی کشور نیز فرانسوی شده است. دومین نمایشگاه خودرو تهران با وجود ابهامات فراوان درمورد قوانین واردات خودرو به کشور، محلی برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با محصولات جدید شرکای فرانسوی وچینی صنعت خودروی ایران بود.
مثل بنز

مثل بنز

هفته گذشته طی قراردادی که به امضای مقامات عالی دو شرکت صنعتی ایران‌خودرو و مرسدس بنز رسید، موضوع بازگشت مشهورترین برند صنعت خودرو آلمان و بزرگ‌ترین سازنده خودروهای تجاری در جهان به بازار ایران نهایی شد و به نتیجه رسید. این توافق که جنبه‌های مختلفی دارد، قرار است در سه بخش ساخت کامیو‌ن‌های سنگین تجاری، موتورهای دیزلی و نیز شبکه فروش و خدمات پس از فروش حرکت‌های تازه‌ای را شکل دهد که در نهایت می‌تواند به رشد ابعاد بازار خودروهای تجاری ایران و نیز افزایش سطح رضایت مشتریان از تولیدات سنگین بینجامد.
می‌شود با تو دل به دریا زد؟

می‌شود با تو دل به دریا زد؟

نگاهی به وضعیت تولید خودروهای تجاری در ایران در یک بازه زمانی 20ساله از 1996 تا 2016 نشان می‌دهد ما یک روند سینوسی و پرفراز و نشیب را در این دو دهه طی کرده‌ایم. قرارداد اخیر مرسدس‌بنز می‌تواند آغاز خوبی برای بازگشت ما به چرخه جهانی این صنعت و ورود بخشی از فناوری‌ها به کشور باشد
نگاه مرسدس‌بنز به ایران استراتژیک است

نگاه مرسدس‌بنز به ایران استراتژیک است

بدون طراحی یک سیستم لیزینگ قدرتمند و کم‌هزینه که بتواند به دارندگان خودروهای تجاری برای نوسازی خودروهای تجاری خود اطمینان دهد، نمی‌توان چندان به رشد تیراژ تولید خودروهای تجاری در ایران امیدوار بود. فربد زاوه ضمن برشمردن مزایای حضور برند معتبر مرسدس‌بنز در ایران، موفقیت صنایع داخلی در حوزه ساخت خودروهای تجاری و افزایش چشمگیر میزان تیراژ این نوع از محصولات را تنها مشروط به حضور چند برند مشهور مثل مرسدس‌بنز، ولوو و اسکانیا نمی‌داند و می‌گوید لازم است در کنار تلاش برای تولید کیفی و باثبات این محصولات در ایران، به تامین مالی کلان و کم‌هزینه برای خریداران خرد نیز توجه شود.
آمار تولید ۸ ماه خودروسازان اعلام شد

آمار تولید ۸ ماه خودروسازان اعلام شد

جدیدترین آمار تولید خودروهای داخلی در شرایطی از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت منتشر شد که طبق آن، سه خودروساز بزرگ کشور توانسته‌اند تیراژ خود را افزایش دهند.
خودرو داخلی کمترین ایمنی جهان را دارد
تعرفه‌واردات را کاهش دهید تا مردم خودرو ایمن سوار شوند

خودرو داخلی کمترین ایمنی جهان را دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل گفت: ان‌شاءالله وزیر اقتصاد یاری کند که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم‌مان بتوانند خودروهای ایمن سوار شوند و خسارت شرکت‌های بیمه کاهش یابد. داود کشاورزیان در همایش بیمه و توسعه گفت: یک میلیارد خودرو در جهان پلاک شده و دو درصد این آمار در ایران است در حالی که یک درصد جمعیت دنیا هستیم. وی ادامه داد: حدود ۱.۲۵ درصد از تلفات جاده ای را داریم، اینکه این آمار به کمتر برسد با توجه به آمار و ارقام سخت است، یا شدنی نیست.
دادخواهی برای گشایش
طرح شکایت از سازمان توسعه تجارت به دلیل تحمیل زیان ۳۵ میلیارد تومانی به بیش از ۱۰ واردکننده خودرو

دادخواهی برای گشایش

مدت‌های مدیدی از بسته شدن سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی بدون اعلام دلیلی خاص می‌گذرد. واردکنندگان خودرو که در کل سهمی کمتر از شش درصد بازار خودروی ایران را در اختیار دارند، به دلیل ناتوانی در پاسخ‌دهی مناسب به تعهدات قبلی خود با ضرر و زیان مادی مواجه شده و حتی اعتبار خود را در شرف نابودی می‌بینند.
ای کاش زودتر پا می‌گرفت

ای کاش زودتر پا می‌گرفت

اصولاً در مدیریت کلان اقتصادی فارغ از اینکه چه نوع کالایی، در چه سیستم اقتصادی در حال آمد و شد است، وقتی تصمیمات خلق‌الساعه باشد، یعنی سرمایه‌گذار از آینده سرمایه‌گذاری خود اطلاع دقیقی نداشته و نداند که چه اتفاقی در حوزه اقتصاد، بازرگانی و صنعت رخ می‌دهد، سودجویی یا انتفاع حداکثری از کمترین میزان سرمایه‌گذاری هدف‌گذاری شده و تلاش اقتصادگردان در کسب سود بیشینه از این موقعیت به قوی‌ترین شکل ممکن آن هم در کمترین زمان رخ می‌دهد.
مدنیت علیه انحصار
فرهاد احتشام‌زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو

مدنیت علیه انحصار

بی‌ثباتی در بازار خودروهای وارداتی باعث شده تا انجمن صنفی واردکنندگان خودرو به نمایندگی از فعالان این حوزه، خواسته قانونی خود را به صورت حقوقی پیگیری کرده و برای نخستین بار از دولت در مقام بخش خصوصی به دلیل عدم پایبندی به قانون و تحمیل میلیاردها تومان ضرر به واردکنندگان خودرو شکایت کند. درباره این اقدام مدنی با فرهاد احتشام‌زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو به گفت‌وگو نشسته و پیگیر ماجرا شده ایم. این فعال بخش خصوصی اعتقاد دارد هیچ‌کس نباید در ایران پا را از دایره قانون فراتر نهد، در عین حال او سوگیری دولت به نفع خودروسازان دولتی را دلیل پافشاری برای ممانعت از واردات می‌داند.
مسابقه اقتصادی خودروهای آلمانی و ژاپنی

مسابقه اقتصادی خودروهای آلمانی و ژاپنی

وقتی می‌خواهید خودرو بخرید احتمالاً به چند نکته توجه می‌کنید. کیفیت، قیمت، امکانات، استهلاک، هزینه تعمیر و نگهداری، پشتیبانی خدمات پس از فروش و در نهایت، رونق بازار دست‌دوم. اگر خودرو مورد علاقه شما همه این ویژگی‌ها را یکجا داشته باشد، قطعاً از خرید خود راضی خواهید بود.
همچنان متلاطم
نگاهی به تحولات بازار خودرو

همچنان متلاطم

سه‌ماهه سوم سال سیل عظیم محصولات وارداتی روی دست واردکنندگان بماند و با اقبال بازار مواجه نشود اما شرایط جدیدی که در اثر بحث افزایش تعرفه‌ها ایجاد‌شده، تمام معادلات قبلی را به هم زده و بازار و خریداران را تشنه‌تر کرده به طوری که خرید و فروش برخی از مدل‌های کمتر‌محبوب هم به شدت رونق گرفته است.
۳