دستگیری اوتونیل، رئیس بزرگ‌ترین کارتل کوکائین کلمبیا

دستگیری اوتونیل، رئیس بزرگ‌ترین کارتل کوکائین کلمبیا

دایرو آنتونیو اوسوگا، ملقب به «اوتونیل» رهبر بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور کلمبیا موسوم به «کِلان دِل گُلفو» (خاندان خلیج)، در منطقه‌ای روستایی در اورابا در آمریکای جنوبی توسط نیرو‌های مسلح کلمبیایی دستگیر شد.

کد خبر : ۱۰۰۰۲۶
بازدید : ۸۶۷۷
فرادید | یکی از شاهراهان بدنام کلمبیا در زمینه مواد مخدر به نام اوتونیل دستگیر شده، پلیس این عملیات را بزرگترین ضربه به شبکه قاچاق این کشور از زمان مرگ پابلو اسکوبار توصیف کرده است.

به گزارش فرادید؛ روز شنبه یکم آبان ماه امسال بود که مقامات کلمبیایی از دستگیری دایرو آنتونیو اوسوگا ۵۰ ساله، معروف به «اوتونیل»، در منطقه‌ای روستایی در اورابا در آمریکای جنوبی توسط نیرو‌های مسلح، خبر دادند.

به گفته دیگو مولانو، وزیر دفاع، عملیات روز شنبه با نام اوزیریس، شامل بیش از ۵۰۰ نفر از نیرو‌های ویژه کلمبیا و ۲۲ فروند بالگرد بود. این عملیات که منجر به کشته شدن یک افسر پلیس شد، به تلاش‌های چندین ساله برای یافتن اوتونیل پایان داد.

اوتونیل متهم به ارسال ده‌ها محموله کوکائین به ایالات متحده، کشتن افسران پلیس، استخراج معادن غیرقانونی، به کارگیری افراد زیر سن قانونی و سوء استفاده جنسی از کودکان است.

او در در سال‌های گذشته رهبری بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور، موسوم به «کِلان دِل گُلفو» (خاندان خلیج) را برعهده داشته و به همین دلیل در فهرست افراد تحت تعقیب در کلمبیا در صدر جدول قرار گرفته است.

در این رابطه ایوان دوک، رئیس جمهور کلمبیا، در پیامی ویدئویی از بازداشت این قاچاقچی ۵۰ ساله استقبال کرده و گفته که «این بزرگترین ضربه علیه قاچاق مواد مخدر در کشور ما در این قرن است. این ضربه تنها با سقوط پابلو اسکوبار در دهه ۱۹۹۰ قابل مقایسه است».

رئیس بزرگ‌ترین کارتل کوکائین کلمبیا به دام افتاد
عملیات دستگیری اوتونیل

براساس گزارش رسانه ها، در عملیات دست‌یابی به «اوتونیل»، حدود ۵۰۰ سرباز با پشتیبانی ۲۲ بالگرد وارد منطقه جنگلی نکوکلی شده بودند.

طبق گفته‌های پلیس کلمبیا، اوتونیل در جنگلی در موطن اصلی خود یعنی منطقه اورابا، مخفی شده بود و از تلفن استفاده نمی‌کرد و برای برقراری ارتباط از افرادی به عنوان پیک استفاده می‌کرد.

خورخه وارگاس، رئیس پلیس کلمبیا، هم در یک نشست خبری گفته که اوتونیل در آنجا از ترس مأموران مقامات زیر باران می‌خوابید و هرگز به مناطق مسکونی نزدیک نمی‌شد.

او همچنین گفته مقامات کشورش برای یافتن این شخص عملیات ماهواره‌ای مهمی را با سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا انجام دادند.

گویا ایالات متحده برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود جایزه‌ای ۵ میلیون دلاری تعیین کرده بود.
رئیس بزرگ‌ترین کارتل کوکائین کلمبیا به دام افتاد
دولت کلمبیا هم برای اطلاعات محل اختفای این تبهکار قاچاق مواد مخدر ۸۰۰ هزار دلار جایزه تعیین گذاشته بود.

آغاز کار اوتونیل و برادرش به‌عنوان افراد مسلح به یک گروه چریکی چپ‌گرای منحل شده، به نام ارتش آزادی‌بخش مردمی مربوط است.

البته بعدا‌ها این دو برادر تغییر موضع داده و به یک گروه شبه‌نظامی راست، ملحق شده بودند.

آن‌ها به گروهی به نام «طایفه خلیج» ملحق شدند که اعضای سابق گروه‌های شبه‌نظامی راست افراطی را دور خود جمع می‌کند و ۱۲۰۰ مرد مسلح دارد.

این گروه شبه نظامی در ۱۰ استان از ۳۲ استان کلمبیا فعال است.

بااین حال، در ماه مارس سال جاری میلادی پلیس کلمبیا و آژانس مبارزه با مواد مخدر ایالات‌متحده، خواهر اوتونیل، نینی یوهانا اوسوگا را هم دستگیر کرده بود.

به گفته پلیس، او به آمریکا تحویل داده شد تا به اتهامات مربوط به قاچاق مواد مخدر و پول‌شویی‌اش رسیدگی شود.

حالا هم تصاویری توسط دولت کلمبیا منتشر شده که اوتونیل را در حالی که با دستبند و در محاصره سربازان در بوگوتا فرود آمده بود، نشان می‌داد.

او تحت تدابیر شدید امنیتی راهی زندان شده بود.
رئیس بزرگ‌ترین کارتل کوکائین کلمبیا به دام افتاد
براساس گزارش رسانه ها، اوتونیل در سال ۲۰۰۹ میلادی در دستگاه قضایی آمریکا متهم شناخته شده؛ بنابراین ممکن است پس از دستگیری به دادگاهی در نیویورک مسترد شود.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    ای بابا

    چرا گرفتند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تو پاک بودی ...................

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید