قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۴

امروز ۴ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۰۳ دلار و ۱۵ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۰۳۰
بازدید : ۴۳۹۳

فرادید | طلا علیرغم کاهش ۰.۱۹ درصدی نسبت به روز گذشته، اما وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۴ آبان ماه به ۱۸۰۳ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به دنبال تضعیف دلار و در حالی که سرمایه گذاران در حال ارزیابی نحوه واکنش فدرال رزرو به فشار‌های تورمی هستند قیمت طلا روز دوشنبه در حوالی رقم ۱۸۰۰ دلار در نوسان بود.

به گزارش فرادید؛ این اولین بار از اواسط سپتامبر (شهریور) بود که یک قرارداد آتی طلا بالاتر از سطح ۱۸۰۰ دلار قرار گرفت، این قرارداد طلای طولانی مدت کلیدی برای ورود مجدد به مناطق رکورددار بالای سطح ۲ هزار دلاری عنوان می‌شود.

اد مویا، سرپرست تحقیقات قاره آمریکا در پلتفرم معاملات آنلاین OANDA، گفت: «به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران از تورم طولانی‌تر و همچنان که اروپا و آسیا به مبارزه با کووید ادامه می‌دهند، قیمت طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار بازگشت. طلا می‌تواند در سطح ۱۸۴۰ دلار با مقاومت روبرو شود و سطح ۱۸۷۵ دلار مقاومت عمده‌ای را ایجاد کند.»

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس در این باره گفت: «در حالی که برخی سرمایه گذاران به دنبال در امان نگه داشتن دارایی‌های خود از تورم هستند شاهد شکل گیری روند مقطعی رشد قیمت طلا هستیم.» وی افزود، اگر قیمت طلا از رقم ۱۸۰۰ دلار عبور کند سطح مقاومت فنی بعدی ۱۸۳۰ دلار خواهد بود.

اما به گفته رودا در بلند مدت روند حرکت قیمت طلا بیشتر بستگی به این خواهد داشت که بانک‌های مرکزی برای مهار تورم چگونه اقدام می‌کنند.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ۱۳ یا ۸۷ درصد، افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. در همان زمان، دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد در کوتاه مدت نسبت به قیمت طلا بی طرف بودند. هیچ تحلیلی در مورد طلا نزولی نبود.

فعالان بازار اکنون به نشست‌های بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه چشم دوخته اند. انتظار نمی‌رود هیچ کدام از این دو بانک تغییری در سیاست پولی خود اعمال کند، اما شاخص‌های بازار نشان از رشد بیشتر شاخص‌های تورم دارد.

عامل دیگری که به تقویت قیمت طلا کمک کرده کاهش ۰.۱ درصدی شاخص دلار بوده است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید