واکنش‌ها به معارفه محمدرضا فرزین، مدیرعامل جدید بانک ملی

واکنش‌ها به معارفه محمدرضا فرزین، مدیرعامل جدید بانک ملی

برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای با انتقاد از استقبال نظامی از رئیس بانک ملی، معتقدند که این تشریفات خارج از حافظه عمومی است و نباید چنین استقبالی برای مدیرعامل یک بانک انجام شود. از این رو آن‌ها معتقدند که فرزین و خاندوزی باید از مردم عذرخواهی کنند.  

کد خبر : ۱۰۰۰۵۲
بازدید : ۹۴۴۰

فرادید | استقبال نظامی از محمدرضا فرزین، مدیرعامل جدید بانک ملی در نخستین روز کاری او، جنجال آفرین شده است. استقبالی که با واکنش فعالان سیاسی و رسانه‌ای مواجه شده است. اما مسئولان بانک ملی می‌گویند که فرزین از این استقبال خبر نداشته است.

به گزارش فرادید؛ فرزین که تا پیش از این مدیرعامل بانک کارآفرین بود، روز یکشنبه با حکم سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران منصوب شد. اما پس از حضور او در ساختمان اداری بانک ملی، مراسم استقبال سان و احترام نظامی برای مدیرعامل جدید برگزار شد. تشریفاتی که پیش‌تر در مراسم‌های رسمی و برای مقامات ارشد سیاسی و نظامی کشور برگزار می‌شد.

محمد رضا فرزین در دولت‌های نهم و دهم دبیری ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها، معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد و مدیرعاملی صندوق توسعه ملی را بر عهده داشته است.

پیش از انتصاب فرزین به مدیرعاملی بانک ملی، احتمالاتی درباره حضور او در وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی مطرح شده بود. اما در نهایت فرزین به هیچ یک از پست‌های کلیدی اقتصادی دولت سیزدهم نرسید.

واکنش ‌ها به استقبال نظامی از مدیرعامل بانک ملی

برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای با انتقاد از استقبال نظامی از رئیس بانک ملی، معتقدند که این تشریفات خارج از حافظه عمومی است و نباید چنین استقبالی برای مدیرعامل یک بانک انجام شود. از این رو آن‌ها معتقدند که فرزین و خاندوزی باید از مردم عذرخواهی کنند.

در این میان بخشی از فعالان سیاسی نیز بر این عقیده‌اند که این تشریفات بیشتر برای خودنمایی تدارک دیده شده است.

برخی از نمایندگان ادوار مجلس و فعالان سیاسی اصولگرا نیز با انتقاد از این اقدام، می‌گویند که رفتار‌های نظامی در دستگاه‌های اقتصادی آن‌ها را از ماموریت‌شان دور می‌کند. آن‌ها معتقدند که دولت باید تشریفات عجیب بانک‌ها را حذف کند.

در این رابطه، هدایت خادمی، نماینده اصولگرای مجلس دهم در توییتی کنایه‌آمیز نوشت: «ارتش، تیپ، گردان، نیرو‌های هوایی، زمینی و دریایی بانک ملی را که دیدیم، خدا را شکر خیالمان راحت شد. مطمئن شدیم دیگر نیازی به دلاورمردان سپاه و ارتش، برای راندن دشمنان تازه بدوران رسیده تا اسکندریه نیست، همین‌ها کافی اند پول فراوان هم دارند. بانک‌های دیگر هم از این ابتکار تاریخی یاد بگیرند.»

گروهی از فعالان رسانه‌ای هم معتقدند که نظامی‌گری خارج از فهم حافظ ملت و شبهه افکن، دشمن دموکراسی است و فضا را به سمت نظامی گری و خفقان می‌برد.

بخش دیگری از کاربران هم می‌گویند که این تشریفات بیشتر رواج‌دهنده سیستم ارباب-رعیتی و اشرافی‌گری است.

اما در مقابل برخی از کاربران و فعالان سیاسی با حمایت از این تشریفات، معتقدند که مراسم سان نظامی صرفاً برای خوش آمد گویی است و نباید به مدیرعامل بانک ملی تاخت.

واکنش‌ها به معارفه عجیب مدیرعامل جدید بانک ملی

دفاع بانک ملی از تشریفات عجیب!

پس از بالاگرفتن انتقاد‌ها از استقبال عجیب نظامی از محمدرضا فرزین، مسئولان بانک ملی به دفاع از این تشریفات پرداختند. حسین صابری، مدیرکل حفاظت فیزیکی بانک ملی می‌گوید که این مراسم در واقع نوعی خوش آمد گویی به مدیر عامل جدید بود و از ده‌ها سال پیش این رویه در بانک ملی وجود داشته است.

البته صابری این را هم گفته که فرزین مدیرعامل جدید بانک ملی از این موضوع اطلاعی نداشته است.

طبق گفته او، این استقبال جزو دستورالعمل‌های بانک است و برای مقامات دیگر نیز انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت فیزیکی بانک ملی توضیح می‌دهد که گروه حفاظت فیزیکی ماهیت نظامی دارند و به همین دلیل با سلام نظامی این خوش آمد گویی انجام می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    به مدیر عامل جدید انتقادی وارد نیست. به حفاظت فیزیکی انتقاد وارده که چرا بعد از این همه سال، تملق و چاپلوسی و کاری که در حد حدود ارگان غیر نظامی نیست را انجام داده؟!!! باید دید واکنش مدیر عامل جدید در قبال مسئول این اداره کل چیست بعد قضاوتش کرد!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید