سورنتو ۲۰۲۱؛ شاسی بلند جذاب کرهای
اما سورنتو ۲۰۲۱ یک نمونه هیبریدی نیز دارد که شامل موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری در هماهنگی با یک موتور الکتریکی ۴۴ کیلوواتی میشود. در این مجموعه از بسته باتری ۱.۵ کیلوات ساعتی لیتیوم –یون استفاده شده تا مجموع خروجی پیشرانه برابر با ۲۲۷ اسب بخار باشد.
تصاویر خارج از استودیو سورنتو مدل ۲۰۲۱ در دسترس قرار دارد که در ادامه مشاهده میکنید. سورنتو جدید در بخش پیشرانه، گزینههای متنوعی را پیش روی مشتریان قرار میدهد:
کیا موتورز در این قسمت مجموعه متنوعی را ارائه میدهد. مدل پایه با موتور تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر که ۱۹۱ اسب بخار خروجی و ۲۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد، ارائه میشود. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ خواهد بود.
نمونه دیگر به مدل توربوشارژ همین پیشرانه مربوط میشود که با جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک هماهنگ شده و برابر با ۲۸۱ اسب بخار خروجی و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور دارد. میزان مصرف سوخت موتور پایه در حالت ترکیبی حدود ۸.۷ لیتر است و در موتور توربوشارژ به ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرسد.
اما سورنتو ۲۰۲۱ یک نمونه هیبریدی نیز دارد که شامل موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری در هماهنگی با یک موتور الکتریکی ۴۴ کیلوواتی میشود. در این مجموعه از بسته باتری ۱.۵ کیلوات ساعتی لیتیوم -یون استفاده شده تا مجموع خروجی پیشرانه برابر با ۲۲۷ اسب بخار باشد.
در بخش جعبه دنده از مدل ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده که نیرو را به محور جلو انتقال میدهد. آمار مصرف سوخت برای این پیشرانه در شهر برابر با ۶ لیتر، در بزرگراه ۶.۷ لیتر و در حالت ترکیبی ۶.۳ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است.
سامانه تمام چرخ محرک در حالت آپشن پیش روی مشتری قرار میگیرد.
اما برای آن گروه از مشتریان که موتور فناورانه را با قدرت بیشتری میخواهند؛ کیا موتورز یک انتخاب دیگر را در نظر گرفته است! نمونه ۱.۶ لیتری توربو به علاوه جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک، اما با یک موتور الکتریکی قویتر ۶۶.۹ کیلوواتی.
در این مدل ظرفیت باتری لیتیوم-یون نیز به ۱۳.۸ کیلووات ساعت افزایش یافته است. سامانه تمام چرخ محرک نیز به حالت پیش فرض فعال است. با این ویژگیها مجموع خروجی موتور برابر با ۲۶۱ اسب بخار است و خودرو در حالت الکتریکی کامل قابلیت پیمایش ۴۸ کیلومتر را دارد.