اختلاف بر سر لغو محدودیت تردد شبانه

اختلاف بر سر لغو محدودیت تردد شبانه

بررسی اظهارات اعضای ستاد ملی کرونا و مقامات دولت سیزدهم نشان می‌دهد که لغو منع تردد شبانه فعلا برای پایتخت در حال بررسی است، اما هنوز تصمیم جدی برای پایان محدودیت‌های شبانه خودرویی درون شهری گرفته نشده است.

کد خبر : ۱۰۰۰۶۸
بازدید : ۷۷۷۸

فرادید | ۱۱ ماه قبل و همزمان با موج سوم کرونا، محدودیت منع تردد شبانه وضع شد، اما حالا پس از گذشت ۱۱ ماه، برخی از مسئولان وزارت بهداشت این طرح را بی اثر می‌دانند. اما ستاد ملی کرونا همچنان بر اجرای این محدودیت اصرار دارد.

به گزارش فرادید؛ طرح ممنوعیت تردد شبانه که اول آذر ۱۳۹۹ از ساعت ۲۱ شب تا ۳ بامداد آغاز شد، در نهایت به ۲۲ شب تغییر یافت. ممنوعیتی که ابتدا منجر به خلوت شدن خیابان کلانشهر‌ها و شهر‌های کوچک‌تر شد. اما حالا مردم و برخی از اعضای ستاد ملی کرونا معتقدند که منع تردد شبانه در طول هفته‌های اخیر خیابان‌ها را خلوت نکرده است.

البته روز گذشته شایعاتی درباره لغو طرح منع تردد شبانه منتشر شد. شایعه‌ای که پس از گذشت چند ساعت از سوی پلیس راهور تکذیب شد.

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد تا سوم آبان و برابر آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستادملی مقابله با کرونا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی همچنان به قوت خود باقی است.

او گفته همچنان خودرو‌هایی که از ساعت ۱۰ شب الی سه صبح در خیابان تردد داشته باشند، جریمه می‌شوند.

اختلاف بر سر رفع محدودیت تردد شبانه
منع تردد شبانه برداشته می‌شود؟

بررسی اظهارات اعضای ستاد ملی کرونا و مقامات دولت سیزدهم نشان می‌دهد که لغو منع تردد شبانه فعلا برای پایتخت در حال بررسی است، اما هنوز تصمیم جدی برای پایان محدودیت‌های شبانه خودرویی درون شهری گرفته نشده است.

در این رابطه رئیس پلیس راهور تهران هم خبر داد که سه پیشنهاد لغو منع تردد شبانه، اصلاح ساعات کاری و اصلاح ساعت طرح ترافیک را به ستاد کرونای تهران ارائه داده، اما هنوز تصمیمی برای این سه پیشنهاد گرفته نشده است.

علاوه بر این، استاندار تهران هم می‌گوید با توجه به اینکه این طرح اثربخشی لازم را ندارد پیشنهاد ما به ستاد ملی برداشته شدن این محدودیت است که این پیشنهاد به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهد شد.

البته به نظر می‌رسد که ستاد ملی کرونا در شرایط فعلی با لغو تردد شبانه موافقت نکند.

وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا پیش بینی کرده اند که موج ششم کرونا در آبان ماه آغاز شود، از این رو لغو تردد شبانه تصمیم سختی برای آن‌ها خواهد بود.

با این حال برخی از رسانه‌ها معتقدند با توجه به عدم اثرگذاری طرح منع تردد شبانه و بررسی آن از سوی اپیدمیولوژیست ها، ممکن است ستاد ملی کرونا محدودیت تردد شبانه را در هفته آینده لغو کند. از طرفی برخی فعالان رسانه می‌گویند بعید به نظر می‌رسد که دولت بدون طرح جایگزین این محدویت را بردارد.

اختلاف بر سر رفع محدودیت تردد شبانه

محدودیت تردد شبانه بر کنترل کرونا اثر دارد؟

ستاد ملی کرونا در طول یازده ماه اخیر آمار‌های متفاوتی از اثرگذاری طرح محدودیت تردد شبانه منتشر کرده است. اما حالا اپیدمیولوژیست‌ها و برخی از اعضای ستاد کرونا معتقدند که این طرح در طول ماه‌های اخیر بی اثر شده است.

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران در این رابطه معتقد است که دیگر طرح ممنوعیت تردد شبانه تاثیری در کنترل بیماری و کاهش تجمعات خانوادگی ندارد.

او می‌گوید: شکل تردد شبانه در ۶ ماهه دوم سال تغییر پیدا می‌کند و ساعت‌های انتهایی شب خلوت‌تر است و ساعات ابتدایی شلوغ‌تر شده است.

از سوی دیگر، فعالان رسانه‌ای می‌گویند که بخش اعظم خودرو‌های شخصی با استفاده از مجوز تاکسی‌های اینترنتی در طول زمان محدودیت تردد شبانه در فضای شهری عبور و مرور می‌کنند. از این رو اثرگذاری طرح به مرور کاهش یافته است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید