قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۵

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۵

امروز ۵ آبان ماه قیمت بیت کوین با ثبت کاهش ۳.۵۵ درصد به ۶۰,۵۳۱ دلار معادل ۱,۶۷۰,۰۵۳,۲۶۷ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۰۰۷۳
بازدید : ۵۹۶۸

فرادید | بیت کوین به کانال ۶۰ هزار دلار سقوط کرد. قیمت بیت کوین امروز ۵ آبان ماه با ۳.۵۵ درصد کاهش نرخ به ۶۰,۵۳۱ دلار معادل ۱,۶۷۰,۰۵۳,۲۶۷ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۱۴ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۲.۲۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۳۵.۱۱ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ معادل ۶۶,۹۴۹.۶۰ دلار بوده که همینک %۹.۶۶ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸۶ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

پس از اصلاح قیمتی که بیت کوین در هفته گذشته پس از لمس بالاترین سطح قیمت خود یعنی ۶۷,۰۰۰ دلار، تجربه کرد، بیش از ۷۰۰۰ دلار از ارزش خود را در یک روز از دست داد و چندین بار به زیر ۶۰۰۰۰ دلار سقوط کرد. آخرین افت قیمت تا این سطح روز‌های آخر هفته بود که این ارز رمزپایه را به پایین‌ترین سطح قیمت هفتگی آن در ۵۹۴۰۰ دلار رساند.

همانطور که قبلاً گفتیم، طی ساعات بعدی، چشم انداز حرکت این ارز به سرعت تغییر کرد. بیت کوین جهش کرد و بلافاصله تراز ۶۰,۰۰۰ دلار را پس گرفت و به صعود خود ادامه داد.

در نتیجه این اصلاح صعودی، قیمت بیت کوین به بالای ۶۳,۵۰۰ دلار رسید، اما این افزایش قیمت در اینجا دوباره متوقف شد و این بار بیش از ۱۵۰۰ دلار از ارزش آن کاسته شد و تا مرز ۶۲,۰۰۰ دلار سقوط کرد. در حال حاضر، قیمت حدود ۶۰ هزار دلار راکد مانده است.

بسیاری عقیده دارند یکی از دلایل ریزش بیت‌کوین از سقف تاریخی خود اقدامات نظارتی کارگزوه مالی FATF بود، اما کارشناسان عقیده دارند بازار به اصلاح نیاز داشت و این اصلاح برای ادامه رشد بیت‌کوین تا ۱۰۰ هزار دلار لازم است.

تحلیلگران مرکز تحقیقات مستقل فاندسترات اعلام کردند، بعد از رشد قیمت و ثبت سقف جدیدی در کانال ۶۷ هزار دلاری، در آینده نزدیک بیت‌کوین احتمالا به سطح ۹۰ یا ۱۰۰ هزار دلاری می‌رسد.

این روز‌ها پیش‌بینی‌های عجولانه در بازار رمزارز‌ها زیاد است. مثلا یکی براساس آخرین محدوده فیبوناچی ادعا می‌کند بیت‌کوین ۳۰۰ هزار دلار می‌شود، اما به نظر می‌رسد هدف اصلی بازار به سمت ۱۰۰ هزار دلار است. بسیاری از کارشناسان هم عقیده دارند بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید