هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۵

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۵

بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز ۵ آبان ماه در نواحی شمالی کشور بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۰۰۸۸
بازدید : ۷۰۰۴

فرادید | با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش ‍‍پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما ‍‍پیش‌بینی می‌شود.

در برخی نقاط هرمزگان و جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان وقوع رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت مورد انتظار است.

بعدازظهر فردا دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همچنین در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، وزش باد و بارش ‍‍پراکنده رخ می‌دهد.

در مناطقی از نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، وزش باد و رگبار ‍‍پراکنده رخ می‌دهد همچنین شنبه با تداوم فعالیت سامانه در این مناطق در غرب مازندران، گیلان و اردبیل نیز رگبار باران مورد انتظار است.

در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش برف و در نقاطی از غرب و جنوب غرب کشور وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود که شدت بارش در شمال کرمانشاه، همدان، کردستان، زنجان، شمال قزوین و اردبیل خواهد بود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران؛ فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه در جنوب غرب کاهش می‌یابد و در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و در غرب سواحل دریای خزر بارش ادامه خواهد داشت.

دوشنبه در شمال غرب کشور و در استان‌های کردستان، همدان و قزوین بارش و وزش باد ‍‍پیش‌بینی می‌شود همچنین روز‌های جمعه و شنبه شمال خلیج فارس و روز شنبه غرب دریای خزر مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب همراه غبارمحلی با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی جمعه نیمه ابری و همراه با غبارصبحگاهی و در بعدازظهر همراه وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دما ۳۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است همچنین طی این مدت پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد به ۳- و ۲- و دمای هوای اردبیل نیز به ۴- و ۲- درجه سانتیگراد برسد.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید