کشف یک توالت مدرن با قدمت ۲۷۰۰ سال

کشف یک توالت مدرن با قدمت ۲۷۰۰ سال

باستان شناسان نمونه‌هایی از استخوان‌های حیوانات و سفال‌ها و همچنین خاک یافت شده در اطراف این توالت ۲۷۰۰ ساله را جمع آوری کردند، به این امید که در مورد سبک زندگی، رژیم غذایی و بیماری‌های آن زمان بیاموزند.

کد خبر : ۱۰۰۰۹۸
بازدید : ۳۴۴۱۴

فرادید | باستان شناسان اخیرا یک توالت خصوصی ۲۷۰۰ ساله را در بقایای یک املاک سلطنتی باستانی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی کشف کردند. این یک یافته نادر است، زیرا هزاران سال پیش دستشویی رفتن در توالت‌ها فقط برای اشراف ممکن بود و یک امر تجملی تلقی می‌شد.

به گزارش فرادید؛ یاکوف بیلیگ، باستان شناس و مدیر کاوش این پروژه، در ویدئویی در یوتیوب گفت: حمام‌های خصوصی قبلاً فقط در مکان‌های بسیار کمی در بیت‌المقدس کشف شده بودند. این یک یافته بسیار نادر است، زیرا این چیزی است که فقط افراد ثروتمند داشتند.

بیلیگ افزود: این توالت از سنگ آهک تراشیده شده است، با یک صندلی راحت و یک حفره در وسط، بنابراین برای استفاده بسیار راحت بوده است. توالتی که بالای یک مخزن قرار داشته و در داخل یک کابین مستطیل شکل که به عنوان حمام باستانی عمل می‌کرد، پیدا شد.

کشف یک توالت مدرن با قدمت ۲۷۰۰ سال در اورشلیم

در زیر توالت یک مخزن سپتیک وجود داشت - یک ویژگی حتی نادرتر در آن زمان. در میان تعداد انگشت شماری از توالت‌های باستانی که در بیت‌المقدس یافت شده است، تنها یک مورد دیگر از این ویژگی برخوردار است.

بدون آب جاری یا سیستم لوله کشی در آن دوره، گودال توسط خدمتکاران، افراد برده یا زندانیان پاکسازی می‌شد.

این حمام ۳۰ تا ۴۰ کاسه نیز دارد که ممکن است برای نگهداری خوشبو کننده هوا به شکل روغن یا بخور خوشبو استفاده شده باشد.

باستان شناسان نمونه‌هایی از استخوان‌های حیوانات و سفال‌ها و همچنین خاک یافت شده در اطراف این توالت را جمع آوری کردند، به این امید که در مورد سبک زندگی، رژیم غذایی و بیماری‌های آن زمان بیاموزند.

کشف یک توالت مدرن با قدمت ۲۷۰۰ سال در اورشلیم

باستان شناسان در داخل این شهرک باستانی سنگ‌های تزئینی را نیز کشف کردند که برای اهداف مختلف مانند سرستون‌های سنگی - قطعات کوچک سنگی با جزئیات که بالای ستون‌ها را تشکیل می‌دهند - یا قاب پنجره‌ها و نرده‌ها تراشیده شده بودند. بیلیگ و تیمش در نزدیکی توالت شواهدی از باغی پر از درختان زینتی، درختان میوه و گیاهان آبزی کشف کردند.

این اولین بار نیست که باستان شناسان به عادات حمام مردم باستان علاقه مند می‌شوند. سوابق باستان‌شناسی حاوی نکاتی است از آنچه که پیشینیان هزاران سال قبل از از پارچه‌هایی به عنوان دستمال توالت استفاده می‌کرده‌اند.

لایو ساینس قبلا گزارش داده بود که مردم باستان راه‌حل‌های بسیار متنوعی، از لپه ذرت گرفته تا برف، برای پاک‌کردن خود پس از دستشویی استفاده کرده‌اند.

منبع: washingtonpost

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید