قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۶

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۶

قیمت بیت کوین، امروز ۶ آبان ماه با ۲.۶۰ درصد کاهش نرخ به ۵۸,۹۵۸ دلار معادل ۱,۶۵۵,۹۵۷,۶۰۸ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۰۱۱۱
بازدید : ۶۷۵۸

فرادید | بیت کوین کانال ۶۰ هزار دلار را از دست داد. امروز ۶ آبان ماه قیمت بیت کوین با کاهش ۲.۶۰ درصد به ۵۸۹۵۸ دلار معادل ۱۶۵۵۹۵۷۶۰۸ تومان رسید.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰معادل ۶۶,۹۴۹.۶۰ دلار بوده که همینک %۱۱.۸۶ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸۶ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

پس از ثبت بالاترین سطح قیمت در حدود ۶۷,۰۰۰ دلار، طی یک هفته گذشته بیت کوین به تدریج شروع به کاهش نموده و در روز‌های بعد چندین بار به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد. با این حال، پس از افت قیمتی که روز‌های آخر هفته مشاهده شد، وضعیت تغییر کرد و بیت کوین به ۶۳,۰۰۰ دلار رسید.

روز گذشته، به دنبال نوسانات زیادی که دیده شد، قیمت تا ۶۴ هزار دلار بالا رفت، ولی نتوانست مدت زیادی این سطح را حفظ کند. به این ترتیب، طی چند ساعت بعدی چند هزار دلار از ارزش خود را از دست داد و کمی بالاتر از ۶۱,۰۰۰ دلار ایستاد.

به گزارش فرادید؛ ولی دقایقی پیش با بیش از ۳۰۰۰ دلار کاهش، به پایین‌ترین سطح قیمت خود از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) تاکنون یعنی حدود ۵۸۰۰۰ دلار رسید.

با وجود اصلاح صعودی بعدی که منجر به افزایش ۱۰۰۰ دلاری قیمت شد، بیت کوین هنوز زیر ۶۰,۰۰۰ دلار است. این افزایش نوسانات باعث لیکوئید شدن بسیاری از پوزیشن‌های اهرم دار شده است. داده‌های Bybt نشان می‌دهد که میزان لیکوئید شدن پوزیشن‌ها در ۲۴ ساعته به بیش از ۷۵۰ میلیون دلار رسیده است.

بخی تحلیلگران معتقدند عملکرد قیمت بیت کوین همچنان از روند صعودی خیره کننده سال ۲۰۱۷ تقلید می‌کند. آخرین داده‌های مربوط نوسانات بیت‌کوین در مقایسه با گذشته نشان می‌دهد که سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ به طور واقعی چقدر شبیه هم هستند.

بیت کوین در سال جاری فراز و نشیب‌های خود را داشته است، اما همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، بیت کوین/دلار آمریکا در تمام مدت فراکتال ۲۰۱۷ خود را کپی پیست کرده است. تجزیه و تحلیل تازه همین نتیجه را ارائه می‌دهد - و کسانی که نگران کاهش قیمت بیت کوین به ۵۸ هزار دلار هستند، باید آماده باشند اتفاقی جدیدی نیست.

به‌طور شگفت‌انگیزی، تاریخ‌های پدیده قیمت در سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر) ۲۰۲۱ عملا با سال ۲۰۱۷ مطابقت دارند. حساب محبوب توییتر Smart Crypto، که متوجه این روند شد، پیش‌بینی یک «انفجار» در زمان برای سال ۲۰۲۲ شد.

کارشناسان بازار ارز دیجیتال از پیش انتظار چنین اصلاحی را داشتند. برخی از داده‌ها حاکی از آن است که یک افت عمیق‌تر تا سطح ۵۰,۰۰۰ دلار باحفظ روند صعودی کلی اتفاق خواهد افتاد. به گفته مایکل ون دپوپ از تحلیلگران بیت کوین، اگر قیمت بیت کوین نتواند سطح ۵۸,۰۰۰ دلار را حفظ کند، باید منتظر افت بیشتر این رمزارز باشیم.

همچنین، چارلز ادواردز، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کاپریول در این شرایط، معامله گران لِوِریج را به دلیل ایجاد نوسانات سرزنش کرد. او بیان داشت، اساساً بیت کوین تا اینجا باورنکردنی عمل کرده، اما معامله گران لِوریج از کنترل خارج شده اند.

تا زمانیکه این روند تغییر نکند، افزایش قیمت پایدار نخواهیم داشت. داده‌ها نشان می‌دهد که در هر یک ساعت، ۵۰۰ میلیون دلار از ارز‌های دیجیتال نقد می‌شود.

قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید