قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۶

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۶ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۹۹ دلار و ۳۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۱۱۲
بازدید : ۶۸۶۵

فرادید | طلا بار دیگر به کانال ۱۸۰۰ دلار نزدیک شد. امروز ۶ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۱۵ درصد به ۱۷۹۹ دلار و ۳۷ سنت رسید.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا امروز افزایش داشت و موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

شاخص ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود تثبیت شد و موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند. فعالان بازار اکنون منتظر نشست‌های سیاست گذاری امروز بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا هستند.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، تقریبا قطعی است که آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا اعلام خواهد شد و بازده اوراق قرضه آمریکا بالاتر می‌رود در حالی که طلا برای ماندن در نزدیکی مرز ۱۸۰۰ دلار به سختی تقلا می‌کند.

به گزارش فرادید؛ با این حال به نظر می‌رسد بازده واقعی پایین‌تر برای این که مانع ازسرگیری روند نزولی طلا شود، کافی است هر چند که نیروی کافی صعودی برای شکسته شدن مقاومت طلا در سطح ۱۸۳۵ دلار فراهم نمی‌کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda گفت: طلا باید در اینجا تثبیت شود و ممکن است هیچ نوسانی رخ ندهد تا زمانی که هم تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و هم فدرال رزرو آمریکا در ۳ نوامبر اتخاذ شود.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که بانک مرکزی ژاپن آماده حفظ برنامه محرک مالی عظیم خود و کاهش پیش بینی تورم امسال می‌شود، رشد انتظارات تورمی در منطقه یورو می‌تواند چالشی برای بانک مرکزی اروپا ایجاد کند.

طلا اغلب پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم حاصل از اجرای محرک‌های مالی بانک‌های مرکزی شناخته می‌شود با این حال افزایش نرخ‌های بهره و تعدیل تدابیر محرک مالی، بازده اوراق قرضه دولتی را بالاتر می‌برد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید