هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۶

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۶

با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی ایران، امروز 6 آبان ماه و فردا نواحی غربی کشور و برخی استان ها پدیده افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

کد خبر : ۱۰۰۱۲۹
بازدید : ۷۰۹۷

فراديد | براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران، امروز ۶ آبان در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و جنوب کردستان، ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

فردا با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و دامنه‌های البرز غربی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

به گزارش فراديد و به نقل از سازمان هواشناسی ایران؛ سامانه بارشی شنبه ضمن اینکه تقویت می‌شود، علاوه‌بر مناطق یاد شده، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از استان‌های مرکزی کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

یکشنبه شمال غرب و غرب کشور، شمال استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده خواهد داشت و بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به‌صورت برف و در نقاطی از غرب و جنوب غرب کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

طی پنج روز آینده در برخی نقاط هرمزگان و جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان ابرناکی و احتمال بارش باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین فردا شمال خلیج فارس و شنبه غرب دریای خزر مواج است.

آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر به‌تدریج ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی شنبه نیمه ابری، گاهی ابری و همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دما ۳۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است همچنین طی این مدت پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد به ۳- و -۲ و دمای هوای اردبیل نیز به ۴- و ۱- درجه سانتیگراد برسد.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید