برف و باران در پنج استان

کد خبر : ۱۰۰۱۶
بازدید : ۲۶۰۵
فرادید | سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که هوای سرد تا روز جمعه در نیمه غربی و شمالی کشور ماندگار خواهد بود و طی این مدت همه دریاهای کشور طوفانی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی امروز در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش برف و باران ادامه خواهد داشت.

احد وظیفه گفت: در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی نیز در بعضی ساعات افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته او بعداز ظهر امروز در برخی مناطق جنوبی کشور نیز افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

آن گونه که سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است فردا پنجشنبه در سواحل دریای خزر به ویژه در سواحل مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش برف و باران ادامه می‌یابد و در برخی مناطق جنوب شرق، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی نیز افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی با رعد و برق رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، این سامانه اوایل وقت روز جمعه در مرزهای شرقی کشور سبب بارش پراکنده شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

احد وظیفه با بیان این که هوای سرد تا روز جمعه در نیمه غربی و شمالی کشور ماندگار خواهد بود اعلام کرد: طی دو روز آینده در نوار جنوبی کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب شرق کشور با گرد و خاک همراه خواهد بود.

به گفته او بارش‌ها امروز در استان گیلان و برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور امروز خلیج فارس و در روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز امروز مواج است.

سازمان هواشناسی کشور هوای تهران را امروز نیمه ابری و وزش باد و در شهرهای شمالی استان تهران ابری و همراه با بارش باران و برف و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی کرده است. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۶ و صفر درجه سانتیگراد اعلام شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید