۴ اشتباه رایج در پخت سینه مرغ

۴ اشتباه رایج در پخت سینه مرغ

مرغ را در قابلمه یا تابه کوچک نپزید. برای پخت مرغ از تابه‌های بزرگ استفاده کنید تا فضای کافی برای پخت غذا وجود داشته باشد.

کد خبر : ۱۰۰۲۴۵
بازدید : ۵۳۴۸

مرغ یکی از اصلی‌ترین غذا‌هایی است که در خانه پخته شده و تقریبا همه افراد به آن علاقه دارند. ادامه مطلب را بخوانید تا از اشتباهات رایج درباره پخت مرغ آگاه شوید.

سینه مرغ یکی از سالم‌ترین پروتئین‌های بدون چربی است که می‌توانید بخورید. علاوه بر اینکه منبع عالی پروتئین است، منبع عالی ویتامین B، ویتامین D، کلسیم، آهن و روی نیز می‌باشد.

تقریبا تمامی افراد به این غذای خوشمزه علاقه دارند و آن را می‌خورند. در ادامه به شما اشتباهات رایج در پخت مرغ را خواهیم گفت که با برطرف کردن آن‌ها می‌توانید غذایی سالم و خوشمزه داشته باشید.

۱. سس مرغ را پس از پختن مرغ به آن اضافه نکنید. بسیاری از افراد ابتدا مرغ را جدا پخت کرده و سپس سس آن را اضافه می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا ادویه‌ها و دیگر مواد موجود در سس به آن نفوذ نکنند و در نتیجه مرغ شما به خوشمزگی مرغی که سس را قبل از پخت و یا در هنگام پخت اضافه کرده باشید نمی‌شود.

۲. مرغ را در قابلمه یا تابه کوچک نپزید. برای پخت مرغ از تابه‌های بزرگ استفاده کنید تا فضای کافی برای پخت غذا وجود داشته باشد. به علاوه توجه داشته باشید که بهترین حالت در طبخ مرغ این است که آن را سریع بپزید در نتیجه تابه را پیش از اضافه کردن مرغ به شکل مؤثری گرم کنید.

۳. در هنگام سرخ کردن مرغ را دائم جا به جا نکنید. هنگامی که مرغ را تفت می‌دهید اجازه دهید که یک طرف به طور کامل پخته شده و سپس آن را برگردانید. این کار باعث حفظ رطوبت مرغ می‌شود.

۴. مرغ یخ زده یا سرد را سریعا به قابلمه اضافه نکنید. پختن مرغ بیش از حد سرد یا منجمد مساوی است با داشتن یک گوشت خشک و بدون آب که هیچ آشپزی از آن خوشش نمی‌آید. پیش از پختن اجازه دهید یخ گوشت شما به خوبی از بین برود.

منبع: سایت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید