واکنش‌ها به ماسک‌های اهدایی سفیر کره‌جنوبی به بیمارستان آتیه

واکنش‌ها به ماسک‌های اهدایی سفیر کره‌جنوبی به بیمارستان آتیه

با گذشت ۴۸ ساعت از انتشار تصاویر اهدای ۲ هزار ماسک از سوی سفیر کره جنوبی به بیمارستان آتیه، واکنش‌ها همچنان ادامه دارد. بررسی رسمی صفحه توییتری سفارت کره جنوبی در ایران نشان می‌دهد که مطلب مربوط به اهدای کارتن ماسک به بیمارستان آتیه، تاکنون بیش از یکهزار پیام انتقادی دریافت کرده است.

کد خبر : ۱۰۰۲۸۸
بازدید : ۷۰۴۵

فرادید | سفیر کره جنوبی در تهران، در جریان بازدید از بیمارستان آتیه ۲ هزار عدد #ماسک (کی‌اف۹۴) را به این بیمارستان اهدا کرد. اقدامی که با موجی از واکنش روبرو شده است. فعالان رسانه‌ای و سیاسی معتقدند که سفارت کره جنوبی اقدامی تحقیر آمیز انجام داده است. اما مسئولان این سفارتخانه، خلاف این عقیده را دارند.

به گزارش فرادید؛ یون کانگ هیان سفیر کره جنوبی که سه شنبه هفته گذشته به بیمارستان آتیه رفته بود تا با مسئولان این بیمارستان دیدار کند، ۲ هزار ماسک را به آن‌ها هدیه داد. پنج روز بعد هم صفحه رسمی سفارت کره جنوبی، تصاویری از این دیدار منتشر کرد. اما فکرش را هم نمی‌کردند که انتشار این تصاویر تا این اندازه برای شان دردسر ساز شود.

یون که حدود ۴ ماه است به عنوان سفیر کره جنوبی در تهران منصوب شده، حالا با انتقاد‌های زیادی در ایران مواجه شده است.

او از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و مسئول مذاکرات با تهران درباره دارایی‌های بلوکه شده این کشور در بانک‌های کره به دلیل تحریم‌های آمریکا بوده است.

یون کانگ هیان ۳۴ سال است که در وزارت امورخارجه کره جنوبی کار می‌کند و ماموریت‌هایی را در سازمان ملل متحد، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی OECD، لائوس، میانمار و ازبکستان انجام داده است.

واکنش‌ها به ۲ هزار ماسک اهدایی سفیر کره جنوبی به بیمارستان آتیه

واکنش‌ها به اقدام سفیر کره جنوبی در ایران

با گذشت ۴۸ ساعت از انتشار تصاویر اهدای ۲ هزار ماسک از سوی سفیر کره جنوبی به بیمارستان آتیه، واکنش‌ها همچنان ادامه دارد. بررسی رسمی صفحه توییتری سفارت کره جنوبی در ایران نشان می‌دهد که مطلب مربوط به اهدای کارتن ماسک به بیمارستان آتیه، تاکنون بیش از یک هزار پیام انتقادی دریافت کرده است.

فعالان رسانه ای، سیاسی و بخشی از کاربران این اقدام یون کانگ هیان را تبلیغاتی و تحقیر آمیز ارزیابی کرده‌اند.

منتقدان می‌گویند که کره جنوبی به جای آزاد کردن دارایی‌های بلوکه شده ایران، به اقدمات تبلیغاتی روی آورده است.

گروه دیگری از فعالان رسانه‌ای و سیاسی نیز معتقدند که کره جنوبی با اقدامات این چنینی به دنبال فریب افکار عمومی در ایران در جهت منافع کشورش برای در اختیار گرفتن دوباره بازار ایران است. آن‌ها می‌گویند که سفیر کره جنوبی می‌خواهد که تصویر مخدوش خود را در نگاه مردم ایران تغییر دهد.

اشاره این گروه به خروج دو برند کره‌ای ال جی و سامسونگ از ایران به دنبال تحریم‌های آمریکا در سال‌های اخیر است.

در این میان سخنگوی وزارت امور خارجه هم گفته که پاسخ به این اقدام را در حد طنز نگه می‌داریم، البته مردم کره نشان دادند که در قبال آن چه دولت شان در خصوص ما مرتکب شدند، نارضایتی دارند.

اما در مقابل برخی از کاربران و فعالان رسانه‌ای به تصاویر منتشر شده گذشته در صفحه سفارت کره جنوبی اشاره می‌کنند و معتقدند که سفارت این کشور هر بار به مکان‌های مختلف همچون آسایشگاه سالمندان و معلولان سر زده و ماسک و اقلام دارویی و غذایی اهدا کرده است.

آن‌ها می‌گویند که این اقدامات بشردوستانه نباید با مسائل سیاسی قیاس شود.

واکنش‌ها به ۲ هزار ماسک اهدایی سفیر کره جنوبی به بیمارستان آتیه

پاسخ سفارت کره جنوبی به انتقادها

با افزایش انتقادها، سفارت کره جنوبی تصویری از آمار کمک‌های بشردوستانه این کشور به ایران منتشر کرد. صفحه توییتری کره جنوبی در تهران همچنین اعلام کرد که دوستی ‎ایران و ‎کره ۶۰سال قدمت دارد.

در ادامه واکنش این سفارتخانه آمده است: کره برای حمایت از ایران در امور پناهندگان افغان به ایران معادل ۲۷ میلیون دلار کمک کرد و همچنین با کمک حدود ۸ میلیون دلار، از ایران درمبارزه با کووید حمایت نمود که شامل ۱ میلیون واکسن آسترازنکا، ۱ میلیون ماسک و کیت‌های پی سی آر می‌باشد.

البته پاسخ سفارت کره جنوبی نه تنها موج انتقاد‌ها را کم نکرد، بلکه باعث شد تا ۶۰۰ پیام انتقادی دیگر برای اطلاعیه سفارتخانه کره جنوبی در تهران ارسال شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید