قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۲

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۲

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۲ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۲ دلار رسید.

کد خبر : ۱۰۰۳۱۱
بازدید : ۵۷۳۰

فرادید | طلا با ریزش قیمت از کانال ۱۸۰۰ دلار دور شد. امروز ۱۲ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۲۸ درصد به ۱۷۸۲ دلار رسید.

در حالی که تقویت دلار سبب کاهش جذابیت طلا برای خریدارانی شده که با ارز‌های دیگر خرید می‌کنند و در حالی که همزمان با افزایش نرخ تورم سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست مهم سیاست گذاری فدرال رزرو هستند قیمت طلا روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: انتظار دارد در فضای تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی، طلا تحت فشار کاهشی بماند به خصوص که بانک مرکزی آمریکا احتمالا روز چهارشنبه آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه را اعلام خواهد کرد.

قیمت بالا و افزایش دستمزد‌ها ممکن است بانک مرکزی آمریکا را به چالش بکشد، زیرا تلاش می‌کند بین مهار تورم و حمایت از روند احیای اشتغال از زمان شیوع پاندمی توازنی ایجاد کند.

اینس اضافه کرد: اگر بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا در سطوح فعلی معامله شود، دورنمای رشد ضعیفتر را در ذهن دارندگان اوراق قرضه مجسم می‌کند و قیمت طلا می‌تواند پشتیبانی شود. با توجه به آمار اقتصادی نه چندان مطلوب، بانک‌های مرکزی بعید است بخواهند روند افزایش نرخ‌های بهره را با سرعت آغاز کنند.

به گزارش فرادید؛ گلدمن ساکس پیش بینی خود از زمان اولین افزایش نرخ بهره در آمریکا را یک سال جلو آورده و به جولای ۲۰۲۲ رسانده است. این بانک آمریکایی انتظار دارد نرخ تورم همچنان بالا بماند.

در هنگام افزایش نرخ تورم طلا به صورت سنتی به یک بازار امن برای سرمایه گذاری تبدیل می‌شود، اما کاهش اقدامات محرک مالی و بالا بردن نرخ بهره جهت مقابله با فشار‌های تورمی موجب افزایش سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می‌برد.

بر اساس گزارش رویترز، بازار اکنون منتظر نشست سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس در روز پنج شنبه است و سرمایه‌گذاران احتمال نخستین افزایش نرخ‌های بهره از سوی یک بانک مرکزی بزرگ را از زمان شیوع پاندمی سبک و سنگین می‌کنند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید