MHX۳، ۶۰۰؛ وقتی کراس اوور «ب ام و» هیولایی غیر قابل کنترل می‌شود!

MHX۳، ۶۰۰؛ وقتی کراس اوور «ب ام و» هیولایی غیر قابل کنترل می‌شود!

قهرمان این بروزرسانی یک دستگاه ب ام و اکس ۳ ام کامپتیشن است که در حالت استاندارد برابر با ۵۰۳ اسب بخار خروجی و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. اما منهارت در تبلیغات فعالیت جدید خود دقیقا به همین نکته اشاره کرده و می‌گوید: برای آن‌ها که به استاندارد راضی نیستند!

کد خبر : ۱۰۰۳۴۹
بازدید : ۶۷۹۰

کمپانی منهارت پرفورمنس که یکی از نام‌های مطرح بین المللی در صنعت تیونینگ خودرو از آلمان محسوب می‌شود، به تازگی از پروژه جدید خود با نام MHX۳، ۶۰۰ رونمایی کرده و استاندارد‌های حرفه‌ای خود را در طراحی بدنه و بروزرسانی پیشرانه به نمایش گذاشته است.

جالب آنکه قهرمان این بروزرسانی یک دستگاه ب ام و اکس ۳ ام کامپتیشن است که در حالت استاندارد برابر با ۵۰۳ اسب بخار خروجی و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. اما منهارت در تبلیغات فعالیت جدید خود دقیقا به همین نکته اشاره کرده و می‌گوید: برای آن‌ها که به استاندارد راضی نیستند!

همانند سایر پروژه‌های منهارت، بدنه رنگی تیره دارد و پنل‌های فیبرکربن در قسمت‌های مختلف دیده می‌شوند. در فضای داخل کابین نیز فیبرکربن نقش مهمی برعهده دارد تا همه چیز لوکس‌تر و متفاوت‌تر باشد.

منهارت با تغییرات فنی روی پیشرانه ۳ لیتری توربودوقلوی ۶ سیلندر، موفق شده تا میزان خروجی را به ۶۲۶ اسب بخار و گشتاور را به ۷۵۸ نیوتن متر افزایش دهد. سیستم اگزوز نیز با نمونه فولادی ضدزنگ مجهز به دریچه‌های فعال جایگزین شده تا غرش‌های پیشرانه هیجان مثال زدنی را به همراه داشته باشد.

سیستم تعلیق اسپرت با کاهش ۳۰ میلیمتر ارتفاع در مقایسه با نسخه استاندارد و بروزرسانی ایی سی یو در از دیگر تغییرات اعمالی است.

اگر بخواهیم نگاهی کوتاه به جزئیات اسپرت هم داشته باشیم می‌توان به اسپلیتر فیبرکربنی جلو، دیفوزر کربنی عقب، دو پنل کربنی سپر جلو، قاب کربنی آینه‌ها و ... اشاره کرد. رینگ‌های استاندارد ۲۱ اینچی و رینگ‌های بزرگتر ۲۲ اینچی نیز با توجه به انتخاب مشتریان نصب می‌شوند.

گفتنی است؛ منهارت پرفورمنس مجموعه‌ای است با ۳۰ سال سابقه که بطور تخصصی به تیونینگ خودرو‌های آلمانی بویژه ب ام و مشغول است. یکی از روش‌های جالب گروه منهارت علاوه بر تغییرات ظاهری، جایگزینی موتور محصولاتی مانند ایی ۳۰، ایی ۴۶ یا ایی ۹۰ ام ۳ با موتور محصولات بسیار بزرگ‌تر مانند پیشرانه ۵ لیتری ۱۰ سیلندر ایی ۶۰ ام ۵ است.

خوب طبیعتا چنین تغییری در بخش موتور نیازمند بروزرسانی شاسی، تغییرات در سیستم ترمز، تعلیق و اگزوز خواهد بود و این جادوی مهندسان گروه تخصصی منهارت در ووپرتال آلمان است. منهارت پروژه‌های موفقی را با دیگر برند‌های مطرح خودرویی جهان نیز به نمایش می‌گذارد، اما همانطور که عنوان شد؛ تخصص اصلی این گروه روی ب ام و متمرکز شده، اما پروژه‌های بینظیری از محصولات آئودی، بنتلی، جیپ، لامبورگینی، مرسدس بنز، مینی و ... را نیز ارائه می‌دهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید